Strona 1 z 1

szarpie na 1 biegu

PostNapisane: 25 paź 2006, 23:34
przez seba
Witam.

Mazda szarpie podczas ruszania , szczególnie mocno kiedy silnik się jeszcze nie zagrzeje.
Kiedy rozpędzę już auto i zdejmę nogę z gazu to też nie wychamowuje równo , tylko skokami tzw. żabką.
Nie wiem czy ma to jakiś związek ale podczas gwałtownego przyśpieszania z niskiego biegu np. przy wyprzedzaniu na dwójce w olicach 4 000 rpm pojawia się taka 0,5sek. dziura w mocy , coś jakby się zdławił po czym dalej już wkręca się bez problemów.

Za wszelkie sugestie bede wdzięczny

Pozdrawiam

PostNapisane: 26 paź 2006, 16:52
przez darocha
witaj sprawdz kable wys.napięcia,świece i czy szarpanie występuje na innych biegach

PostNapisane: 26 paź 2006, 17:53
przez karolq
i filtr gazu jak masz instalacje :) to szarpanie masz tylko na 1 biegu ??

PostNapisane: 27 paź 2006, 00:12
przez seba
Szarpie tylko na jedynce , czasem troche mniej ale jednak. Instalacji nie posiadam,

PostNapisane: 6 kwi 2007, 08:54
przez Cosmos
Mam podobny problem.

Na 1 biegu auto szarpie przy ruszaniu. Czy moze to być problem prawego (patrzac z kapbiny) przegubu napędowego?
[przegub prawy z podporą mam go do wymiany raczej bo stuka jak sie zmienia biegi] natomiast przedtem problem z szarpaniem nie wystepowal – dopiero od kilku dni się pojawił jak postałem trochę w korkach i ruszałem dużo wtedy to zaobserwowałem

Jak dam więcej obrotów przy ruszaniu lub bardzo delikatnie ruszam to udaje się bez szarpania.

Szarpie tylko na 1 biegu.

Dzięku za poradę.

PostNapisane: 6 kwi 2007, 10:49
przez Xtreme3
Mialem podobne szarpanie przy ruszaniu. Jak sie okazalo mialem peknieta rure za filtrem powietrza. Ciezko bylo to odrazu zobaczyc – pekniecie bylo na tej harmonijce.

PostNapisane: 6 kwi 2007, 19:22
przez dechomenon
u mnie z szarpaniem wyszło ze przepływomierz brał jakies tam fałszywe powietrze....

PostNapisane: 6 kwi 2007, 20:45
przez mazda323
A gdzie ten przplywomierz sie znajduje mozesz na tym foto to zaznaczyc?
Obrazek

PostNapisane: 6 kwi 2007, 22:21
przez Xtreme3
mazda323 napisał(a):A gdzie ten przplywomierz sie znajduje mozesz na tym foto to zaznaczyc?


Chetnie bym ci go pokazal ale raczej nie na tym zdieciu :P

PostNapisane: 6 kwi 2007, 23:14
przez TALREP
mazda323 napisał(a):A gdzie ten przplywomierz sie znajduje mozesz na tym foto to zaznaczyc?
Obrazek


przeplywomierz znajdziesz na koncu, a raczej poczatku dolotu, za filtrem powietrza. to poprostu czujnik przeplywu. ale tu raczej nie chodzi o przeplywomierz tylko o rure w dolocie ktora pobiera "lewe" powietrze czyli niezmierzone przez przeplywomierz :)

PostNapisane: 20 kwi 2007, 22:01
przez MIREK 1976
mialem to podobnie u mnie to było sprzęgło

PostNapisane: 20 kwi 2007, 22:29
przez Udesky
TALREP napisał(a):tylko o rure w dolocie ktora pobiera "lewe" powietrze czyli niezmierzone przez przeplywomierz

hmmm musze sprawdzic sobie dokladnie ten dolot,bo u mnie tez jest cos takiego, a mielm kiedys LPG i zostaly tam jakies dziury, co prawda sa zaslepione, no ale pewien do konca nie jestem czy cos tam sie nieprzedostaje.

Hehe jutro weekend to bedzie mozna pobrzebac :D

PostNapisane: 26 kwi 2007, 09:36
przez Artiks
Miałem dziurwany dolot.. uszczleniłem jest lepiej nie mam takich spadków mocy po np. włączeniu klimy no i wolne obroty 800 a nie jak wcześniej ok. 700. Kable nowe i świece tak że to wykluczam,kopułka palec o.k. (styki przeczyszczone),przepływomierz, przepustnica, EGR wszystko czyściutkie i chodzi jak trzeba . Jedno jest u mnie pewne... układ paliwowy do czyszczenia. Po wymianie filtra auto szło mi jak zwariowane, bez szarpnięć itp. teraz po przejechaniu 3 tys. mam znów to samo, a filtr już zawalony. Będę to wkrótce czyścił i jestem pewien że to jest to.