SWAP B3->Z5 – POTRZEBNE PORADY

Postprzez tarno » 2 kwi 2017, 01:12

HEJ

Wiem że jest już post ogólny aczkolwiek potrzebuje mnóstwo porad i chciałbym żeby one były w jednym poscie nie przedzielane innymi komentarzami.

Mianowice posiadam Mazde 323S 1.3 73km chciałbym zrobić swap na 1.5 z5 i zachować skrzynie od 1.3.

Czy ktoś się już podejmował takiego swap'u ? jakie części muszę wymienić bo z tego co czytałem dużo pasuje. Czy łapy są w tym samym miejscu co 1.3? mam możliwość kupienia z5 za 500 zł z osprzętem.

Mati

p.s przy BP dużo więcej roboty?
Ostatnio edytowano 6 kwi 2017, 08:23 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
tarno
 

Postprzez Płomień » 3 kwi 2017, 06:56

Roboty będzie podobnie, łapy są w tych samych miejscach, wyciągasz stary i wrzucasz nowy, nie ważne czy Z5 czy BP. Musisz wymienić wiązkę i komputer żeby to zagadało, do tego zabawa z immo, chyba że masz zestaw immo od dawcy. Generalnie nie poleca się wrzucania Z5, sporo osób ich nie lubi, lepiej od razu 1.8, jeśli znajdziesz.

Skrzynie są p&p, więc możesz zostawić starą, o ile nie przeszkadza Ci że V-max będzie koło 170km/h. Można też wrzucić 5 bieg od FSa, bo jest długi.

Tematów o swapach jest masa, tam znajdziesz 95% potrzebnych Ci informacji. Jak pytasz czy ktoś robił takiego swapa, to widać nie zadałeś sobie trudu żeby przejrzeć forum. <czytaj>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez tarno » 3 kwi 2017, 23:16

właśnie czytałem forum ale nie znalazłem tylu odpowiedzi co ty mi dałeś . Dzięki wielkie za odpowiedź. chciałem wstawić BP ale ciężko znaleźć . Komp gość ma. Więc cały komplet. :) to będziemy się bawić :D
tarno
 

Postprzez Marek 161BD081 » 6 kwi 2017, 08:31

Tylko jak chcesz wrzucać drugi silnik to przynajmniej znajdź na tyle zdrowy (nie jest to łatwe!) aby zaraz inne problemy nie wyszły.
Inna sprawa, że aż tak wielkiej zmiany przy takim swapie to nie zyskasz – różnica między tymi nominalnymi 75 a 88KM nie wiem czy jest warta tej roboty. Ale ... to już twój wybór, pieniądze i stracony na to czas.
Czy można wiedzieć dlaczego chcesz to zrobić?

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tarno » 8 kwi 2017, 23:45

Wymieniam bo mój juz bierze łolej + rozrząd pompa wody . I wyjdzie co silnik szukałem bp ale nie mogę znaleźć fajnego . Wiadomo ze z 73 na 115 juz jest różnica. Będę szukał . Bo bede chciał montować jeszcze klime i zrobic auto na zlociki. Bo mam inne ale tej mazdy nie sprzedam za grosze jest to moje 1 auto i chyba najlepsze jakim kiedykolwiek mi sie jeździło.
tarno
 

Postprzez Marek 161BD081 » 9 kwi 2017, 00:20

Kupić silnik to nie jest kłopot ale .... znaleźć taki, który nie jest już "zarżnięty" to nie lada wyzwanie :(
Jak kupisz silnik i go zamontujesz to aby się nie okazało, że zaraz musisz mu remont robić.
Swoją drogą to nie myślałeś aby wyremontować ten co masz aktualnie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323