Mazda 323F BA 1.8 BP – SWAP / remont – KIA ?

Witam wszystkich!
Jestem nowy na forum, dużo wątków juz przeczytałem lecz nie ma żadnej konkretnej odpowiedzi.
Moja Mazde 323F 1.8 1997r kupilem tego roku w sierpniu. Na poczatku było wszystko super. Jeździła idealnie wg mnie (choc SA problemy z trzymaniem obrotów na biegu jałowym), bo spokojnie mogłem nią dojechać do pracy. Pojawił się problem z dopalaniem, po nocy tylko kręcił ale nie odpalal. Został wymieniony filtr paliwa i było wszystko ok.
W październiku zaczynały się pojawiać problemy z gazem gdyż strzelał w tlumik. Przestałem juz jeździć na gazie. Zaczynał na benzynie przerywac na pierwszy cylinder (od kopułki). Wymienilem świecie i przy okazji olej. Po przejechaniu kilku km, pękł górny waz chłodnicy. Został wymieniony razem z termostatem.
Przejechałem nią ok 20km. Po próbie następnego odpalenia... Kręcenie.. Chodzenie na 3 Gary i kłęby bialego dymu za samochodom. (Pewnie poszła upg)
Po zjechaniu do garażu. Ciśnienie w cylindrach – 9,2 – 9,2 – 8 – 6 . Po sciągnięciu głowicy. Uszczelka była w trzech częściach i wydmuchana. Kupilem uszczelke lecz okazał się uszkodzony blok silnika. Pęknięcie pomiędzy cylindrami.
Stwierdzilem kupno takiego samego silnika.
W internecie znalazłem ze takie silniki były montowane w Kia sephia a sa o prawie polowe tańsze.
Czy na pewno pasują?
Chciałbym kupić silnik w miarę idealnym stanie.. Ew wykorzystać nowa uszczelke pod głowice i nowy w miarę wyremontować żeby mieć spokój z obawami padniecia silnika.
Ewentualnie skąd moge zdobyć silnik do mojej Mazdy 323F 1.8 BP w woj kuj-pom?
Pozdrawiam
Jestem nowy na forum, dużo wątków juz przeczytałem lecz nie ma żadnej konkretnej odpowiedzi.
Moja Mazde 323F 1.8 1997r kupilem tego roku w sierpniu. Na poczatku było wszystko super. Jeździła idealnie wg mnie (choc SA problemy z trzymaniem obrotów na biegu jałowym), bo spokojnie mogłem nią dojechać do pracy. Pojawił się problem z dopalaniem, po nocy tylko kręcił ale nie odpalal. Został wymieniony filtr paliwa i było wszystko ok.
W październiku zaczynały się pojawiać problemy z gazem gdyż strzelał w tlumik. Przestałem juz jeździć na gazie. Zaczynał na benzynie przerywac na pierwszy cylinder (od kopułki). Wymienilem świecie i przy okazji olej. Po przejechaniu kilku km, pękł górny waz chłodnicy. Został wymieniony razem z termostatem.
Przejechałem nią ok 20km. Po próbie następnego odpalenia... Kręcenie.. Chodzenie na 3 Gary i kłęby bialego dymu za samochodom. (Pewnie poszła upg)
Po zjechaniu do garażu. Ciśnienie w cylindrach – 9,2 – 9,2 – 8 – 6 . Po sciągnięciu głowicy. Uszczelka była w trzech częściach i wydmuchana. Kupilem uszczelke lecz okazał się uszkodzony blok silnika. Pęknięcie pomiędzy cylindrami.
Stwierdzilem kupno takiego samego silnika.
W internecie znalazłem ze takie silniki były montowane w Kia sephia a sa o prawie polowe tańsze.
Czy na pewno pasują?
Chciałbym kupić silnik w miarę idealnym stanie.. Ew wykorzystać nowa uszczelke pod głowice i nowy w miarę wyremontować żeby mieć spokój z obawami padniecia silnika.
Ewentualnie skąd moge zdobyć silnik do mojej Mazdy 323F 1.8 BP w woj kuj-pom?
Pozdrawiam