Strona 1 z 1

Wymiana listwy wtryskiwaczy

PostNapisane: 8 kwi 2017, 14:32
przez HOGUM
Siemandero pogromcy :)
Pytanie do Was. Czy są jakieś trudności przy wymianie takowej? Muszę na coś zwrócić uwagę? Potrzebuje jakiejś wiedzy tajemnej aby tą część wymienić czy to raczej plug&play ?
Dzięki

PostNapisane: 9 kwi 2017, 00:35
przez Marek 161BD081
Oto wiedza tajemna: odłączasz przewody, odkręcasz listwę, demontujesz ją i .... montujesz drugą w kolejności odwrotnej niż demontowałeś.
Nie zgub tylko żadnej śruby czy podkładki.

P.S. Po co ją wymieniasz?

Re: Wymiana listwy wtryskiwaczy

PostNapisane: 9 kwi 2017, 10:40
przez HOGUM
Błąd 25. Nie można było dostać samego zaworku, więc zakupiłem kąpletną listwę.
Strasznie dużo Madziula zaczęła palić. Ok 23 l/100. Zapach benzyny z wlewu korka oleju. Na bagnecie praktycznie samo czarne paliwo. Od taka historia. A tak wogóle, postanowiłem reanimować Madzie. Aparat zapłonowy, kable, swiece, rozrząd, hamulce tył, wydech, wymiana drzwi bo ruda grasuje.

PostNapisane: 9 kwi 2017, 17:27
przez Andrzej414
Kompletną, a nie 'kąpletną'.
Ot taka historia, a nie 'od taka historia'.
A tak w ogóle, a nie 'wogóle'.

Dla ścisłości, bo o ile niektóre błędy jestem w stanie zaakceptować to te rażą mnie niesamowicie.

Re: Wymiana listwy wtryskiwaczy

PostNapisane: 15 kwi 2017, 09:15
przez HOGUM
Bardzo przepraszam. Oczywiście masz racje.
Witam.
Po wymianie listwy sytuacja wygląda następująco. Po uruchomieniu obroty do 2000 i zaczynają powoli spadać. Jak ustabilizują się na 800/750 silnik nierówno pracuje. Błędów brak jak na zgaszonym tak i na odpalonym. Przejechane na razie 40 km. Czy wtryskiwacze mogą być inne w modelu 1.8 np z roku 97?
Wygląd wtryskiwaczy które wymontowałem różnią się od tych zamontowanych ale listwa weszła i wtryski również bez żadnych problemów. Jak to się mówi, jak z tego auta.
Czekam na razie na wynik spalania. Zatankowałem za 100 i zobaczymy ile przejedzie.

Re: Wymiana listwy wtryskiwaczy

PostNapisane: 24 kwi 2017, 23:41
przez maly1529
były montowane chyba różne modele wtryskiwaczy. Ja w jednym silniku miałem brązowe a w drugim zielone mimo że były z tego samego rocznika 95 Choć możliwe że ktoś wymieniał.
Sugerowałbym przy wymianie zwrócić uwagę na uszczelnienia wtrysków. U mnie były zparciałe i musiałem kombinować z oringami dodatkowymi

PostNapisane: 6 maja 2017, 15:25
przez Płomień
W BP były 2 rodzaje wtryskiwaczy, DOHC 250ml/min i SOHC 192ml/min. Jak kupiłeś całą listwę to regulator może być ciut inny, i możliwe że masz inne ciśnienie na listwie, więc wartości się jeszcze bardziej rozjeżdżają.

Wtryski różnią się tylko kolorem, czy też kształtem? Może ktoś Ci wcisnął listwę od innego silnika, często na stacjach demontażu albo źle podpisują, albo nie wiedzą z czego wymontowują, raz nawet się kłóciłem z debilem który twierdził że nie ma takiego samochodu jak Mazda 323C. O złym podpisywaniu roczników już nawet nie wspomnę.

Proponuję Ci przejechać jednorazowo jakieś 50km, żeby komputer zdążył zrobić sobie autoadaptację. W starszych modelach trwa to trochę dłużej. Bo_Lo napisał mi że u niego w BG komputer dostrajał się przez 50 km. U mnie w ZL wystarczyło mu 10 minut na jałowych.