Podnoszące się obroty przy zmianie biegów

Postprzez joshua79 » 16 kwi 2008, 23:05

Witam!
Szanowni, zwracam się z prośbą o pomoc. Stałem się nabywcy Madzi 323 BA z 1997r. silnik 1,3 16V .
Pierwszy raz spotkałem się z tym co u mnie występuje. Otóż przy zmianie biegów np. z 2-ki na 3-kę przy np. 2000 obr./min. po wciśnięciu sprzęgła obroty podnoszą się do ok. 2500 obr./min.
W szukajce znalazłem czyjąś wypowiedź że powoli mu spadają obroty (ktoś wspomniał o jakimś buforze obrotów) ale w moim przypadku przy zmianie biegu się podwyższają – owszem na jałowym powoli spadają (linka odbija oki, lewego powietrza nie stwierdziłem).
Praca na luzie oki, delikatniusie wachnięcia na zimnym (prawie niezauważalne).
Co może powodowac takie zwiększanie się?
Prosze o spojrzenie przychylnym okiem doświadczone Towarzystwo gdyż jestem zielony z benzyniaków na wtrysku (dotychczas jeździłem dieslami).
Proszę o jakieś naprowadzenie, gdzie szukać przyczyny, czy może tak ma być? choć wygląda to jak jazda na 1-ej lekcji nauki jazdy.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 17 kwi 2008, 14:17 przez joshua79, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez TePe » 16 kwi 2008, 23:12

kolego ja mam to w swojej BG i nie martw sie tym to jest normalne, przy zmianie biegów nie musisz "bujac" silnika bo tak obroty nie spadają, przy wprawnym operawaniu lewarkiem zmiany biegów i sprzęgłem moze dać nawet troche frjady...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez joshua79 » 16 kwi 2008, 23:18

Czyli mam rozumieć że nie jest to jakiś feler w ustawieniach-ew. błąd??

W takim razie jakoż to operować biegami i pedałami żeby obyło się bez kanguró przysłowiowych i wycia przy zmianie biegów?

Dzięki z szybką odpowiedź.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez TePe » 16 kwi 2008, 23:21

pojezdzisz troche sam wyczujesz... obserwuj obrotomierz, zachowanie auta przy redukcjach i dojdziesz do wprawy. przed zmianą biegu przyhamuj troche silnikiem( odpusc na ok 1-2 sek gaz i dopiero wcisnij sprzegło), Tez mialem z tym problem na poczatku, i powiem Ci ze w dieslu sie z tym tez spotkałem, (ford Focus II 1.6. TDCi). Powodzenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez joshua79 » 17 kwi 2008, 00:13

Jeszcze jedno może głupie pytanko...
Da się to jakoś ograniczyć/ew. wyłączyć jakoś przez coś nie narobiwszy szkody?
Czy pozostaje ćwiczyć? Bo ja to ja ale moją żone trafia powoli opanowywanie tego <lol> ...
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez moro » 17 kwi 2008, 03:08

hmm... mam chyba taki sam silnik jak ty, ale nigdy takiego czegos nie obserwowalem. to ma byc normalne?
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez joshua79 » 17 kwi 2008, 07:59

moro napisał(a):hmm... mam chyba taki sam silnik jak ty, ale nigdy takiego czegos nie obserwowalem. to ma byc normalne?


Nawet budę taką samą jak widzę w avatarze :D

Też mi się wydaje to jakieś nienaturalne, najlepsze że nawet nie wiem od czego zacząć szukać, bo już nie wiem czy tak ma być czy nie...jakiś pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez kiki » 17 kwi 2008, 09:20

silniczek krokowy moze sie przycinac i tyle.
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez Majlo » 17 kwi 2008, 09:50

TePe napisał(a):przed zmianą biegu przyhamuj troche silnikiem( odpusc na ok 1-2 sek gaz i dopiero wcisnij sprzegło)


chyba by mnie trafiło jakbym miał tak jeździć.... moim zdaniem coś masz nie tak w autku bo nie powinno tak być....

swoją drogę to mój kumpel tak jeździł... jechał, jechał, puszczał gaz, później wciskał sprzęgło, zmieniał bieg, puszczał gwałtownie sprzęgło (co przy redukcji biegu chciało auto rozwalić) i później na końcu gaz.... cała operacja zmiany biegu trwała od 5 do 7 sekund <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez joshua79 » 17 kwi 2008, 13:19

Ma ktoś może jakiś pomysł jeszcze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez KyRy » 17 kwi 2008, 13:43

joshua79 były już podobne tematy. Skorzystaj z "szukajki".
Zapoznaj się również z regulaminem tego działu ponieważ masz źle nazwany temat.

P.S. W imieniu Wrocławia zapraszam na cotygodniowe wtorkowe spoty. Więcej info znajdziesz w dziale "Spotkania regionalne" w temacie wrocławskim ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez joshua79 » 17 kwi 2008, 14:01

Starałem się właśnie coś znaleźś w szukajce ale było tylko: 1 temat o wolnym spadaniu i mnóstwo o falowaniu ale swojego nie mogłem znaleźć...
Jeśli masz namiar na temat który mógłby mi pomóc to z góry dzięki.
Sory za zamieszanie, ale pogubiłem się w tym obszernym forum:)
Postaram się poprawić.

Czyli co amigos? czyszczenie krokowca czy coś jeszcze mi pozostaje? reset może pomoże?help.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Postprzez joshua79 » 19 kwi 2008, 16:34

Czyli co amigos? czyszczenie krokowca czy coś jeszcze mi pozostaje? reset może pomoże?help.
Gimme Fuel, Gimme Fire,
Gimme That Which I Desire....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2008, 22:50
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: 323 P (BA) 1,3 16V 1997 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323