Strona 1 z 1

Komputery 1,3i oraz 1,5i – Czy są identyczne?

PostNapisane: 10 paź 2005, 17:12
przez Kreska
Komputery 323C 1,3i oraz 1,5i są takie same? Może ktoś wie? Bo mam silnik 1,3i, ale komputer od 1,5i. Czy to ma wpływ na spalanie?
Autko ładnie pracuje, równo ale dużo pali. Silnik 1,3i około 9l paliwka po mieście, czy to normalne?

_____________
323C BA B3 1,3i

PostNapisane: 10 paź 2005, 21:36
przez herbert
Jakoś sporo. U mnie tak około 7l.

PostNapisane: 14 paź 2005, 19:03
przez Miccyg
U mnie miasto około 7 – 7,5l.

PostNapisane: 18 paź 2005, 14:48
przez Kreska
czy wie ktoś czy te komputery są takie same?

PostNapisane: 18 paź 2005, 15:04
przez Briareos
Sterownik silnika powinien być dostosowany do jego pojemności i osprzętu. Co prawda skład mieszanki zależy od ilości zasysanego powietrza i to jest mierzone, ale w grę wchodzą jeszcze takie "drobiazgi" jak wolne obroty, inny moment i moc (i w nieco innym zakresie obrotów – szczególnie wersje 8V / 16V), punkt odcięcia, no i przede wszystkim różnice w sposobie przesuwania zapłonu. Jak widać inny sterownik też działa, ale pali więcej...

PostNapisane: 18 paź 2005, 15:18
przez Kreska
dzieki za odpowiedz ,ale może ktos jeszcze cos doda od siebie czekam na jakis opinie

PostNapisane: 18 paź 2005, 15:29
przez toady
IMHO te sterowniki pochodza z podobnych modeli i byly produkowane w tym samym okresie, wiec zapewne są identyczne w sensie budowy elektronicznej.

Niestety, w srodku sterownika siedzi sobie mikroprocesor (lub tez dla purystow jezykowych 'mikrokontroler') ktory, byc moze jest identyczny, ale wykonuje swoj PROGRAM, i ten program moim zdaniem MUSI byc rozny dla roznych modeli silnika.
Program powinien byc napisany tak, zeby sterownik wiedzial jak reagowac na sygnaly z roznych czujnikow, wiedzial jaka dysponuje moca, jaki sklad mieszanki dobrac przy jakim obciazeniu itp.

Program zawiera miedzy innymi tzw "mape wtrysku" i "mape wyprzedenia zaplonu" (i moze inne rzeczy tez) ktore okreslaja dokladnie jakie chwilowe parametry pracy ma sterownik zastosowac dla konkretnej sytuacji.
reszta te wlasnie elementy sa przedmiotem chip tuningu – chodzi o to, ze mozna sztucznie zmodyfikowac takie informacje aby spowodowac lepsze osiagi silnika :)

PostNapisane: 18 paź 2005, 15:35
przez Kreska
ja mam silnik 1,3 l a komp z 1,5 pracuje ale duo pali