Strona 1 z 2

Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia [BA B3]

PostNapisane: 1 lut 2013, 17:53
przez boskipiter
Witam :)

Po raz kolejny zwracam się do was z prośbą o pomoc,
myślę, że przyda się jasna i klarowna odpowiedź na forum na ten temat :D bo w fotorelacjach nie ma konkretnie i jasno napisane :) ( Mazda 323c 1.3 BA 16V, 54KW, VIN: JMZBA133200115664, 1995r. )

Będę zmieniał uszczelkę pod głowicą na podstawie fotorelacji Majkiego88 ( viewtopic.php?f=116&t=97628 ) z tym, że nie wiem w jakiej kolejności:
1. Kolejność ODkręcania pokrywy zaworów
2. Kolejność ODkręcania głowicy
3. Kolejność i siła DOkręcania głowicy
4. Kolejność i siła DOkręcania pokrywy

Szalenie będę wdzięczny za klarowne (wręcz jak dla idioty) napisanie tych 4 rzeczy, gdyż robię to pierwszy raz i staram się zebrać i przestudiować jak najwięcej materiałów i myślę, że nie tylko mi się to przyda :)

Re: Pomoc w diagnozie-uszczelka pod głowicą

PostNapisane: 1 lut 2013, 19:27
przez arkadiuszek1
jak jest silnik nagrzany to w zbiorniczku pokazują się bąbelki? nagrzej go i obserwuj zbiorniczek, możesz nawet ścisnąć wąż górny chłodnicy co powinno przyśpieszyć wydostawanie się gazów do zbiorniczka.
dymienie na wysokich obrotach wygląda na pierścienie... porannych dymień na biało nie ma??

PostNapisane: 1 lut 2013, 19:43
przez boskipiter
na wysokich obrotach pluje z rury a dymi cały czas

Dopisano 1 lut 2013, 19:16:

ok temat do zamknięcia. jak wczesniej nie przybywało oleju tak teraz przybywa, płynu znów nie ma i jeszcze do tego uszczelka pokrywy do wymiany( zresztą jak to przy wymianie uszczelki pod głowicą) czyli pewnie uszczelniacze również.... no i magistrala wodna której nigdzie nie ma oki dziekuje

PostNapisane: 2 lut 2013, 11:12
przez mikissj
jak silnik ci sie poci to może to byc uszczelka

Re: Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia

PostNapisane: 2 lut 2013, 19:47
przez boskipiter
To napisze ktoś proszę :) znalazłem na forum ale nie do mojego :(

PostNapisane: 3 lut 2013, 10:44
przez mikissj
a dałem mechanikowi i zapłaciłem 250 zł, samemu bym na twoim miejscu tego nie robil bo se możesz auto popsuć

PostNapisane: 3 lut 2013, 12:11
przez boskipiter
znam ryzyko tyle ze w warszawie mechanicy zazyczyli sobie min 1500 a z rozkrecona glowica na samo sorecenie nie dojade.... poza tym jak bede znal kolejnosc i momenty dokrecenia to zaden problem :)

znalazlem cos takiego :

etap I 20-30 Nm
etap II 40-60 Nm
etap III 76-81 Nm

w kolejnosci
10|6|2|3|7
---------------
9|5|1|4|8

tylko nie siem czy to dobrze jest :)

PostNapisane: 3 lut 2013, 13:28
przez rider143
boskipiter napisał(a):znam ryzyko tyle ze w warszawie mechanicy zazyczyli sobie min 1500 a z rozkrecona glowica na samo sorecenie nie dojade.... poza tym jak bede znal kolejnosc i momenty dokrecenia to zaden problem :)

znalazlem cos takiego :

etap I 20-30 Nm
etap II 40-60 Nm
etap III 76-81 Nm

w kolejnosci
10|6|2|3|7
---------------
9|5|1|4|8

tylko nie wiem czy to dobrze jest :)
Dobrze
Pokrywa zaworów: 5-9Nm od środka w kierunku zewnętrznym.
Kolektor ssący: 19-25Nm
Kolektor wydechowy: 22Nm

Pamiętaj, że czystość i odpowiednia temperatura to pół sukcesu.
Gwinty śrub zwilżaj olejem silnikowym.

Re: Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia

PostNapisane: 3 lut 2013, 16:52
przez mati49912
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10 skrzynia

Taka jest kolejność dokręcenia głowicy,
Odkręcasz na odwrót od 10 do 1

Momenty dokręcenia głowicy:

poziom 1 30 NM
poziom 2 55 NM
poziom 3 85 NM

Pokrywe zaworów odkręcasz normalnie

moment to 10NM ale dokręc ją poprostu z czuciem :)
Przykrecasz pokrywę na krzyż i to wszystko w temacie

PostNapisane: 3 lut 2013, 20:25
przez boskipiter
jejuuu dzięki wszystkim:)))))) jak byscie nie napisali to bym gwinty pourywal.... dzieki wielkie :))))))

a potrzebne sa jakies nie typowe klucze procz klucza dynamometrycznego??

Re: Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia

PostNapisane: 3 lut 2013, 23:24
przez mati49912
Raczej nic specjalnego nie będziesz potrzebował musisz zoabczyć sobie tylko jakie klucze będą potrzbne.
Jak coś to pisz bo mam całą AutoDate więc wszystkie momenty itd moge ci podać.

PostNapisane: 4 lut 2013, 00:56
przez Paweł
Potrzebna jest nasadka 12 mm 12-kątna do śrub głowicy.

PostNapisane: 4 lut 2013, 10:33
przez flywin
a nie może być 6-kątna
?

PostNapisane: 4 lut 2013, 12:26
przez boskipiter
to takie rzeczy na szczęście mam :) przeredagowywując fotorelację MAJKIEGO88 i kożystając z waszych odpowiedzi, zrobiłem poradnik/manual offline w pdf'ie z wkładem własnym i uzupełnieniami( momenty, kolejności, schematy) do użytku własnego:) Jeżeli Majki i wy nie macie nic przeciwko mogę udostępnić na forum, jeżeli jest zapotrzebowanie :) ( w razie potrzeby moge uzupełnić o własne, dokładniejsze zdjęcia)
pozdrawiam i dziękuje wszystkim serdecznie :)

[edit]

proszę :) http://chomikuj.pl/boskipiter/Mazda+323c+BA+1.3+1.5

Re: Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia

PostNapisane: 4 lut 2013, 16:50
przez mati49912
Poradnik dobry :) a głowice dałeś do splanowania?I czy przygotowałeś płaszczyzne na bloku pod nową uszczelkę?

Re: Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia

PostNapisane: 4 lut 2013, 22:41
przez boskipiter
ja bd zmienial dopiero 15 lutego:] dlatego jestem wstanie uzupelnic o dokladniejsze zdjecia :)) . Tak daje do splanowania (60zl) i przygotuje :))

PostNapisane: 6 lut 2013, 20:28
przez Ruski
flywin napisał(a):a nie może być 6-kątna
?

Nie może być 6-kątna bo śruby głowicy mają 12-kątne łby.

PostNapisane: 17 kwi 2013, 20:59
przez marshal_sila
i mało tego nasadka nie może być grubsza to znaczy nie może mieć większej średnicy jak 21 mm bo się nie zmieści w otworach w głowicy w odlewie.

PostNapisane: 18 kwi 2013, 00:34
przez boskipiter
I tu się nie zgodzę :) akurat w moim silniczku tj. b3 wokól śrub jest mjejsca ile dusza zapragnie :)

PostNapisane: 18 kwi 2013, 20:13
przez marshal_sila
co masz się nie zgadzać mowa o BP :P