Nieszczelny układ chłodzenia jak zdiagnozować problem

Postprzez vob22 » 14 sty 2007, 14:09

Witam

Poprzedni mój post trafił do kosza, ale problem nadal jest wiec teraz postaram się opisać problem dokładniej .A wiec mam problem z Mazdą 323F BA bez LPG z układem chłodzenia a dokładniej że gdzieś mi ucieka płyn chłodniczy, nie cofa się do zbiorniczka wyrównawczego tylko wylewa się w okolicach korka, dodatkowa jak wycieknie to pobiera ze zbiorniczka, średnio raz na 1,5tygodnia muszę wlać płyn do zbiorniczka wyrównawczego myślałem że może korek albo termostat ale to zostało wymienione, sprawdziłem chłodnice nigdzie nie cieknie, dodatkowo wlałem uszczelniacz do chłodnic ale też nic nie pomogło. Powymijanie kora, termostatu i wlaniu uszczelniacza zrobiłem test. Jak wlewam płyn do chłodnicy to pojawiają się małe bąbelki, i drugi test po przejechaniu ok. 1godz. chciałem zobaczyć czy kręci się wiatrak, wiatrak się nie kręcił , jak włączyłem klimę od razu załączyły się kręcić dwa. Mazda nie kopci nie traci nic na obrotach, wiec uszczelka albo głowica jest dobra.

Czy mam ktoś może jakiś pomysł jak można jeszcze zdiagnozować i rozwiązać ten problem
Ostatnio edytowano 15 sty 2007, 00:45 przez vob22, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 13:17
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Auto: Mazda 323F BA – 1.8 srebna

Postprzez GofNet » 14 sty 2007, 14:40

Jeśli chesz zobaczyć, czy czujnik temperatury sterujący wentylatorem działa, to na postoju na luzie pozostaw pojazd na wolnych obrotach przez np. 20 minut (obserwując wskazania temperautry na termometrze pokładowym :)). Jeśli się nie załączy, to naprawdopodobnie uszkodzy jest czujnik temperatury sterujący wentylatorem.

Bąbelki mogą pochodzić z przedmuchów z uszczelki pod głowicą.

Korek kupiłeś oryginalny? Sprawdź, czy drożne są przewody ze zbiorniczka wyrównawczego do układu chłodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez vob22 » 14 sty 2007, 14:43

Czujnik i przewodu sprawdzę wieczorem a co do korka to korek jest nie oryginalny zapłaciłem za niego chyba 18zł :)
Mazda 323F BA – czerwona 1.5 teraz Mazda 323F BA – srebrna 1.8
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 13:17
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Auto: Mazda 323F BA – 1.8 srebna

Postprzez GofNet » 14 sty 2007, 15:47

Może to właśnie korek jest przyczyną problemów. Pożycz od kogoś sprawny oryginalny korek i przetestuj.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MarcinB » 14 sty 2007, 19:33

A może jest jakieś pęknięcie plastikowego kroćca w chłodnicy przy korku?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez vob22 » 15 sty 2007, 00:47

Witam

Przewody sprawdziłem i są ok, założyłem oryginalny korek i zobaczymy co jest
Mazda 323F BA – czerwona 1.5 teraz Mazda 323F BA – srebrna 1.8
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 13:17
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Auto: Mazda 323F BA – 1.8 srebna

Postprzez vob22 » 15 sty 2007, 10:24

Witam

Na oryginalnym korku nie zauważyłem wycieków, założyłem jeszcze raz starym i wyciek się pojawił właśnie przy korku, ale zauważyłem jeszcze jedną rzeczy na dole chłodnicy jak silnik jest rozgrzany pojawia się dym-para, czy może oznaczać to że chłodnica jest gdzieś dziurawa? Jeszcze jedno pytanie gdzie mogę kupić oryginalny korek?

Pozdrawiam
Mazda 323F BA – czerwona 1.5 teraz Mazda 323F BA – srebrna 1.8
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 13:17
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Auto: Mazda 323F BA – 1.8 srebna

Postprzez Beny » 15 sty 2007, 11:54

A ja mam pytanie odnosnie wymiarow tych plastikowych zbiorniczkow po bokach chlodnicy.A dokladnie czy w mazdzie 1.5,1.8,2.0 od94r chlodnice sa takie same.Moze ktos sie orientuje?Potrzebuje kupic sam zbiorniczek bo moj jest pekniety,udalo mi sie go pospawac i jak narazie trzyma(4miesiace) ale wolal bym go wymienic na nowy tzn uzywany bo nowych nie ma nigdzie :( tylko pytanie czy bedzie pasowal? Jak narazie obdzwonilem pare mazd na czesci ale albo nie maja albo sa cale chlodnice i przewaznie od 1.5
Pozd i dzieki
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez GofNet » 15 sty 2007, 19:31

vob22 napisał(a):na dole chłodnicy jak silnik jest rozgrzany pojawia się dym-para, czy może oznaczać to że chłodnica jest gdzieś dziurawa?
Tak
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MarcinB » 15 sty 2007, 19:57

vob22 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie gdzie mogę kupić oryginalny korek?

W ASO, koszt ok. 50zł
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez vob22 » 17 sty 2007, 14:24

Witam

Problem chyba już rozwiązany, na oryginalnym korku jeżdżę od 3dni i wycieków nie zauważyłem ale za to znalazłem małe pęknięcie na plastiku koło przewodu, jak s kleje to wtedy napiszę czy problem jest już rozwiązany w 100%

pozdrawiam
Mazda 323F BA – czerwona 1.5 teraz Mazda 323F BA – srebrna 1.8
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 13:17
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Auto: Mazda 323F BA – 1.8 srebna

Postprzez Adaś » 19 sie 2007, 16:57

podepnę się pod temat – dziś wysiadłem z samochodu i zauważyłem, że cieknie mi płyn z pod chłodnicy.
Po dokładnym obejrzeniu (pojechałem nawet na kanałek) stwierdziłem, że cieknie z nad lewego (patrząc od przodu auta) mocowania chłodnicy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wygląda jakby ciekło z tego elementu ( zdjęcie chłodnicy KL) –
Obrazek
to samo co u BenyV6? Co to za element w ogóle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Marlan » 20 sie 2007, 16:02

Adaś napisał(a):dziś wysiadłem z samochodu i zauważyłem, że cieknie mi płyn z pod chłodnicy.
Po dokładnym obejrzeniu (pojechałem nawet na kanałek) stwierdziłem, że cieknie z nad lewego (patrząc od przodu auta) mocowania chłodnicy:

Ja mam to samo
Adaś dowiedziałeś sie czegos co to jest????
Madzia jest jak ukochana kobieta : Zawsze piekna ale czasem kapryśna. Ale jak jej tego nie wybaczyć.....???? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 09:10
Posty: 41
Skąd: siedlce
Auto: mazda 323f, BA, 1.8, rok 1997

Postprzez Adaś » 23 sie 2007, 16:55

Marlan napisał(a):Adaś dowiedziałeś sie czegos co to jest?pytajnik?

ta plastikowa część jest pęknięta:/ trzeba nową chłodnicę kupić 300-400zł na radzymińskiej w Warszawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gość » 14 gru 2007, 23:24

Witam zauważyłem nie pokaja cy mnie objaw jak kupiłem auto sprzedawca zapewniał mnie ze brakuje litra ze auto stoi i sam żebym sobie dolał płynu wlałem 3l było do pełna po kilku dniach ubyło dolałem litr było pełno i zaś ubyło:( ...
Co mam robić co może być przyczyną;/?
Gość
 

Postprzez waldii » 14 gru 2007, 23:40

No cudow nie ma,gdzies ten plyn ucieka.pod autem nie masz kaluzy??Moze gdzies na wezach puscilo??A jak nie to zobacz jak wyglada olej w silniku,moze tam zwiewa(padnieta uszczelka pod glowica).A jak nie to szukaj w srodku pod kokpitem.Moze z nagrzewnicy wylatuje,szyby Ci nie paruja??
waldii
 

Postprzez Gość » 14 gru 2007, 23:46

Chłodnica jest Ok, uszczelka pod głowica właśnie jest padnięta... no z silnika kapie, bo to wiedziałem jak kupowałem auto.. ale żeby ciągło płyn do środka??..
hm jeszcze co do wyjścia szukam porostu innego silnika niż próbuje regenerować ten. .
Co lepiej zrobić? jaka opcje wybrać.. hm dopiero zaczynam sie bawić w auta madzia jest moim pierwszym autem trochę sie u niej już na grzebałem i historii miałem:) ale chce to auto zostawić bo ma dusze..
Gość
 

Postprzez waldii » 15 gru 2007, 00:03

mario895 ja jestem takiego zdania.Jesli masz gladzie cylindrow w dobrym stanie to rob swoj silnik.Wlozysz troche kasy(a wcale nie tak duzo)i wiesz co masz.A jesli kupisz inny silnik,wlozysz i tez bedzie jakas lipa??Co wtedy???Znajdz na forum kolege SMIRNOFF.On ma dobre czesci w dobrej cenie.Pogadaj z nim i sie przekonasz co do niego.
waldii
 

Postprzez Gość » 15 gru 2007, 10:56

dzięki waldii no niestety to już by sie musiał bawić mechanik a takie ogólne koszty remontu silnika??
Znalazłem silnik za 600zl bez osprzetu bez wycieków, a wracając do mojego jest już trochę dojechany.. remont by mnie bardziej cieszył, przynajmniej wiedział bym na czym stoję..
Ale chodzi tu o kasę... Tyle że szlifowanie cylindrów miałbym za darmo:)
To tak rzutem na taśmę ile bym musiał włożyć w silnik kasy?
Gość
 

Postprzez waldii » 15 gru 2007, 22:12

mario895 napisał(a):Tyle że szlifowanie cylindrów miałbym za darmo:)

to nie pomoze,bo wtedy trzeba tloki i pierscienie nadwymiarowe kupic a tego raczej nie ma.


mario895 napisał(a):To tak rzutem na taśmę ile bym musiał włożyć w silnik kasy?

pierscionki ok.200zl,uszczelki komplet max.150zl
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323