Strona 1 z 1

Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 4 sty 2017, 20:07
przez Ban-Tr
Witam jestem od niedawna posiadaczem mazdy 1.8 bp dohc, kupiłem ją w dosyć ciekawej cenie z uszkodzonym silnikiem po odpaleniu kopciła jak szalona i pobierała olej około 0,5 l/ 100 km. Pierwsza myśl jaka mi przyszła po sprawdzeniu kompresji (12,5 podobnie na każdym i 14 po próbie olejowej) to były uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Więc wymieniłem uszczelniacze i niestety to nie pomogło następną kminą było wyjęcie silnika ponieważ nie mam kanału. Po wyciągnięciu silnika odkręciłem głowicę i mam do was kilka pytań odnośnie moich pomiarów.
1.) jakie są dopuszczalne wartości owalności i stożkowatośći cylindra ??( do pomiarów użyłem średnicówki i suwmiarki elektronicznej. ) różnica waha się w granicach 0.05 – 0.07mm tuleja całkiem ładna.
2.) jaka jest dopuszczalna szczelina zamka pierścienia dla tego modelu ??( do pomiarów użyłem szczelinomierza )
1 pierścień 0.4mm
2 pierścień o.6mm
3.)jaki jest dopuszczalny luz tłok – cylinder ??

PostNapisane: 5 sty 2017, 09:48
przez Marek 161BD081
Nie mam pod ręką manuala do BP ale w zasadzie spokojnie możesz tolerancje wymiarów przyjmować nawet z Z5 a do niego manual jest bez kłopotów dostępny w sieci..
Pomiary owalu cylindra są całkiem ładne więc nie ma co zaczepiać.
Ale skoro tłoki masz na wierzchu to weź namocz je na noc w nafcie i zobacz później czy na sworzniach nie pojawią się luzy (miałem coś takiego w X9).

Re: Mazda 323f BA BP 1.8 114km Fotorelacja kilka pytań ??

PostNapisane: 5 sty 2017, 10:12
przez rafał88
Manual do b6 i bp jest jeden. Patrzac na gładzie cylindra widac ,ze jest ładnie i widac honowanie te ryski poprzeczne . WIdac ,ze pierscnie olejowe staneły bo sa schowane zamiast wystawac te dwa co są wyzej. Nowe pierscienie , panewki, olej 5w30 po tysiacu zlac i bedzie hulał. Jak znjade tego manuala to podesle na pw link.

https://pl.scribd.com/doc/58610991/Mazd ... hop-Manual

Re: Mazda 323f BA BP 1.8 114km Fotorelacja kilka pytań ??

PostNapisane: 6 sty 2017, 01:48
przez Ban-Tr
Wcześniej pobrałem manuale ale nic tam nie znalazłem o pierścieniach czy tulei a w BP-B6 jest wszystko czego szukałem dzięki za podpowiedź. Odnośnie pierścieni to całkiem nieźle trzymały się tłoka do tego stopnia że ciężko je było przekręcić palcami.
Luz na sworzniach tłoka również do kontroli.

Re: Mazda 323f BA BP 1.8 114km Fotorelacja kilka pytań ??

PostNapisane: 6 sty 2017, 09:15
przez rafał88
Noo tak sie dzieje jak sie jezdzi na gownianych olejach :P Manual poszedł taki pełny.

Re: Mazda 323f BA BP 1.8 114km Fotorelacja kilka pytań ??

PostNapisane: 11 sty 2017, 19:47
przez Ban-Tr
Zgadza się nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel ale ten olej nie wyglądał ciekawie.
Dotarły do mnie pierścienie i co ciekawe szczelina jest 0,30 mm ;p a manual podaje 0.15 – 0.30 mm co o tym myślicie ??

Re: Mazda 323f BA BP 1.8 114km Fotorelacja kilka pytań ??

PostNapisane: 12 sty 2017, 08:22
przez rafał88
Z jakiej firmy kupiles?? I ktory pierscien wlozyles?? Sprawdz te olejowe jak tam wychodza i piersciennie jedynie z Npr i rik

Re: Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 1 lut 2017, 23:08
przez Ban-Tr
Części jakie wymieniłem i koszty tej zabawy :D
Pierścionki firmy Rik (215zł)
Panewki TaiHo (130zł)
Uszczelka głowicy takoma (100zł)
Szlif głowicy (60zł)
Świece (45zł)
Olej 5w-40 (100zł)
Płyn chłodniczy (35zł)
Uszczelki tłumika + pierścień tłumika (25zł)
Uszczelniacze zaworowe (50zł)
Rozrząd Mitsuboshi + rolki (165zł)
+ Filtr oleju, oringi, simeringi, termostat, spry wysoko temp 600+


Pierścionki założyłem pomimo szczeliny 0.30 granicznej dopuszczalnej a teraz akcja docieranie jak na tą chwilę zrobiłem 500km i spaliny są jak najbardziej ok. Płynów nie ubywa, silnik równo pracuję raz miałem problem z odpaleniem tak z 15 min po zgaszeniu a tak poza tym to cyka lalunia <jupi>

Re: Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 2 lut 2017, 09:22
przez rafał88
Wszystko bedzie git. Tylko jezdzij jak człowiek a nie jak emeryt ;) Po 1kkm zlej olej o pozniej najlepiej po 5-7kkm jak bedziesz mogl a po tym to 10-12kkm i najlepiej co 3 zmiana oliwy plukanka albo co zmiane. Ale to juz tez od Ciebie zalezy.

PostNapisane: 2 lut 2017, 10:04
przez Marek 161BD081
Brawo – teraz będziesz miał przynajmniej w pełni sprawne serducho w autku :)

PostNapisane: 2 lut 2017, 13:28
przez Eshiru
Ban-Tr napiszesz (tutaj albo na pw) gdzie zamawiałeś części? Widzę że spalanie oleju przed remontem było konkret, podobnie jak u mnie :D Głowicę tylko szlifowałeś czy coś jeszcze było robione (poza uszczelniaczami)? Bo obawiam się że przy takim poborze oleju wina nie leży tylko po stronie pierścieni i zastanawiam się nad kompletną regeneracją góry, tylko że wtedy koszta będą niemałe

Re: Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 2 lut 2017, 14:59
przez rafał88
Tylko po stronie pierscieni ale majac zdjeta glowicw grzechem jest nie zmienic uszczelniaczy na trzonkach zaworow. W silnikach r4 sa dotryski oleju dodatkowo i jak pierscienie stoja to wpiedziela jak cholera olej taki silnik.

PostNapisane: 2 lut 2017, 15:11
przez Eshiru
No o to mi właśnie chodzi. Czyli wymiana pierścieni i uszczelniaczy powinna zamknąć temat brania oleju. Po remoncie dam znać jak poszło <spoko>

Re: Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 2 lut 2017, 19:15
przez rafał88
Nooo wiesz jak bedzie pałował to napewno bedzie ubywac ale nie litr na tysiąc :P I tak musi ubywac niewiele bo wiele ale bedzie:)

Re: Mazda 323F BA BP 1.8 114km Fotorelacja z remontu silnika + kilka pytań

PostNapisane: 2 lut 2017, 22:56
przez Ban-Tr
Pierścienie, panewki, rozrząd – allegro.
Uszczelniacze, termostat – RK Niedziałek
Uszczelka głowicy i reszta gratów zamówiona u miejscowego mechanika
Slif głowicy – Auto szlif Dziak polecam
Zawory dotarł mi znajomy, docieranie w zakładzie coś około 6zł za zawór i taniej jest jak się zdemontuję wałki rozrządu . A co do generalki silnika to polecam próbę olejową koszt w mojej okolicy 10 zł a sporo można się dowiedzieć. W moim przypadku pomogła wymiana pierścieni, po powrocie z jazdy testowej spaliny wyglądały normalnie i nie ma chmury dymu przy odpalaniu więc jak najbardziej polecam taki remont. <jupi>

PostNapisane: 23 lut 2017, 16:04
przez Eshiru
Mazda po wymianie pierścieni, uszczelnaiczy zaworowych , uszczelki pod głowicą plus do tego pasek rozrządu i oryginalna uszczelka pod pokrywę zaworów. Przy demontażu i składaniu wszystko było dokładnie czyszczone, głowica splanowana, blok i powierzchnia pod uszczelkę pokrywy dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone i do tego honowanie cylindrów. Wszelkie uszczelniacze (wałków, oring aparatu itp.) plus kompletny rozrząd były wymieniane w przeciągu pół roku, tak więc tego wymieniać nie było sensu. Silnik zalany nowym płynem i olejem 10w-40 elfa (sporo czytałem i ten wydawał mi się najlepszy, zastanawiam się co wlać po nim) i do tego zmieniłem świece. Autko już trochę przegonione (wiem nie powinno się, są różne teorie na ten temat ;P ) wycieków zero, zużycia oleju brak, cały czas trzyma maksimum. Co ciekawe panewki, wał czy krzywki na wałkach w stanie idealnym, brak jakichkolwiek oznak zużycia. Ogólnie z remontu jestem więcej jak zadowolony <spoko>

Tak w ramach ciekawostek dodam, że auto od momentu sprowadzenia do Polski przez poprzedniego właściciela (2010 rok) jeździło na gazie i oleju 15w-40. Zdziwiłem się że silnik nie był praktycznie nic zalepiony nagarem. Po zdjęciach które widziałem na forum było to niemałe zaskocznie dla mnie.

PostNapisane: 23 lut 2017, 23:07
przez Marek 161BD081
Nawet jak jest 15W40 ale dobrej jakości to złogów nagaru nie powinno być dużo.
Warunek: dobry jakościowo olej.