323f BA BP 114 wysokie spalanie,poszarpywanie
Napisane: 24 lis 2016, 21:11
To teraz moja kolej;pacjent BA r.96 silnik BP 114hp,aparat M3.
od początku problem z poszarpywaniem przy delikatnym ruszaniu i jeżdzie przy ok 2krpm.Wymienione :
-kopułka
-palec
-przewody NGk
-świece ngk
-sonda lambda na denso uniwersalną(gaziarze przy zakładaniu zdiagnozowali że stara umierała)
Po każdym z tych zabiegów było przez chwilę lepiej z tym poszarpywaniem ale po czasie problem wracał.Aha poszarpuje tylko na rozgrzanym a i tez nie zawsze.
Dodatkowo ostatnio zaczęła palić jak smok -w mieście jazda dynamiczna 14-18l LPG.W trasie ok 10lpg
Jak robiłem test diodą w lutym po zakupie to coś tam wymrugała w sensie czujnika temp powietrza (którego w tym modelu nie ma czyli pewnie chodziło o przepływkę0 póżniej po skasowaniu aku błąd nie powrócił .Dzisiaj robiłem test ponownie i także zero błędów.Jak powtórtzyłem po odpieciu wtyczki od przepływomierza to wymrugało 21 i 11(chyba bo sam nie wiem czy w 96 są kody dwu czy czterocyfrowe).
po podłaczeniu przepływki i resecie kompa znów zero błędów.Co dziwne po odpaleniu ze zworką i diodą silnik początkowo gaśnie i nie ma wolnych obrotów ,dopiero jak przez jakiś czas potrzymam na obrotach to potem już chodzi normalnie ale także nie wymruguje żadnych błędów.W normalnym trybie wolne obroty książkowe,czasem lekko przebiera.Zauważłem też że przy np opuszcaniu szyb czy włączeniu dużego poboru prądu światła mijania przygasają na moment.Może ma związek.
Co robić?myślę nad wymianą czujnika temp który podaje sygnał do ecu.
Mam aparat na podmiankę używklę w weekend podmienię bo w sumie już tylko cewka została w zapłonie.
Moje typy:
cewka
przepływka
czujnik temp
Filmiki z diagnostyki:ten po odpięciu przepływki
https://www.youtube.com/watch?v=3TmKYrj ... e=youtu.be
Ten z podłączoną przepływką i próba odpalenia auta w trybie diagnosis
https://www.youtube.com/watch?v=iXthaOw ... e=youtu.be
od początku problem z poszarpywaniem przy delikatnym ruszaniu i jeżdzie przy ok 2krpm.Wymienione :
-kopułka
-palec
-przewody NGk
-świece ngk
-sonda lambda na denso uniwersalną(gaziarze przy zakładaniu zdiagnozowali że stara umierała)
Po każdym z tych zabiegów było przez chwilę lepiej z tym poszarpywaniem ale po czasie problem wracał.Aha poszarpuje tylko na rozgrzanym a i tez nie zawsze.
Dodatkowo ostatnio zaczęła palić jak smok -w mieście jazda dynamiczna 14-18l LPG.W trasie ok 10lpg
Jak robiłem test diodą w lutym po zakupie to coś tam wymrugała w sensie czujnika temp powietrza (którego w tym modelu nie ma czyli pewnie chodziło o przepływkę0 póżniej po skasowaniu aku błąd nie powrócił .Dzisiaj robiłem test ponownie i także zero błędów.Jak powtórtzyłem po odpieciu wtyczki od przepływomierza to wymrugało 21 i 11(chyba bo sam nie wiem czy w 96 są kody dwu czy czterocyfrowe).
po podłaczeniu przepływki i resecie kompa znów zero błędów.Co dziwne po odpaleniu ze zworką i diodą silnik początkowo gaśnie i nie ma wolnych obrotów ,dopiero jak przez jakiś czas potrzymam na obrotach to potem już chodzi normalnie ale także nie wymruguje żadnych błędów.W normalnym trybie wolne obroty książkowe,czasem lekko przebiera.Zauważłem też że przy np opuszcaniu szyb czy włączeniu dużego poboru prądu światła mijania przygasają na moment.Może ma związek.
Co robić?myślę nad wymianą czujnika temp który podaje sygnał do ecu.
Mam aparat na podmiankę używklę w weekend podmienię bo w sumie już tylko cewka została w zapłonie.
Moje typy:
cewka
przepływka
czujnik temp
Filmiki z diagnostyki:ten po odpięciu przepływki
https://www.youtube.com/watch?v=3TmKYrj ... e=youtu.be
Ten z podłączoną przepływką i próba odpalenia auta w trybie diagnosis
https://www.youtube.com/watch?v=iXthaOw ... e=youtu.be