Strona 1 z 1

Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie...

PostNapisane: 15 lut 2014, 14:06
przez SexRocknRoll
Witam Panów! Bardzo proszę o pomoc bo moje auto przechodzi już samo siebie. W czym rzecz?

Odpaliłem go przed chwilą bo chciałem do garażu wjechać aby trochę w nim posprzątać i ogarnąć co nie co. Odpalenie zajęło więcej czasu niż zwykle bo musiałem kilka sekund przytrzymać ten kluczyk żeby mi zakręcił w ogóle, a wcześniej palił na rys. Ale ok... bez spiny w sumie to mało benzyny w baku to może coś to miało do rzeczy... idąc dalej : musiałem mu trochę przygazować bo mi prawie zgasł jak sprzęgło wcisnąłem żeby wsteczny wrzucić. Kopciła... sporo na lekko niebieski, a kiedy już wycofałem z podjazdu do garażu poczułem wokół zapach benzyny – jak po katowaniu jakiegoś starego komarka czi innego simsonka na jedynce :) Z faktów ogólnie mi znanych – silnik bierze olej, pomimo że był gruntownie remontowany rok temu i wymieniane było w nim wszystko od podstaw – tłoki, wałki, pierścienie i cała reszta "podzespołów".
Teraz od jakiegos czasu czuć benzynę – rozumiem że coś z wtryskiem może być? No i kopci lekko. Aha... najdziwniejsze to to że cyka. Zawór przelewowy był wymieniony to na jakiś czas przestało i nie cykała, a teraz ma tak że się odpala – cyka chwilę, przestaje, pojeździ się i zaczyna znowu cykać. Czasem na luz jak się wrzuci i zostawi na chwilę to przestaje i znowu się wzmaga. Czytałem jeden topic i ponoć nie jest to żadna nowość jednakże albo nie doczytałem albo już nie pamiętam jakie było rozwiązanie tego problemu...

Co mogę korzystając z wolnego popołudnia sam zrobić w aucie? Profilaktyczne przeczyszczenie przepustnicy coś mi da czy lepiej tego nie ruszać?

Próba olejowa była robiona i wyszła słaba kompresja – to tak jeszcze na marginesie.

Myśleć o kolejnym remoncie czy o nowej jednostce? Dodam że to już drugi silnik w tym aucie i nawet 20k jeszcze w nim nie zrobił.

Liczę na pomoc.

PostNapisane: 17 lut 2014, 08:35
przez Marek 161BD081
SexRocknRoll napisał(a):Co mogę korzystając z wolnego popołudnia sam zrobić w aucie?

Zacznij od odczytu kodów błędów bazując na opisie z Forum.

Czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi ale to chyba nie stanowi głównego problemu wiec jak ją zrobisz innym razem to nic się nie stanie złego.
Jednak jak ją wyczyścisz to nie zapomnij sprawdzić ustawienia TPS'u.

A tak z ciekawości to pomiar ciśnienia sprężania jakie dał wyniki?

PostNapisane: 17 lut 2014, 22:46
przez SexRocknRoll
Marne... Spadek był bodajże o kilka dziesiątych co jeden cylinder. Na najgorszym było coś w okolicach 9 z groszami chyba. Najwięcej bodajże 11 czy tam niecałe 12. Także lipa konkretna.

Re: Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie..

PostNapisane: 17 lut 2014, 22:53
przez rafał88
Hmm to cudow nie ma, ciekawe jak ma sie luz zaworow. na cieplym czy zimnym robione pomairy? ja jutro u siebie sprawdze, kurde czytam kazdy z takimi wynikami wyjezdza ze az strach sprawdzac :/

PostNapisane: 22 lut 2014, 13:41
przez SexRocknRoll
http://www.youtube.com/watch?v=1Zev3tqn ... e=youtu.be


Kody błędów – pomożecie w odczytaniu?

Re: Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie..

PostNapisane: 22 lut 2014, 14:22
przez ProboszczV6
A to ciekawostka, jakim sposobem masz kody 4-cyfrowe :]
kod błędu 1170 czyli coś dziwnego... ale wygląda na to że jest spowodowany sondą lambda, masz uszkodzoną jak wiem, więc ją odepnij, może być przez nią silnik przelany benzyną. Z tego się bierze zapach niespalonej benzyny.
arafał Kolega Michał ma silnik z hydrauliką zaworów więc nie robi się pomiarów i regulacji luzów. Po to mu wymieniałem zawór przelewowy żeby nie klekotały zawory, teraz się to odzywa znowu ale to już uznaję za przyczynę nieszczelny układ chłodzenia + lekkie przegrzewanie głowicy = zbyt duże rozrzedzenie oleju... teoria sprawdzona. Po dolaniu płynu do czasu aż wyciekł na nowo, był spokój z klekotaniem.

PostNapisane: 22 lut 2014, 16:39
przez SexRocknRoll
Czyli co ten kod oznacza? Odpiąłem sondę, dalej nie odpala. Zalana może być czy coś?

Re: Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie..

PostNapisane: 23 lut 2014, 17:44
przez ProboszczV6
Uszkodzona sonda nigdy nie powoduje problemów z odpaleniem, nie ma błędów od czujnika obrotów, więc najpewniej uszkodzona jest cewka albo moduł wzmocnienia, albo jedno i drugie.
Przydałby się aparat zapłonowy na podmianę. Sprawdzałeś czy jest iskra?

Re: Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie..

PostNapisane: 23 lut 2014, 17:53
przez scooterteam
Zależy jak długo chcesz tym pojeździć..

Najlepiej kupić sprawdzony silnik ale jak każdy z nas wie. Trudno trafić na dobry ...

Ostatnio sprzedałem taki silnik 1.8 za 730 zł :)

Remontować to już raczej Ci się nie opłaci tego silnika.

Szukaj jakiegoś anglika całego albo auta po dzwonie i rób przekładke reszte części wystaw na allegro itd i Ci się zwróci zakup całego auta a w dodatku będziesz mial sprawny silnik za darmo :)

Re: Problemy z silnikiem 1.8 mazda 323F – zapach benzyny, spalanie oleju, kopcenie i inne tragedie..

PostNapisane: 27 lut 2014, 21:30
przez ProboszczV6
Na dzień dzisiejszy silnik pracuje, winne okazały się skopcone świece. Skopciły się przez przelewanie silnika benzyną, sonda jest już odpięta, lepsze wyjście, bo wymiana jej przy spalaniu oleju mija się z celem.