IMHO te sterowniki pochodza z podobnych modeli i byly produkowane w tym samym okresie, wiec zapewne są identyczne w sensie budowy elektronicznej.
Niestety, w srodku sterownika siedzi sobie mikroprocesor (lub tez dla purystow jezykowych 'mikrokontroler') ktory, byc moze jest identyczny, ale wykonuje swoj PROGRAM, i ten program moim zdaniem MUSI byc rozny dla roznych modeli silnika.
Program powinien byc napisany tak, zeby sterownik wiedzial jak reagowac na sygnaly z roznych czujnikow, wiedzial jaka dysponuje moca, jaki sklad mieszanki dobrac przy jakim obciazeniu itp.
Program zawiera miedzy innymi tzw "mape wtrysku" i "mape wyprzedenia zaplonu" (i moze inne rzeczy tez) ktore okreslaja dokladnie jakie chwilowe parametry pracy ma sterownik zastosowac dla konkretnej sytuacji.
reszta te wlasnie elementy sa przedmiotem chip tuningu – chodzi o to, ze mozna sztucznie zmodyfikowac takie informacje aby spowodowac lepsze osiagi silnika
