Odmiany silnika BP

Temat dość szeroki, bo obejmuje 323 BG, BA, amerykańskie Protege i nie tylko – ale będę jechał europejskimi. Tak z ciekawości pogrzebałem po znalezionym EPC i doszukałem się takich zmian w silniku BP:
W BG (z katalizatorem, ale 100% pewności nie mam) są wałki BP05-12-420A (ssący) i BP06-12-440A (wydechowy). Ew. zamienniki z literką B. Z silnika B6 przeniesione HLA B660-12-101, ale górne mocowania sprężyn już BP05-12-113. Zawory ssące BP05-12-111 i wydechowe BP05-12-121A.
Pasek B6S7-12-205A (lub B), napinacz B660-12-700C (lub D od stycznia '91) i rolka B660-12-730B (C od stycznia '91).
We wczesnych BA, jak moja, są wałki BP05-12-420E / BP06-12-440C, HLA od KL'a KL01-12-101B (a ja się dziwiłem że zimne hałasują
), mocowania sprężyn jak w BG, ale tylko do połowy '96. Zawory też jak wyżej w BG.
Pasek B6S7-12-205C, napinacz B660-12-700E (lub F) i rolka B660-12-730C.
W silniku z końca '96 wałki są BP2Y-12-420 / BP2T-12-440, HLA nie ma wcale
są podkładki regulacyjne. Nawet piny mocujące wałki w kółkach zębatych są inne... Pod te wałki idą zupełnie nowe zawory BP2Y-12-111 / BP2Y-12-121. Ale, żeby było śmieszniej, od końca '97 idą jeszcze inne zawory wydechowe BP4W-12-121. Do łask wrócił B6 bo z niego są mocowania sprężyn B6BF-12-113.
Pasek B6S7-12-205D, napinacz B660-12-700E (lub F) i rolka B660-12-730C.
Pominąłem dużo, same spreżyny zaworowe, dolne ich mocowania, uszczelniacze, zawleczki (z kodami FE i FS
) itd. Po diabła to wszystko tu wklejam... Miałem propozycję "przyjęcia w dobre ręce" sprawnego silnika BP z rozbitka, tylko transport bym pokrywał (ale zza granicy). Nie wziąłem bo akurat nie miałem gdzie go trzymać, potem jednak żałowałem. Zawsze to składnica części. Teraz jednak mam wrażenie, że jak nie dorwę odpowiedniego rocznika, to sobie mogę te części... wsadzić. Wałki, zawory, nawet pasek i rolki mają nieco inne.
Czekam na jakieś komentarze do tematu. Da się jakoś wizualnie odróżnić BP bez HLA od poprzednika (w BG/BA było prosto bo inna pokrywa już na pierwszy rzut oka)? Jak to faktycznie jest z przekładaniem części – ma ktoś jakieś doświadczenia?
W BG (z katalizatorem, ale 100% pewności nie mam) są wałki BP05-12-420A (ssący) i BP06-12-440A (wydechowy). Ew. zamienniki z literką B. Z silnika B6 przeniesione HLA B660-12-101, ale górne mocowania sprężyn już BP05-12-113. Zawory ssące BP05-12-111 i wydechowe BP05-12-121A.
Pasek B6S7-12-205A (lub B), napinacz B660-12-700C (lub D od stycznia '91) i rolka B660-12-730B (C od stycznia '91).
We wczesnych BA, jak moja, są wałki BP05-12-420E / BP06-12-440C, HLA od KL'a KL01-12-101B (a ja się dziwiłem że zimne hałasują

Pasek B6S7-12-205C, napinacz B660-12-700E (lub F) i rolka B660-12-730C.
W silniku z końca '96 wałki są BP2Y-12-420 / BP2T-12-440, HLA nie ma wcale
Pasek B6S7-12-205D, napinacz B660-12-700E (lub F) i rolka B660-12-730C.
Pominąłem dużo, same spreżyny zaworowe, dolne ich mocowania, uszczelniacze, zawleczki (z kodami FE i FS
Czekam na jakieś komentarze do tematu. Da się jakoś wizualnie odróżnić BP bez HLA od poprzednika (w BG/BA było prosto bo inna pokrywa już na pierwszy rzut oka)? Jak to faktycznie jest z przekładaniem części – ma ktoś jakieś doświadczenia?