Strona 1 z 1

Tryb testu jak ustawić zapłon? PROBLEM ROZWIĄZANY

PostNapisane: 20 lis 2007, 18:12
przez Jakub Wolski
Czy wystarczy zewrzeć TEN i GND czy robić to przez mostek z rezystorem i diodą?
Chodzi mi o ustawienie zapłonu. A nie odczyt błędów.
Nie chciałbym czegoś uszkodzić.W którym miejscu są znaczniki (na kole to wiem) gdzie szukać znaku na silniku??


znalazłem podziałkę co nie było proste. Dzięki Slawek323.
Teraz znów problem. Jak ma być ustawiony. Czytałem na forum że 10 stopni w trybie testu. tylko jak ma się to do tej podziałki??
Proszę o pomoc.

u mnie wygląda to tak http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 8F09BDB5BA
na jaki ząbek ma być ustawiony ten zapłon??

PostNapisane: 20 lis 2007, 18:56
przez Sokool
Jakub Wolski napisał(a):Czy wystarczy zewrzeć TEN i GND

Tak.
Jakub Wolski napisał(a):W którym miejscu są znaczniki (na kole to wiem) gdzie szukać znaku na silniku??

Koło koła pasowego masz podziałkę.

Podziałka

PostNapisane: 21 lis 2007, 16:40
przez Jakub Wolski
Albo nie wiem gdzie jej szukać albo jej nie ma <glupek2>
Silnik 1,8 16V 95 rok

PostNapisane: 22 lis 2007, 23:44
przez slawek323
najepiej kucnij z przodu auta i odchyl lekko wąz od wspomagania tam jest podziałka cięzko widac

PostNapisane: 23 lis 2007, 12:53
przez Jakub Wolski
znalazłem podziałkę co nie było proste. Dzięki Slawek323.
Teraz znów problem. Jak ma być ustawiony. Czytałem na forum że 10 stopni w trybie testu. tylko jak ma się to do tej podziałki??
Proszę o pomoc.

u mnie wygląda to tak http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 8F09BDB5BA
na jaki ząbek ma być ustawiony ten zapłon??

Problem rozwiązany!!!

PostNapisane: 4 gru 2007, 12:38
przez Jakub Wolski
Znalazłem elektryka-mechanika pasjonata tego modelu. Pokazał mi jak ustawić prawidłowo zapłon i wolne obroty.

Do dzieła:
1. Uruchamiamy silnik
2.Zwieramy TEN i GND
3. Ustawiamy obroty biegu jałowego śrubą na kolektorze ssącym ( biegu jałowego i w trybie testu powinny być takie same) (650-750)
4.Używamy lampy stroboskopowej. Ustawiamy zapłon na 0 stopni (na kole są dwa znaczniki, ten od czoła auta to 0, drugi to 10)
5.Gotowe.

W efekcie moja Mazda przestała się mulić jak to miało miejsce przy jeździe poniżej 2500obr
Lepiej rano zapala, nie trzęsie na wolnych obrotach i na pewno mniej pali. O ile mniej dopiszę po kilku tankowaniach.

Mam nadzieję, że komuś tym pomogłem bo odwiedzin na stronce było sporo.