Strona 1 z 4

Sonda lambda – oryginał czy zamiennik

PostNapisane: 13 cze 2008, 23:48
przez marcus_87
poszukuje sondy lambda do 323BA 1.8
w sklepie z czesciami do japoncow sprzedawca stwierdzil ze jest to inny rodzaj sondy (tlenkowa) niz dostepne zamienniki i prawdopodobnie zamiennik padnie po krotkim czasie. oryginalna jest denso z tym ze firma ta nie prowadzi sprzedazy w europie takze nawet nie wiadomo jaki ma symbol itd. zostaje kupowanie w ciemno sondy ktora 'podobnie' wyglada albo ASO. jest jeszcze mozliwosc kupienia w USA tyle ze tam mazda 323 to chyba protege i uklad jest na dwoch sondach lambda. jakby ktos mial nr czesci oryginalnej na europe to moze daloby sie cos dobrac.

mam pytanie czy ktos z Was kupil sonde-zamiennik i dziala ona bezproblemowo? (dalo sie odczuc roznice w spalaniu, nie wyswietla bledu)
jesli tak to z jakiej firmy?

PostNapisane: 14 cze 2008, 21:50
przez jimek85
Kolego polecam http://www.carspeed.pl albo lepiej napisz do Smirnoffa ja u niego zamawiałem sondę lambdę do swojego auta – (bez wtyczki trzeba tylko połączyć kabelki ze stara wtyczka i śmiga) na pewno Ci doradzi.

PostNapisane: 15 cze 2008, 10:43
przez Lukano
Ja zmieniałem sondę, ale w Bg tak jest zwykła 2 przewodowa. Zmieniłem chyba na bosha i śmigała spoczko. Koszt niewielki chyba 55 złotych.

PostNapisane: 15 cze 2008, 16:04
przez marcus_87
Lukano napisał(a):Ja zmieniałem sondę, ale w Bg tak jest zwykła 2 przewodowa. Zmieniłem chyba na bosha i śmigała spoczko. Koszt niewielki chyba 55 złotych.


w katalogach boscha i ngk/ntk takie auto jak 323 BA 1.8 nie istnieje :(
denso nie prowadzi oficjalnie sprzedazy w europie, pozostaje szukac w sklepach ktore na wlasna reke to sprowadzaja

PostNapisane: 15 cze 2008, 19:19
przez Lukano
marcus_87 napisał(a):w katalogach boscha i ngk/ntk takie auto jak 323 BA 1.8 nie istnieje smutny

To tak jak przewody WN NGK do mojej. Niby są, ale takie same według katalogu jak do SOHC.
Jest sporo pomyłek w tych katalogach. Nie dobrze, bez sondy pewnie sporo zjada :|

PostNapisane: 15 cze 2008, 21:37
przez gadula
A ja mam pytanie z innej beczki dotyczące sondy lambda w BA z silnikiem BP. Czy ktoś mógłby zmierzyć jakie napięcie ma na czarnym przewodzie i na niebieskim? Na niebieskim jest sygnał z sondy, w zakresie 0-1V, a na czarnym powinna być masa.
No właśnie powinna, bo ja o dziwo mam na tym przewodzie +12V. I tak się zastanawiam czy przypadkiem nie pomyliłem przewodów przy przedłużaniu wiązki, bo w dodatku mam za bogatą mieszankę i tak rozmyślam nad tą masą.

PostNapisane: 15 cze 2008, 22:54
przez soul
jedynym przewodem w sondzie lambda na ktorym moze byc +12V jest kabel grzałki ...

PostNapisane: 15 cze 2008, 23:45
przez gadula
soul napisał(a):jedynym przewodem w sondzie lambda na ktorym moze byc +12V jest kabel grzałki ...

Też tak sądziłem. W środę będę miał więcej czasu, to pomierzę na spokojnie wszystko i najwyżej wiązkę przerobię :)

PostNapisane: 18 cze 2008, 23:57
przez marcus_87
uzyskalem informacje ze identyczna sonda wystepuje jeszcze w mx-3 v6, takze pytanie kieruje takze do uzytkownikow tych aut.

PostNapisane: 23 cze 2008, 18:30
przez piterpiel
Kolego ja u siebie w 1,8 SOHC mialem duzy problem ze spalaniem i wymienilem sonde lambda na zamiennik. U siebie mialem zwykla dwu-kabelkowa i dali mi w sklepie sonde bosala byla najtansza z najlepszych koszt chyba jakies 50zl dokladnie nie pamietam. W kazdym badz razie jak reka odjal spalanie spadlo mi dokladnie o polowe :)

PostNapisane: 19 lip 2008, 15:11
przez maxie
kupiłem boscha za 210 pln model LS 02 numer katalogowy 0258 986 502-36Y do MAZDY MX3 1.6 DOHC i pomimo tego że jest to niemiecki zamiennik działa jak należy, nie wiem jak z wytrzymałością, ale jak na razie jest OK :D

PostNapisane: 18 paź 2008, 13:04
przez rufens
Witam,
Trochę odświeżę temat.
Byłem ostatnio u diagnosty i okazało się, że pada mi sonda lambda (zbyt bogata mieszanka), istotnie spalanie mam w okolicach 10l/100km-tragedii jeszcze nie ma. Mierzyli mi napięcie i stwierdzili, że "nie pracuje w pełnym zakresie". Rozglądam się za jakimś zamiennikiem autko to 323f (BA) z przełomu 97-98. Pisałem do carspeed i powiedzieli mi, że była jakaś zmiana w tym silniku i owszem mają, ale do starszych BA. Do mojej to nawet nie podejmują się zaproponować zamiennika.
Może ktoś z was wymieniał sondę w BA po lifcie?
zaproponujcie jakiś dobry zamiennik, a może kupić używkę?

PostNapisane: 18 paź 2008, 20:21
przez wirusmdkk
ja wczoraj zmieniałem 1.6 16v dohc na bosha 4 przewodowa cena 166zł i spalanie mi spadło o ponad połowę to chyba śmiga elegancko (paliła 22 teraz ok 10 jazda mieszana)

PostNapisane: 18 paź 2008, 20:31
przez Pioteq25
wirusmdkk napisał(a):paliła 22 teraz ok 10

Dla mojego Z5 10L to abstrakcja <lol> Kupiłem już jakiś czas temu uniwersalną NGK 0-1V i śmiga aż miło. Stara sonda była za wolna i napięcie oscylowało na bardzo niskim poziomie. Przed czy po lifcie Z5 sondy się raczej nie zmieniły i jeżeli stara chodzi w zakresie 0-1V, to i nowa uniwersalna NGK będzie w 100% dobra.

PostNapisane: 18 paź 2008, 21:02
przez Docent D
Pioteq25 napisał(a):Dla mojego Z5 10L to abstrakcja

Abstracja? Dlaczego? :)
U mnie wychodzi właśnie 10l. Swojego czasu nawet 9l na 100km w mieście :)

PostNapisane: 7 gru 2008, 23:56
przez Pantas
Sorry że odkopuję temat, ale czy taka sonda będzie pasowała do 323F BA 1.5 Z5 1994r.?

http://allegro.pl/item493948948_uniwers ... blowa.html

Smirnoff niestety niedostępny przez weekend, ale może ktoś mi napiszę ile u niego taka sonda kosztuje?

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:06
przez marcus_87
szczerze? co bys nie kupil to bedzie ta sama chinszczyzna, jak ja kupowalem to sonda JC miala to samo oznaczenie i wygladala identycznie jak WALKER ktory byl polowe drozszy.
wiec albo kup dedykowany zamiennik ngk/bosch oryginal denso albo najtanszy zamiennik

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:11
przez Pantas
Niestety nie dysponuję kasą na oryginalnego bosha, dlatego pytam się czy ten konkretny model przypasuje do Mazdy 323F, bo nie ufam temu co tam sprzedawcy wypisują.

Według tego co napisał, to będzie pasować, ale czy na pewno to ten sam gwint i co zrobić z szarym kablem? Po prostu go nie podpinać?

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:56
przez marcus_87
a Ty masz 3 przewodowa sonde? zawsze dwa przewody o tym samym kolorze to grzalka, pozostale to sygnal i masa.
w 3 przewodowych sondach masa jest brana z obudowy. teoretycznie mozna zamiast 3 przewodowej kupic 4 i zmasowac jeden przewod ale ja kupilbym z taka iloscia przewodow jaka jest potrzebna

kolory nie maja znaczenia, oby ilosc sie zgadzala

jaka sonda lambda

PostNapisane: 15 gru 2008, 00:20
przez norbson
witam ,mam do wymiany sonde lambde jaka najlepiej polecacie