Strona 1 z 2

Obroty,olej,szarpanie,kopcenie – co robic?

PostNapisane: 8 mar 2008, 13:11
przez creativedj
Witam,

na poczatku wspome iz czytalem tematy dotyczace podobnych problemow jednak u mnie wszystko sie skumulowalo,opisane niezej objawy zaobserwowalem w przeciagu ostatniego miesiaca i chcialbym zebyscie mi doradzili,lepiej zdiagnozowali.Mazda posiada gaz sekwencyjny.

1.Pierwsze co po zakupie auta ze tak powiem rzucilo mi sie w oczy to nie wiem czy dobrze nazwe falujace obroty?Tzn stoje na swiatlach i trzesie autem,objaw ten na paliwie nie ma miejsca.Jaka moze byc przyczyna?

2.Wycieka mi olej,stojac przodem do maski to z prawej strony,zdaje sie ze nalecialo tez na pompe wodna bo jest w tym miescu spuchnieta.Na co powinienem zwrocic uwage,czym sie zajac?

3.Tak z trzy dni temu odpalilem auto,pracowalo na beznynie oczywiscie,dodajac lekko gazu jedzie ok,ale jak depnie sie troche mocniej zaczyna szarpac.Bylo tak z dwa razy,dzis w nocy powtorka,przewaznie jest okej.Co to moze byc?

4.Ostatnia juz nekajaca mnie sprawa to hm kopcenie?Jak sie przygazuje to z rury wydobywa sie spora chmurka.Tu czytalem ze remont silnika tak,wymiana pierscieni,uszczelniaczy czy jeszcze inne manewry??


Dodam tylko ze z autami mam do czynienia od okolo 4 miesiecy kiedy to kupilem madzie,jest to moje pierwsze autko,jakims super mechanikiem nie jestem ;) objawy staralem sie opisac jak najlepiej,chcialbym to wszystko doprowadzic do dobrego stanu o ile sie bedzie oplacalo jesli nie to z przykroscia ale ja sprzedam.Licze na Wasza pomoc

PostNapisane: 8 mar 2008, 17:53
przez alf28
creativedj napisał(a):1.Pierwsze co po zakupie auta ze tak powiem rzucilo mi sie w oczy to nie wiem czy dobrze nazwe falujace obroty?Tzn stoje na swiatlach i trzesie autem,objaw ten na paliwie nie ma miejsca.Jaka moze byc przyczyna?
prawdopodobnie potrzebny dobry gazierz do ustawienia
creativedj napisał(a):3.Tak z trzy dni temu odpalilem auto,pracowalo na beznynie oczywiscie,dodajac lekko gazu jedzie ok,ale jak depnie sie troche mocniej zaczyna szarpac.Bylo tak z dwa razy,dzis w nocy powtorka,przewaznie jest okej.Co to moze byc?
jeżeli to samo masz na gazie to na początek wymiana świec(a ogólnie prawdopodobnie coś związanego z WN)

PostNapisane: 9 mar 2008, 02:03
przez realski
GAZ W aucie mozliwosci od groma
dymi . zawory uszczelniacze zaworowe prowadnice pewnie wyjechane .. to co do glowicy
jesli cylindry nie maja elipsy jak i faski to jeszcze ujdzie same pierscionki .
co do falowania sprawdz szczelnosc calego ukladu dolotowego .. gazownicy sie wpinaja i potem jest bieda ze szczelnoscia .

Szarpanie uklad WN

Pozdrawiam

PostNapisane: 9 mar 2008, 20:09
przez creativedj
alf28 napisał(a):prawdopodobnie potrzebny dobry gazierz do ustawienia


z tego zdaje sobie sprawe
zauwazylem ze w tej rurze dolotowej(nie wiem jak dokladnie sie nazywa) sa dwie dziury wiec moze dlatego faluje dostajac powietrza?


alf28 napisał(a):jeżeli to samo masz na gazie


tylko po odpaleniu gdy smiga na beznynie z poczatku

realski dzieki bardzo
moze ktos ujeszcze jakies sugestie?
co z tym wyciekiem oleju moze byc?

PostNapisane: 9 mar 2008, 20:46
przez sps-snipers
Falujace obroty tez to miałem,przyczyna jest nieszczelny dolot.Oblepiłem go tasma izolacyjna jak sie tylko dało i jest gucio ale ale,bawiłem sie tez sruba regulujaca obroty na przepustnicy i jesli ustawisz za wysokie tak było w moim przypadku to zas falowały i musioałem zmiejszyc.Takze nieszczelny dolot ;) Przyczyn wycieku oleju moze byc wiele np;korek pod miska,uszczlka na misce ale najprawdopodobniej cieknie ci spod uszczelki pokrywy zaworow.Cieknie powoli a namarasi caly silnik i potem sa małe krople na asfalcie.I tu polecam albo oryginalna uszczelke albo jakas tania za 30 zeta ale do srodka silikon,bo po miesiacu powtroka z rozrywki.Chyba,ze przyczyna inna ale trzeba widziec ;) Jesli chodzi o szarpanie to na 80% do wymiany przewody zapłonowe i do gazu nalezy kupic naprawde porządne,moze tez byc przyczyna place rozdzielacza,ktory ja osobiscie jutro wymienie,bo mi tez delikatnie szarpi ;) Swiece na gazie nie graja roli co do szarpania,one bardziej odpowiadaja ,za rozruch silnika ;) Kopceniem sie nieprzejmuj,ja po 8 tys. przejechanych kilometrow po remoncie silnika mam dalej taki objaw.Delikatnie zakopci jak przegazuje,ale mi to nieprzeszkadza,bo jest to tylko chwilowe.Jesli ci nie pali oleju to nie ruszaj ... niech nie smierdzi <faja>

PostNapisane: 9 mar 2008, 20:55
przez Watkins
Co do wycieku z prawej strony to najprawdopodobniej oring puszcza na aparacie zapłonowym, można spokojnie samemu wymienić, koszty groszowe tylko trzeba dobry oring dobrać ( okrągła gumowa uszczelka ), przed odkręceniem aparatu zapłonowego ( to coś do czego są podłączone kable od świec) zaznacz położenie aparatu względem silnika żebyś potem nie musiał ustawiać zapłonu ( najprościej zrobić kreski ).
Co do innych wycieków to najlepiej jak byś wkleił jakieś foto bo ciężko w ciemno coś sugerować.

Co do falowania obrotów ( pomijając regulacje instalacji LPG) to:
1.wymiana świec – NGK lub Denso – koszt około 40zł
2. Wymiana kabli WN – tylko NGK – koszt około 200zł
3. "Naprawa" aparatu zapłonowego – koszt parę godzin pracy – na forum jest fotorelacja – należy od razu kupić nowy palec rozdzielacza i kopółkę – koszt około 35zł

Kontroluj stan płynu chlodzącego, nie powinno ubywać

Co do nieszczelności w kolektorze dolotowym: zaklej wszystkie nieporządane dziury i pęknięcia, nie może być żadnych "lewych" dojść powietrza za przepływomieżem bo będzie to "oszukiwało" całe zasilanie powietrzem silnika, no i oczywiście wymiana filtru powietrza ( nie polecam tanich zamienników – filtr MANa koszt 40zł)

To tyle narazie, znam to z autopsji :|

No i nie przejmuj się <głaszcze> 323F BA to naprawdę solidne samochody

PostNapisane: 9 mar 2008, 21:07
przez Watkins
Tu masz adres do fotorelacji z naprawy aparatu zapłonowego P5
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46037

PostNapisane: 9 mar 2008, 21:21
przez alf28
creativedj napisał(a):z tego zdaje sobie sprawe
zauwazylem ze w tej rurze dolotowej(nie wiem jak dokladnie sie nazywa) sa dwie dziury wiec moze dlatego faluje dostajac powietrza?
jeżeli masz na myśli tą rure między przepływomierzem a kolektorem to prawdopodobnie znalazłeś przyczyne falowania i być może szarpania .

PostNapisane: 9 mar 2008, 21:34
przez soul
sory za OT, ale oj oj 1.8 kopci ?! ?! :D :D :D to nie moze byc 1.8 to musi byc z5 :P

PostNapisane: 9 mar 2008, 22:26
przez creativedj
sps-snipers

dzieki za ten wyklad ;)
fakt dolot jutro zalatam w przyszlosci zamierzam wymienic caly z filtrem stozkowym

co do oleju owszem ostatnio przed wyjazdem wycofalem i byla mala plamka,dodam ze spuchla mi rura wodna bo na nia kapie...


sps-snipers napisał(a):Delikatnie zakopci jak przegazuje,ale mi to nieprzeszkadza,bo jest to tylko chwilowe


wlasnie jak wcisne na maxa gaz wtedy no nie wiem czy to kopcenie ale taka chmurka sie wydobywa

sps-snipers napisał(a):.Jesli ci nie pali oleju


po czym to poznac?


Watkins napisał(a):Co do innych wycieków to najlepiej jak byś wkleił jakieś foto bo ciężko w ciemno coś sugerować.


okej jutro rano zrobie zdjecia i dodam tu do tematu


Watkins napisał(a):Co do falowania obrotów


dzieki za diagnoze
na pierwszy ogien zalatam dolot,jesli nic nie da zajme sie kolejnymi sprawami ktore opisales


Watkins napisał(a):Kontroluj stan płynu chlodzącego, nie powinno ubywać


wszystkie plyny staram sie sprawdzac przed kazda jazda


Watkins napisał(a):323F BA to naprawdę solidne samochody


wiem i do tego piekne,ale jesli ktos nie za bardzo o nie dbal to coz musial byc kretynem


alf28 napisał(a):jeżeli masz na myśli tą rure między przepływomierzem a kolektorem to prawdopodobnie znalazłeś przyczyne falowania i być może szarpania .


sa dwie dziurki chyba, jutro wstawie foto i sie tym zajme


soul napisał(a):ory za OT, ale oj oj 1.8 kopci ?!


wiesz trudno mi jest ocenic czy to kopcenie,ale tylko jak dasz po garach na przyklad jak to ostatnio zrobilem na postoju to biala chmurka poleciala


soul napisał(a):to nie moze byc 1.8 to musi byc z5


no w dokumentch mam 1.8 ;)

PostNapisane: 9 mar 2008, 22:55
przez soul
creativedj napisał(a):no w dokumentch mam 1.8 oczko



to byla ironia :P chcialem tylko przedstawic co niektorym ze 1,8 tez potrafi :D
dobra nie wazne juz :P

PostNapisane: 9 mar 2008, 23:06
przez creativedj
soul napisał(a):to byla ironia


wiem ;)


soul napisał(a):hcialem tylko przedstawic co niektorym ze 1,8 tez potrafi


jesli ktos zaniedba to owszem,choc jakiez to kopcenie...:)

PostNapisane: 10 mar 2008, 11:53
przez creativedj
tutaj obiecane zdjecia
olej na rurze

Obrazek


dolot

Obrazek

i tutaj zastanawia mnie ta jasna,niebieskawa substancja?Co to,robione moglo cos byc?

Obrazek

PostNapisane: 10 mar 2008, 12:57
przez soul
dolot musowo uszczelnij tą dziure bo to przez to obroty falują, ta niebieska substancja to silikon uszczelniający... a olej kapiący spod apratu zaplonowego to normalka w mazdach i trzeba wymienic oring na tym aparacie

PostNapisane: 10 mar 2008, 13:13
przez creativedj
soul napisał(a):trzeba wymienic oring na tym aparacie


jutro kupie i wymienie zapewne dopiero po weekendzie bo wczesniej nie bedzie jak
dzieki bardzo

PostNapisane: 10 mar 2008, 20:21
przez gadula
creativedj zajedź do "Premy", na Wysockiego, tam napewno będą mieli ten oring. Albo zapraszam do siebie, bo jeszcze 2 mi się walają, przy okazji mogę pomóc w wymianie :]

PostNapisane: 10 mar 2008, 21:01
przez creativedj
gadula88
w bialymstoku bede jutro,najpozniej w srode bo musze brata zawiesc do siemiatycz bo sie napalil i rowniez chce kupic auto tyle ze calibre <glupek2> ,czytalem tematy i Ty chyba miales podobny problem ;)
tyle ze u mnie jest chyba jeszcze jakis wyciek pod glowica,rano dokladnie sprawdze

PostNapisane: 10 mar 2008, 21:33
przez sps-snipers
Noi wszystko jasne :) dolot do klejenia :D Taka rura w Aso to koszt 300zl ponoć :D wiec lepiej kupic tasme za 2 zeta i ładnie pooblepiać :D Jesli chodzi o ten wyciek z prawej strony to na 100% oring czyli uszczelka na aparacie zapłonowym :D
Dzis go wymieniałem jak tez i palec rozdzielacza ;)

PostNapisane: 10 mar 2008, 21:55
przez gadula
creativedj ja po 14 jestem wolny jakby co :] Najwyżej PW napisz wcześniej.

PostNapisane: 10 mar 2008, 21:59
przez creativedj
sps-snipers napisał(a):dolot do klejenia


owszem :)


sps-snipers napisał(a):Taka rura w Aso to koszt 300zl ponoć


masakra jakas...
a jak bede chcial wymienic z czasem filt na tenr stozkowy,to rury jak widzialem wiekszosc ma wymienione,ale trzeba zapewne oddzielnie kupic,no i nie taka marszczonke...

gadula88
ok odezwe sie jeszcze