Strona 1 z 1

Po remoncie głowicy ponownie wróciła nierówna praca silnika (Mazda 323F BA-BP)

PostNapisane: 26 lip 2013, 22:02
przez Murray
Witam. Auto ma niestabilne obroty, nierówną pracę silnika z kolei przy ostrym dodaniu gazu dochodzą odgłosy jakby trzaski, dźwięk rwanego paska w tym szelest.
Głowica po remoncie, przepustnica po czyszczeniu, wymienione świeczki, czyszczona kopułka i palec w aparacie.
Nie mam bladego pojęcia co się dzieje. Po remoncie było 2 dni stabilnie obroty, praca a teraz wszystko zrobiło się jak przed remontem głowicy, do tego czasem jakby ciężej odpala i chyba brakuje mocy autku. Gdzie przyczyna ?
Link do filmu obejrzyjcie i pod głoście głośniki:
[youtube] http://youtu.be/ZhREECOy3G8 [/youtube]

PostNapisane: 26 lip 2013, 22:39
przez puznies0
Murray napisał(a):Witam. Auto ma niestabilne obroty, nierówną pracę silnika z kolei przy ostrym dodaniu gazu dochodzą odgłosy jakby trzaski, dźwięk rwanego paska w tym szelest.
Głowica po remoncie, przepustnica po czyszczeniu, wymienione świeczki, czyszczona kopułka i palec w aparacie.
Nie mam bladego pojęcia co się dzieje. Po remoncie było 2 dni stabilnie obroty, praca a teraz wszystko zrobiło się jak przed remontem głowicy, do tego czasem jakby ciężej odpala i chyba brakuje mocy autku. Gdzie przyczyna ?
Link do filmu obejrzyjcie i pod głoście głośniki:
[youtube] http://youtu.be/ZhREECOy3G8 [/youtube]


oglądnąłęm filmik i dźwięki przypominają jakby klekotały ci zawory... czy popychacze ( szklanki) i wałki były w dobrym stanie???? jaki olej lałeś do auta przed robotą???? czy robiłeś uszczelniacze zaworów i sprawdziłeś czy same zawory są szczelne??? wygląda jakby hydropopychacze nie nabiły się oliwą i klekotały... zresztą na filmiku może dźwięk brzmieć inaczej niż w rzeczywistości... jak dla mnie to tak dziwnie brzmi jakby hydro grały i nie trzymały... i sprawdzić znaki na rozrządzie... skoro jest muł to może przestawiony o ząbek...

Re: Po remoncie głowicy ponownie wróciła nierówna praca silnika (Mazda 323F BA-BP)

PostNapisane: 26 lip 2013, 23:05
przez Murray
Z tego co się orientuje uszczelniacze wymienione. Był brak kompresji na 2 cylindrze dlatego głowa poszła do remontu, po złożeniu było oki 2 dni a teraz wszystko wróciło. Olej 10W/40 Valvo max Life.

PostNapisane: 28 lip 2013, 11:27
przez lesiux
trochę dziwnie pierdzi z wydechu jakby słabiej palił na któryś cylinder. Sprawdź rozrząd bo się może przestawił.

PostNapisane: 28 lip 2013, 13:56
przez Murray
Nie sprawdziłem jeszcze jednej rzeczy może przepływka się popsuła. Nie wiem pojechałem autem wczoraj do serwisu Mazdy bo mechanicy dookoła cuda wianki wymyślają. Może w poniedziałek dowiem się coś. :(
A głowica była w remoncie bo 2 cylinder miał lipną kompresję itp.

Dopisano 17 sie 2013 11:56:

I mam winowajcę. Przyczyną nierównej pracy silnika była padnięta sonda lambda (czujnik tlenu) po wymianie na nową i przejechaniu kilku km, wszystko wróciło do normy. Silnik teraz pracuje równo i stabilnie...