Strona 1 z 1

stuki w silniku

PostNapisane: 25 kwi 2008, 19:20
przez scheinwerfer
witam
co to sa za stuki w silniku w tym filmiku http://pl.youtube.com/watch?v=mrSmJRqQpM4 , bo u mnie raz na jakis czas sie cos takiego odzywa tyle ze moze nie tak glosno

PostNapisane: 25 kwi 2008, 21:49
przez kiepaz
Sprawdz Olej bo moze byc go malo!! a jesli to nie pomoze Zawory Prosze ja Ciebie :)
mam ten silnik i mialem malo oleju i przestalo stukac a teraz po remoncie juzw ogole bajeczka cisza ale Ci mowie olej i zawory
Pozdro

PostNapisane: 25 kwi 2008, 22:00
przez kwak
hehe fajny traktor.
mam ten sam silnik, najprawdopodobniej stukają HLA (popychacze zaworów).
u mnie zdażało się czasem podobnie(zazwyczaj po jeździe dłuższej niż 1 godz.).
o podobnych stukach jest temat mocno rozbudowany w dziale 626, poszukaj i poczytaj.
w moim przypadku narazie testuję ceramizer, jeszcze mało kilometrów zrobiłem żeby opisać działanie ale narazie jest cisza(po przebiegu 300km).

PostNapisane: 26 kwi 2008, 19:57
przez karambol
ojjj jakby słyszał mój silniczek :(
olej mam na dobrym poziomie czyli trzeba silniczek przeglądnąć. może jakieś namiary na kogoś sprawdzongo w kraku ??

PostNapisane: 26 kwi 2008, 21:19
przez kiepaz
ja po wymianie uszczelniaczy mam spokoj lekko popukiwalo przed remoncikiem ale tarz cisza :)

PostNapisane: 26 kwi 2008, 22:16
przez karambol
a jakie koszty ??

PostNapisane: 26 kwi 2008, 22:57
przez kwak
karambol napisał(a):ojjj jakby słyszał mój silniczek
olej mam na dobrym poziomie czyli trzeba silniczek przeglądnąć. może jakieś namiary na kogoś sprawdzongo w kraku

masz jeszcze gorzej? jaki przebieg auta?(ja mam niecałe 190tys)
co do serisu w krakowie to nie mam pojęcia, nie korzystałem do tej pory:)(staram się sam naprawiać)

PostNapisane: 26 kwi 2008, 23:10
przez karambol
ja mam teraz 171 tyś
a czy gorzej mam to niewiem powiedziałbym ze z tego co słyszalem to podobnie, a i jak robilem ostatnio badania techniczne to wyszlo ze spaliny do d... i sie zastanawiam czy to ma jakies powiązanie, a moze lambda padła a moze kat umarł. sam juz nie wiem trzeba gdzieś to dobrze zdiagnozować
chetnie sam bym cos porobil ale brak doświadczenia i brak możliwości

PostNapisane: 30 kwi 2008, 19:38
przez Majcinmaster
witam
ja mam taki sam problem mam mazde mx3 1.6 16v z 1997 roku ma przejechane 110000tys i tez cos czasmi stuka a pozniej przestaje po kilku dniach znowu zaczyna stukac. Nie wiem co mam robic. Auto nie bierze nic oleju ani nic nie kopci. Zastanawialem sie czy nie wlac do silnika doktora oil. Odglos z silnika to tak jakby zawor stukal chociaz nie jestem pewny. Moze cos sie zawiesilo.

PostNapisane: 30 kwi 2008, 19:41
przez Majcinmaster
Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo

PostNapisane: 30 kwi 2008, 19:47
przez Majcinmaster
Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo

PostNapisane: 30 kwi 2008, 20:25
przez Mirek
Majcinmaster napisał(a):Wiesz przejzalem ten filmik i u mnie jest to samo tylko ze po jakims czasie ustaje. Dokladnie to samo


jeśli ustaje to popychacze zaworowe (HLA) nie trzymają oleju, jak zapalasz odstany silnik to przez chwilę, póki się nie napełnią, stuka. W zasadzie to nic groźnego, o ile ustaje po chwili. Zawsze można spróbować inny olej, albo wymienić popychacze jeśli Cię to denerwuje.

PostNapisane: 30 kwi 2008, 20:58
przez kwak
a czy ktos z was odszukał temat HLA w dziale 626?
jest teoria że wyrabia się zawór upustowy pompy oleju co pośrednio ma wpływ na nie trzymanie oleju w HLA. w każdym razie w mazdach 626 wymieniali zaworek i stukanie ustępowało.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=

PostNapisane: 30 kwi 2008, 21:11
przez Mirek
kwak napisał(a):a czy ktos z was odszukał temat HLA w dziale 626?
jest teoria że wyrabia się zawór upustowy pompy oleju co pośrednio ma wpływ na nie trzymanie oleju w HLA. w każdym razie w mazdach 626 wymieniali zaworek i stukanie ustępowało.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=


tak zgadza się co do 626, tylko z tego co wiem Guru Jaksa stwierdził że nie spotkał się z potrzebą wymiany zaworka w 323. Więc dobry olej regularnie wymieniany, lub jeśli nie trzymają HLA oleju to wtedy wymiana.

PostNapisane: 21 maja 2008, 14:04
przez soul
ja moze odgrzeje troche topic... ale chcialem zauwazyc ze (osattnio sie o tym dowiedzialem) ze 1.8 BP w mazdach 323F w rocznikach od 96 w góre i w 626 GF wszystkie roczniki z silnikiem BP nie maja HLA, tylko zawory sa regulowane recznie na plytkach tak jak w z5 :P

PostNapisane: 21 maja 2008, 14:49
przez Briareos
W jakiej 626 był silnik BP? Może chodzi ci o FP? Owszem, ten ma płytki, i tak samo jest w 323 BJ gdzie występuje.
Są co prawda bardzo późne odmiany BP które nie mają HLA, ale nie wiem gdzie były montowane (w 323F BA czy w MX-5). Jak już to też nie od 96 w górę ale ew. końca 97 czy jakoś tak.

PostNapisane: 21 maja 2008, 15:00
przez soul
fakt, pomylka, w przypadku 626 jest to FP

co do 323F BA to wg EPC Mazdy od 10-1996 BP jest juz na plytkach

natomiast jezeli chodzi o mx-5 to BP w tych autkach jest na plytkach od 98 roku do.... teraz. :O

PostNapisane: 21 maja 2008, 15:36
przez Briareos
Hmm... fakt, koniec 96. Pamięć już nie ta :)
Tu masz trochę lektury:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=22281
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#377658