Strona 1 z 1

Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97

PostNapisane: 5 paź 2013, 17:28
przez Murray
Witam. Posiadam Mazdę 323F BA-BP 1997 r po lifcie 1,8, 16V, 114KM. Auto aktualnie po remoncie głowicy, wymieniona też jest sonda. Doszło do tego że kopci i spala olej w dużych ilościach. Nie wiem czy pchać się w remont bloku silnika czy lepiej szukać używki. Może ktoś ma namiar na silniki 1,8 BP w Woj. Podlaskim czy też wie ile ewentualnie kosztowałby remont bloku ?.

PostNapisane: 9 paź 2013, 17:59
przez mikissj
ale kopci na jaki kolor. a tak przy okazji mi też bierze olej po remoncie uszczelki głowicy silnika i ja przypuszczam że to zawory puściły .

Re: Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97

PostNapisane: 10 paź 2013, 23:07
przez Murray
Kopci na biało-siny kolor, może siny bardziej. Na 400km bierze pół litra oleju. Kopci jak postoi ze 3 dni na parkingu a potem podczas jazdy jak ruszam i ustępuje. Kopcenie wzmaga się jak doleje oleju dzień wcześniej przed odpalaniem, odpalaniem auta na parkingu.

W planach rozłożenie bloku silnika :
– ocena stanu ruchomych części i samego bloku
potem:
– wymiana pierścieni i panewek po nominale
– ewentualnie szlif wału i podobieranie panewek, pierścieni itd.
– może trzeba będzie zrobić remont czyli szlif bloku, wału, obróbki itd. plus wykorzystanie starych tłoków oraz założyć pierścienie i panewki o dobranych wymiarach...

wszystko zależy od stanu bloku i jego ruchomych części...

Re: Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97

PostNapisane: 10 paź 2013, 23:07
przez Murray
<co?>

PostNapisane: 13 paź 2013, 13:32
przez don2x44
A sprawdzłes gładzie cylindrów oraz tłokow? Czy nie były gdzieś wytarte? Moje były w idealnym stanie podczas remontu.

Przecież stan bloku da radę ocenić po zwaleniu głowicy.

Co zrobiłeś podczas remontu?

PS. Sondę lambda to sobie możesz do śmieci wyrzucić bo jest zaolejona:)

Re: Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97

PostNapisane: 14 paź 2013, 16:45
przez Murray
Głowica i jej remont:
– szlif głowicy gniazd itd.
– wymiana 8 zaworów
– prowadnice
– uszczelniacze zaworowe
– regulacja płytkowa
do tego zamontowana nowa sonda lambda

Na pierwszy rzut oka gładzie były ok.