Silnik BP – Mazda323F – konieczna identyfikacja typu?

Postprzez agawa » 24 maja 2017, 12:15

Witam serdecznie...
Posiadam mazdę 323f ba 1994r. silnik bp05-9-2...muszę wymienić silnik, jednak mam problem ze znalezieniem identycznego...Zwykle w ofertach wymieniane jest oznakowanie silnika bp05....do tej pory nikt nie potrafi mi powiedzieć co oznaczają ostatnie cyfry w oznakowaniu silnika, w moim przypadku 9, 2....i czy silnik o oznakowaniu bp05 np. 5, 11 będzie pasował lub ewentualnie jakich przeróbek będzie wymagał.
Bardzo proszę o możliwie szybką pomoc w tej sprawie i z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 29 maja 2017, 14:58 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
agawa
 

Postprzez Płomień » 28 maja 2017, 23:30

Wydaje mi się że nie masz się czym przejmować, bo oznaczenia były raczej dwucyfrowe, a reszta to może być nr serii, "rzutu" z fabryki. W kwestii wymiany silnika to możesz pchać tam całą plejadę rzędówek od Mazdy, cała seria B, czyli B3, B5, B6, B8 i BP, do tego Z5. Byle byś tylko miał komputer od nich, jeśli Z5 to jeszcze wiązkę.
Jak chcesz wsadzić tam BP, to patrz tylko czy jest SOHC czy DOHC, u Ciebie będzie DOHC 115km jak dobrze pamiętam. Szukaj takiego a będzie ok, tzw plug&play.
Jak masz głębszy portfel to możesz szukać BP w wersji GT z 323bg, tamten generował 130km, ale też przydałby się do niego ECU.

Jak by Cię poniosła fantazja to możesz tam wsadzić FP albo FS, ale to też cała wiązka + komputer + nie jestem pewien co trzeba było by porzeźbić.

Po co robiłeś dwa tematy? Napisz proszę do moderatora o usunięcie kopii.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323