Strona 1 z 1

zamiana głowic

PostNapisane: 31 paź 2013, 22:03
przez arkadiuszek1
witam, mam pytanie do bardziej zaawansowanych znawców mazd. posiadam mazde 323f 1.8 BP 114kM z 95roku. W tym samochodzie miałem głowice z hydropopychaczami która mi pękła że spawanie jej jest nie opłacalne. dziś kupiłem drugą kompletna głowice(wałki oraz szklanki) z tego samego silnika i okazało się że w nim luzy regulowane są płytami zaworowymi.... sprzedający twierdzi że one się niczym nie różnią poza regulacją luzu i że ma pasować. Właśnie wracam z zakładu który zajmuje się regulacją i regeneracją i mają wszystko sprawdzić. z obawy przed ich negatywną oceną chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto może się z tym już spotkał. uważacie że z zamianą nie będzie problemów?
z góry dzięki za odpowiedź

PostNapisane: 1 lis 2013, 13:40
przez krzysek71
Przypadkiem nie kupiłeś od Z5 1,5 :D

Re: zamiana głowic

PostNapisane: 1 lis 2013, 14:14
przez arkadiuszek1
właśnie nie, przynajmniej tak mi się wydaje. głowica wygląda identycznie tylko te szklanki...
w 1.5 dwa wałki są chyba połączone łańcuszkiem a tu dwa koła od wałków wystają jak w moim 1.8 z hydro


zgłupiałem... oglądam głowice z mazd 323f i:
1.6 98-
1.8 89-94
1.8 16V 98-01
wszystkie maja wizualnie takie same głowice... o co tu chodzi?? pomocy

PostNapisane: 2 lis 2013, 00:35
przez adamax4
krzysek71 napisał(a):Przypadkiem nie kupiłeś od Z5 1,5 :D

W 1.8 też były płytki, ale po lifcie. W przedliftowych były HLA.

Re: zamiana głowic

PostNapisane: 2 lis 2013, 10:04
przez arkadiuszek1
ale głowice się czymś różnią??? bo że są płytki to mi w niczym nie przeszkadza aby na moc i ogólnie na jazdę nie miało wpływu

PostNapisane: 2 lis 2013, 10:54
przez Marek 161BD081
arkadiuszek1 – tyle czasu na Forum i nadal nie wiesz, gdzie powinieneś umieścić swój temat?

Poczytaj: viewtopic.php?f=116&t=149073

Temat przenoszę do B3/BP

Re: zamiana głowic

PostNapisane: 2 lis 2013, 12:40
przez arkadiuszek1
nie chodzi że nie wiem tylko w dziale B3/BP zero zainteresowania i przeglądających...

Dopisano 03 lis 2013 10:50:

dotarłem do prawdy sam dzięki specjalistom z carspeedu i zacytuje na przyszłość dla innych

"Jeśli chodzi o dopasowanie głowicy – wszystkie roczniki 323F BA w
silnikach 1.8 miały takie same głowice, różnica polegała jedynie na
zmianie sposobu regulacji luzu zaworowego, niemniej głowice zmianom nie
podlegały. Zatem głowica od wersji z płytkową regulacja luzu zaworowego
będzie pasować w miejsce głowicy z regulatorami hydraulicznymi."