Strona 1 z 1

przyspieszenie – dziura w obrotach

PostNapisane: 27 cze 2008, 23:18
przez flashmaniac
Lubie czasami przycisnac na drugim biegu do 5 tys. obr/min jak kazdy normalny czlowiek:)
i poczuc wciskanie w siedzenie. Czasami jak dochodzi do 3-4 tys obr/min silnik sie ozywia i zaczyna ciagnac ....a czasem wogole sie nie "zbiera" tylko jednostajnie przyspiesza :(

Co moze byc przyczyna ? Mam troche nieszczelne gume laczaco obudowe filtra z kolektorem ssacym....podejrzewam ja ....ale moze ktos mial podobna sytuacje to moze sie wypowie.


Pozdr.

PostNapisane: 28 cze 2008, 01:49
przez Briareos
Dolot musi być szczelny, bez dwóch zdań. Nawet malutkie pęknięcie czy otworek to jest problem.
A poza tym sprawdź czy ci się VICS uruchamia – można na postoju przepustnicą podnieść obroty i obserwować siłownik który otwiera klapkę. Przy 4000 powinien otwierać.

PostNapisane: 28 cze 2008, 15:20
przez rodas
pozatym silniki 16 zaworowe zreguły tak mają że ożywiają się przy około 3500

PostNapisane: 28 cze 2008, 20:10
przez flashmaniac
rodas napisał(a):pozatym silniki 16 zaworowe zreguły tak mają że ożywiają się przy około 3500



zgadza sie ...i to jest bardzo fajne ....tylko czasmi moj nie ozywa :(

PostNapisane: 29 cze 2008, 11:41
przez arekluk
Witam !!
Nie wiem co to te VICS ale jak sie domyślam to klapka która zmnienia długośc układu dolotowego ale mogę się mylić co do tych 4000 obrotów to taka klapka w mojej 323 F silnik 1.8 BP DOHC zmnienia położenie dopiero po 5100 obrotów sprawdzałem to wizualnie wcześniej napewno nie.Jak to wygląda u innych uzytkowników tych modeli mazd ??
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 cze 2008, 12:46
przez staś
arekluk napisał(a):Nie wiem co to te VICS

fachowa nazwa to zmienny układ ssący własnie dlatego nasze auta ciągną od dołu do gury w kolektorze ssącym jast szereg czterech przepusynic który otwiera sie przy wyższych obrotach w kazdym silniku inaczej wcześniej lub puzniej nastepuje otwarcie
pozdrawiam

PostNapisane: 29 cze 2008, 13:42
przez marcus_87
te kilka klapek to chyba w v6 tylko, u nas jest jedna i chociaz od 4000-4500 czuc ozywienie to rzeczywiscie sie troche pozniej otwiera

PostNapisane: 26 lip 2008, 11:17
przez flashmaniac
Rozumiem ze jak silnik jest zgaszony to klapka jest zamknieta.
Jak odpale silnik i chodzi na biegu jalowym to klapka juz jest troche otwarta.
Po wprowadzeniu na wyzsze obroty klapka otwiera sie maksymalnie.
Tak powinno byc ?

PostNapisane: 26 lip 2008, 12:44
przez 2Nol
flashmaniac napisał(a):Rozumiem ze jak silnik jest zgaszony to klapka jest zamknieta.
Jak odpale silnik i chodzi na biegu jalowym to klapka juz jest troche otwarta.
Po wprowadzeniu na wyzsze obroty klapka otwiera sie maksymalnie.
Tak powinno byc ?


Nie. VICS nie powinien być uchylony przy niskich obrotach. Ma być zamknięty poniżej 4700rpm (w silniku B6D) i otwarty powyżej.

PostNapisane: 27 lip 2008, 11:38
przez flashmaniac
tzn u mnie jest tak:

– gdy silnik jest zgaszony to klapka jest w skrajnym polozeniu
(domyslam sie ze jest otwarta)
– gdy uruchomie silnik i chodzi na biegu jalowym klapka obrocona jest w drugie skrajne polozenie(domyslam sie ze ze jest wtedy zamknieta)

PostNapisane: 27 lip 2008, 18:54
przez strOOs
Z5 tez to ma? :)

PostNapisane: 27 lip 2008, 21:43
przez flashmaniac
moim zdaniem nie ma....ale niech ktos sie wypowie kto ma 1.5

PostNapisane: 3 sie 2008, 09:57
przez flashmaniac
mialem ulamany kruciec do VICS i skleilem klejem K2 STEEL WELD – Dwuskładnikowy klej do STALI : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=373341410

Jest niesamowity.....trzyma bardzo dobrze – twardy jak kamien !