Strona 1 z 2
nierowno chodzi na benzynie

Napisane:
13 lip 2008, 11:39
przez flashmaniac
Po sytuacji gdy padl mi akumulator i wykonal sie nieplanowany "reset" (przynajmniej tak mi sie wydaje ze od tego momentu) silnik na benzynie chodzi nierowno, obroty faluja,chodzi jakbys na 3 garach. Na gazie chodzi wrecz idealnie. Guma laczaca filtr powietrza z kolektorem jest szczelna.
Co moze byc powodem


Napisane:
15 lip 2008, 00:04
przez flashmaniac
obserwacji ciag dalszy.....
Dzis po odpaleniu :
– obroty faluja od 500 do 1500
– nierowno chodzi jakby na 3 garach
– po 6 sekundach od uruchomienia zalaczyly sie dwa wentylatory na chlodnicy
Obstawialbym czujnik temperatury.....ale po nagrzaniu silnika objway sa te same czyli nierowno chodzi i faluja obroty.
Dziwne jest to ze na LPG chodzi idealnie. hm......
Mam instalacje Koltec.

Napisane:
15 lip 2008, 00:19
przez marcus_87
dziwne.. zazwyczaj przy tej instalacji jak sie pieprzy benzyna to na gazie jest tylko gorzej. ale jak piszesz ze na gazie ok to raczej dolot i zaplon sprawny wiec szukalbym przy ukladzie paliwowym, moze wtrysk?

Napisane:
15 lip 2008, 08:41
przez strOOs
flashmaniac sprawdz bledy silnika. Dioda, rezystor, kabelek i do boju


Napisane:
15 lip 2008, 17:23
przez flashmaniac
@strOOs
Sprawdze w wolnej chwili
@marcus_87
Jakie swiece polecasz ? zaczne od wymiany swiec bo i tak je musze wymienic bo nie wiem kiedy byly ostatnio wymieniane. Apropo jaki klucz do swiec bedzie potrzebny ? Zestawem nasadek z przedluzka odkrece czy trzeba jakis specjalny klucz ?

Napisane:
15 lip 2008, 23:02
przez strOOs
flashmaniac swiece na 99% NGK BKR6E-11 – takie jak 99% Mazd – innych sie nie wklada


Napisane:
15 lip 2008, 23:18
przez flashmaniac
dzieki
strOOs
Z tabeli NGK wynika jak mowisz:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... AZDA&m=323
A jaki klucz to bedzie ? standardowe klucze dadza rade ?

Napisane:
16 lip 2008, 01:07
przez marcus_87
klucz cienkoscienny musi byc, przydaje sie magnes

Napisane:
16 lip 2008, 18:41
przez flashmaniac
Zrobilem kontrolke wg tej instrukcji:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Zle polutowalem diode (odwrotnie) i nie swiecila na poczatku.
Podlaczylem wiec odwrotnie kable. (koncowka przewodu przy ktorej jest dioda poszla do B+ a koncowka przy ktorej jest rezystor poszla pod FEN. Mam tylko nadzieje ze to nie ma wplywu na pomiar bledow.
Po zmostkowaniu i wlaczeniu zaplonu dioda mignela chyba raz i cisza.
Czyli bledow brak. Poprawcie mnie jesli sie myle.

Napisane:
16 lip 2008, 18:52
przez strOOs
flashmaniac dioda mruga raz i za kilka sekund mruga ponownie.

Napisane:
16 lip 2008, 19:05
przez flashmaniac
czekalem chyba z minute.......mrugnela tylko raz i na tym koniec.....

Napisane:
17 lip 2008, 17:18
przez flashmaniac
Kupilem swiece NGK. Myslalem ze to japonska firma.....tymczasem patrze a tam napis "made in france". Sprzedawca sprzedal mi podrubke ? Dalem 10 zl za sztuke.
Pozdr.

Napisane:
17 lip 2008, 18:34
przez marcus_87
nissan to tez japonska firma a np almera jest z francji, nawet silniki ma z renowki


Napisane:
17 lip 2008, 19:47
przez Gompka
Podłącze się pod temat komputera – w wersji BG podłączyłem i dioda świeci non stop ciągłym światłem i dalej zero reakcji – co to może oznaczać ?

Napisane:
20 lip 2008, 20:34
przez flashmaniac
Chce sie upewnic ze wtryski popranie pracuja. (podejzewam ze jeden nie dziala dobrze). Czy mozna podczas pracy silnika wyjac wtyczke elektryczna z wtryskiwacza


Napisane:
21 lip 2008, 10:26
przez flashmaniac
Wymienilem swiece i chodzi nierowno tak samo jak przed wymiana. Kable zaplonowe byly podobno wymieniane. Czyli co zostaje aparat zaplonowy ?

Napisane:
3 sie 2008, 14:58
przez flashmaniac
Wymienilem:
– swiece
– gume miedzy filtrem powietrza a kolektrem ssacym
– filtr powietrza
I przez jakis czas bylo to samo.
Ale od kilku dni chodzi na benzynie juz dobrze.......czy to mozliwe ze komputer potrzebowal duzo czasu na dostrojenie sie ( odlaczalem akumulator) Jezdzilem praktycznie non stop na gazie i komputer moze nie mogl sie "ustawic".
Pozdr.

Napisane:
3 sie 2008, 17:53
przez Jacek176
Na moje oko to padnięty czujnik temperatury. Spróbuj go wymienić. Koszt ok. 25PLN także niewiele stracisz jak się okaże że to nie to.

Napisane:
3 sie 2008, 18:44
przez flashmaniac
Czujnik temperatury ktory podaje temperature do kompa ?
tylko ktory to jest ...podobno jakis zielony ale nie znalazlem takowego....

Napisane:
3 sie 2008, 20:45
przez Virusnor
Piszesz że na gazie auto chodzi bez problemu. Możliwe że od ciągłej jazdy na gazie wtryskiwacze benzynowe zaczynają się tobie zapiekać. Spróbuj zatankować do pełna zbiornik benzyny i dolać specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy (polecam firmę STP) i wyjeździć benzynę do końca. Do połowy zbiornika może się nic nie zmieniać ale w moim przypadku po połowie zbiornika problem zaczął znikać.
To może pomóc. Pozdrawiam