Witam szanowne grono.
Panowie, po czym poznam, czy przepływomierz skończył swój żywot..? Niby sprawa prosta (przejrzałem forum nie jeden raz), ale, obroty mi nie falują, auto nie wariuje (jedynie, od czasu do czasu, szarpie na niskich obrotach na 3 czy 4 biegu, jak na przykład parkuję auto na parkingu, ale to tylko na LPG). Jak odepnę przepływke, auto gaśnie zaraz po odpaleniu. Jak chodzi z podpiętym, i odepnę, kiedy jest na biegu jałowym to obroty spadają do ok. 200 rpm. trzęsie budą i po chwili wracają na ok. 800rpm. nie gaśnie. I jak znowu podpinam przepływomierz, jak tak sobie chodzi na luzie, to silnik gaśnie. Odpalam i chodzi normalnie. Więc IMO przepływka działa. Ale, wygląd tego przepływomierza pozostawia wiele do życzenia. Spalanie LPG do maja było w granicach 11.5L – 13L/100km. 31 go kwietnia byłem na regulacji u "mega gazownika" i aut spala 10-11/100km. Nowy dolot OE Mazda założony, nowy filtr powietrza, nowe świece, kable w porzadku. W załączniku zdjęcie przepływki. Dodam, że z takim przepływomierzem kupiłem auto 2 lata temu. Czy to, ze wygląda tak jak wygląda, musi oznaczać że przepływomierz jest padnięty?
Pozdrawiam.
Przypalona obudowa przepływomierza – czy to koniec przepływyki ?
Strona 1 z 1
Myśle że miałbyś większe problemy z wolnymi obrotami i spalaniem gdyby przepływka wyzioneła ducha, z opisu widze że powóz masz z 97 roku więc jak jest po lifcie to powinien już zagadać z ELMem 327 przez przejściówkę na złacze mazdy pod maską i wtedy zobaczysz w programie czy masz błędy związane z przepływką co rozwieje Twoje wątpliwości tylko z tego co piszesz na pewno jakieś będą a dwa że nie powinno się podpinać na pracującym pojeździe urządzeń bo mogą występować stany nieustalone w układzie co może doprowadzić nawet do uszkodzenia ECU.
Temat o diagnostyce jest mocno rozbudowany na forum polecam zajrzeć bo inaczej ciężko prorokować czy działa w 100% właściwie a odczyt jest jednoznaczny
Temat o diagnostyce jest mocno rozbudowany na forum polecam zajrzeć bo inaczej ciężko prorokować czy działa w 100% właściwie a odczyt jest jednoznaczny
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Jak podłączysz się ELM'em to odczytasz "live data" i stwierdzisz czy przepływomierz daje sygnał czy też nie.
Moim zdaniem chyba jednak musi on żyć skoro auto jeździ w zasadzie poprawnie.
Moim zdaniem chyba jednak musi on żyć skoro auto jeździ w zasadzie poprawnie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witajcie.
ELM'a niestety nie posiadam.
Przepływke kupiłem od jednego z forumowiczów. Auto jeździ beż większych zastrzeżeń, oprócz tego że pali więcej, wychodzi jakieś 11.5-12L/100km. I teraz nasuwa się pytanie, pali więcej, bo gazownik ustawił mi wszystko "jak należy" pod uszkodzoną przepływke a teraz ustawienia poszły się
po włożeniu sprawnej. Czy jednak tamta była ok, a ta jest padnięta..? Dodam jeszcze że jak na postoju lekko przegazuję, to po zdjęciu nogi z gazu, obroty spadają do ok 200-250rpm na moment i wchodzą na swoje 750. Oraz przy dojeżdżaniu np. do świateł i hamowaniu obroty spadają do 250rpm.
ELM'a niestety nie posiadam.
Przepływke kupiłem od jednego z forumowiczów. Auto jeździ beż większych zastrzeżeń, oprócz tego że pali więcej, wychodzi jakieś 11.5-12L/100km. I teraz nasuwa się pytanie, pali więcej, bo gazownik ustawił mi wszystko "jak należy" pod uszkodzoną przepływke a teraz ustawienia poszły się
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
- Od: 20 sie 2008, 23:41
- Posty: 39
- Skąd: Starachowice
- Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.
Na początek do zrobienia diagnostyka pod kątem odczytania błędów a nastepnie do dokładnego wyregulowania TPS i wolne obroty. Opis regulacji TPS znajdziesz na Forum.
Instalację gazową mam nadzieję, że masz sekwencyjną?
Doprowadź do stanu aby auto poprawnie pracowało na benzynie a dopiero później można się brać za regulacje gazu.
Instalację gazową mam nadzieję, że masz sekwencyjną?
Doprowadź do stanu aby auto poprawnie pracowało na benzynie a dopiero później można się brać za regulacje gazu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przepływka wymieniona, na używkę od jednego z forumowiczów. Po kolejnej regulacji gazu, auto pali 10l/100 i w trasie i w mieście..
Temat myślę do zamknięcia.
Pozdrawiam
Temat myślę do zamknięcia.
Pozdrawiam
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
- Od: 20 sie 2008, 23:41
- Posty: 39
- Skąd: Starachowice
- Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość