Witam, w mojej Maździe 323F 1.8BP 114km z 1998r. podczas jazdy nie spadają obroty.
Utrzymują się na poziomie 1500.
Gdy tylko się zatrzymam, od razu spadają do 1000 lub nawet 800 (silnik cały czas pracuje równo, nic nie szarpie ani nie dławi)
To jest pierwszy problem.
A drugi, po odpaleniu 'na zimno', zaświeca się kontrolka od oleju, gdy dodam odrobinę gazu do około 2tys obrotów – kontrolka przestaje świecić, po kilku minutach nie świecie w ogóle. Świeci tylko na zimno tuż po odpaleniu.
Kiedyś tak nie było.
Dodam, że poziom oleju jest stały, na bagnecie jakoś w połowie miernika.
Obydwa objawy pojawiły się po małym remoncie (jeśli można tak powiedzieć), zostały wymienione pierścienie i uszczelniacze zaworowe (rozwiązało to całkowicie problem ubywającego oleju).
Poza tym, wszystko jest ok, pali na dotyk.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
[Problem] Obroty nie spadają
Strona 1 z 1
Szkoda, że przy wymianie pierścieni nie zostały wymienione panewki.
Zamiast czujnika ciśnienia oleju wkręć manometr i będziesz wiedział jakie faktycznie masz ciśnienie oleju.
Możliwe, że jest za niskie i stąd to świecenie się kontrolki.
A na przyszłość nie opisuj w jednym temacie dwóch (czy więcej) różnych problemów. Na Forum jest zasada: jeden problem = jeden temat.
I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Zamiast czujnika ciśnienia oleju wkręć manometr i będziesz wiedział jakie faktycznie masz ciśnienie oleju.
Możliwe, że jest za niskie i stąd to świecenie się kontrolki.
A na przyszłość nie opisuj w jednym temacie dwóch (czy więcej) różnych problemów. Na Forum jest zasada: jeden problem = jeden temat.
I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Szkoda, że przy wymianie pierścieni nie zostały wymienione panewki.
Zamiast czujnika ciśnienia oleju wkręć manometr i będziesz wiedział jakie faktycznie masz ciśnienie oleju.
Możliwe, że jest za niskie i stąd to świecenie się kontrolki.
A na przyszłość nie opisuj w jednym temacie dwóch (czy więcej) różnych problemów. Na Forum jest zasada: jeden problem = jeden temat.
I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Przeglądałem tematy w których opisywano podobne remonty i nie widziałem nic o panewkach.. No trudno, mam nadzieję, że nie będę musiał tego wymieniać w najbliższym czasie.
Co do manometru, wydaje mi się, że chyba kupię nowy czujnik (pytałem w sklepie – koszt około 10zł).
Nie mam skąd pożyczyć takiego urządzonka.
Przejechałem kolejne 1000 km, poziom oleju nadal ten sam. Jedynie trochę ciemniejszy
Nie wiem od czego zacząć, żeby obniżyć te obroty. Znajomy mechanik mówił, że to pewnie czujnik w skrzyni biegów. Ktoś wie gdzie ten czujnik jest mniej więcej? I czy w ogóle jest?
Spala około 1-2 litry benzyny / gazu na 100 km więcej niż przed wymianą pierścieni itp.
PS: lokalizacja dodana do profilu
- Od: 10 paź 2014, 17:15
- Posty: 4
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 323F 1.8 BP
1998
114km
To wina przepustnicy a nie czujnika w skrzyni. Pewnie krokowy cos nie tak dziala i dlatego tak podbija obroty. Co do oleju to moze zaworek od pompy oleju , albo sama pompa nie domaga, chyba ,ze mechanik zostawil Ci prezent w silniku 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Odwiedź kilku mechaników a może któryś będzie posiadał manometr do sprawdzenia ciśnienia oleju.
Za "usługę" sprawdzenia ciśnienia raczej niewiele zapłacisz.
Za "usługę" sprawdzenia ciśnienia raczej niewiele zapłacisz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
arafal21 napisał(a):To wina przepustnicy a nie czujnika w skrzyni. Pewnie krokowy cos nie tak dziala i dlatego tak podbija obroty. Co do oleju to moze zaworek od pompy oleju , albo sama pompa nie domaga, chyba ,ze mechanik zostawil Ci prezent w silniku
Przepustnica była tylko trochę przeczyszczona szmatką i nie jest do końca wyczyszczona. To może mieć wpływ? A z tym krokowym, to co robić? Dodam, że miałbym możliwość pożyczenia np. przepustnicy od drugiej mazdy 323F 1.5. Nie wiem czy by pasowała.
O jakim prezencie mowa?

Marek 161BD081 napisał(a):Odwiedź kilku mechaników a może któryś będzie posiadał manometr do sprawdzenia ciśnienia oleju.
Za "usługę" sprawdzenia ciśnienia raczej niewiele zapłacisz.
Chyba tak zrobię.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
- Od: 10 paź 2014, 17:15
- Posty: 4
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 323F 1.8 BP
1998
114km
Nie, nie jest chyba taka sama jak w Z5 , masz oznaczenie na przepustnicy mozesz po tym wlasnie oznaczeniu dojsc:)
Zartowalem z tym prezentem w silniku
Moze byc ze ten zaworek sie zacina, albo pompa nie domaga choc watpie w takie cos. Ale cisnienie sprawdz czy jest ok.
Zartowalem z tym prezentem w silniku
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam ponownie,
oddałem auto do znajomego mechanika, no i szybko stwierdził, że przyczyną dziwnych obrotów jest sonda lambda.
Zleciłem mu wymianę, on kupił sondę NGK za 120zł.
Obroty już są w porządku – problem rozwiązany, do tego zmniejszyło się spalanie.
Przy tej wizycie wymienił również olej, na Mobil 10w40 oraz filtr.
Mówił, że mierzył ciśnienie oleju manometrem i było ok.
Niestety kontrolka oleju nadal się zapala na zimnym silniku, a im zimniej na zewnątrz – tym dłużej świeci.
Trochę niepokojące.. Czy takie objawy mogą być od padającej pompy oleju?
Pozdrawiam
oddałem auto do znajomego mechanika, no i szybko stwierdził, że przyczyną dziwnych obrotów jest sonda lambda.
Zleciłem mu wymianę, on kupił sondę NGK za 120zł.
Obroty już są w porządku – problem rozwiązany, do tego zmniejszyło się spalanie.
Przy tej wizycie wymienił również olej, na Mobil 10w40 oraz filtr.
Mówił, że mierzył ciśnienie oleju manometrem i było ok.
Niestety kontrolka oleju nadal się zapala na zimnym silniku, a im zimniej na zewnątrz – tym dłużej świeci.
Trochę niepokojące.. Czy takie objawy mogą być od padającej pompy oleju?
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2014, 17:15
- Posty: 4
- Skąd: Leszno
- Auto: Mazda 323F 1.8 BP
1998
114km
Niech zmierzy ciśnienie oleju a będzie wiadomo.
Całkiem możliwe, że zaworek upustowy w pompie działa niezbyt dobrze ale tego nikt na odległość nie zdiagnozuje w 100% pewności.
Ale nie mieszajmy więcej kilku problemów w jednym zapytaniu bo zacząłeś od problemów z obrotami.
Całkiem możliwe, że zaworek upustowy w pompie działa niezbyt dobrze ale tego nikt na odległość nie zdiagnozuje w 100% pewności.
Ale nie mieszajmy więcej kilku problemów w jednym zapytaniu bo zacząłeś od problemów z obrotami.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości