Strona 1 z 1

stukający zawor na zimnym silniku

PostNapisane: 19 sty 2013, 13:50
przez szafran17
Witam

Jestem nowy na forum,kupiłem nie dawno mazda 323 c z silnikiem 1.3 i tak na prawdę jeszcze nic o niej nie wiem:( Ostatnio stało się coś nie oczekiwanego wracając z pracy w czasie drogi zaczeło coś stukać w silniku,a bardziej to grzechotało.Myślałem,ze to olej,wiec zatrzymałem się na stacji i natychmiast dolałem litr oleju.Dodam,że wcześniej na rozgrzanym silniku mrygała mi lampka oleju.Wracając dolałem olejku i nic stuka na zimnym i rozgrzanym silniku przy odpuszczeniu gazu,albo gdy zwalniam,w czasie przyspieszania nic się nie dzieje.troszkę faluje na obrotach,ale to było od momentu kupna.Proszę pomóżcie mi!!! :)

Re: stukający zawor na zimnym silniku

PostNapisane: 19 sty 2013, 15:34
przez Lantis 89
Przenoszę do odpowiedniego działu ;)

Pozdrawiam

PostNapisane: 19 sty 2013, 18:09
przez ProboszczV6
jaki olej, rocznik, przebieg(teoretyczny), wycieki, gdzie się podziały 2 litry oleju, stan chłodziwa, szczelność dolotu? i jaka twoja lokalizacja?

Re: stukający zawor na zimnym silniku

PostNapisane: 19 sty 2013, 21:24
przez Didi
co ma olej do zaworu? stawiam na panewkę, która stukała wcześniej a ktoś dolał jakiegoś doctora który pozbył sie na chwile problemu, a teraz Ty masz problem. A oleju ubyło na bagnecie, czy wlałeś 2litery tak sobie?

Re: stukający zawor na zimnym silniku

PostNapisane: 20 sty 2013, 11:11
przez leonbubu
Jak nie będziesz miał oleju to nie będzie odpowiedniego smarowania zaworów, być może było już go mało stąd miganie kontrolki wcześniejsze no ale to trzeba było na bagnecie sprawdzić a nie od tak dolać litr oleju. Często na zimnym jak zapalisz pewnie się spotkałeś coś stuknie dopóki olej nie zacznie smarować zaworów, więc mam nadzieję że to nie jeszcze panewka tylko zaniedbanie oleju pewnie nikt nie kontrolował a dobrze wiadomo że silniki naszych mazd lubią olej...

PostNapisane: 20 sty 2013, 12:03
przez ProboszczV6
panewka stuka inaczej niż zawór, dźwięk jest inny, olej ma bardzo dużo do tego czy zawory klepią czy nie, ważne czy gęsty czy rzadki, zależy jak szybko popychacz się odpowietrzy, jeśli migała kontrolka smarowania to znaczy że oleju było około 1,5 litra w silniku więc zakładałem że dolanie 2l oleju będzie optymalne.
Teraz inna sprawa, czy ten silnik ma hydraulikę zaworów? pytam bo nie znam tej konstrukcji... jeśli nie ma to stukanie zaworu można wykluczyć... a panewki przy niskim stanie oleju i co za tym idzie słabym ciśnieniu smarowania można bardzo szybko zajechać.

PostNapisane: 20 sty 2013, 14:44
przez Didi
Tylko skąd wiadomo co stuka, jak autor sam nie wie? Nie słyszeliśmy dźwięku wiec trudno powiedzieć. No tak racja z zaworem, patrzyłem na to pod innym kontem wiec nie pomyślałem. Pytanie czy migała przez walnięty czujnik, czy przez brak smarowania pompy olejowej, lub zatkany smok. W większości tych przypadków wlanie 2literow oleju może sie źle skończyć wypchaniem wszystkich uszczelnień jakie tylko są lub gorszym skutkiem. Wydaje mi sie ze tam są hydrauliczne regulatory które mogą tez sie kończyć i dawać pukanie. Malo informacji :(