Strona 1 z 1

czujniki w silniku

PostNapisane: 21 paź 2012, 13:15
przez dariusz.p
witam
Czy ktoś poradzi mi który czujnik może wysyłać sygnał do wskaźnika temperatury cieczy na tablicy zegarów ?.A który włącza wentylator chłodnicy ? . W silniku są cztery.

1.Między wtryskami. (trzypinowy)
Obrazek

2.Obok tego pierwszego ale z tyłu silnika, od kontrolki ciśnienia oleju.
Obrazek

3.Wkręcony w termostat.(jednopinowy)
Obrazek

4.Z przodu z prawej strony .U mnie nie podłączony bo nie mam wolnej wtyczki.Chyba że wezmę z czujnika na termostacie ,tu pasuje ta wsówka / złączka, bardziej niż tam.
Obrazek

Mazda 323,1.3 97r. Silnik był wymieniany ,chyba na starszy, nie znam się jeszcze na tych modelach .Chodzi dobrze, nie ma z nim problemów.
Problemem jest wskaźnik temp. wskazówka ciągle na górze ,mimo wyjętej wtyczki z czujników.Także wentylator chłodnicy który nie załącza się w ogóle (na krótko tak,przekaźnik,bezpieczniki ok). Czy ten pierwszy czujnik może posiadać kilka funkcji ? Czy czujnik w termostacie był w tym modelu mazdy ? Jak już wspomniałem silnik był zmieniany i zdaje się że jest ze starszego modelu i może mieć nadmiar czujników względem istniejącej instalacji elektrycznej.

Auto to taki typ mazdy.Ciężko znaleść jakieś konkretne informacje.

Obrazek
silnik.
Obrazek

Re: czujniki w silniku

PostNapisane: 21 paź 2012, 18:11
przez sebawo
Sam jeszcze nie do końca ogarniam M, ale z autami miałem do czynienia...
Na ogół jest tak, że czujnik od wentylatora jest jednopinowy i zwiera do masy po osiągnięciu odpowiedniej (zbyt wysokiej) temperatury, raczej będzie 'za' termostatem, w dużym obiegu (ale to nie zasada, w M może być inaczej).
Czujnik od wskaźnika na desce zmienia swą oporność, przez co wskazówka 'rośnie' więc będzie 2 pinowy, raczej umieszczony 'przed' termostatem, w małym obiegu.
Jest jeszcze czujnik podłączony do ecu, może to być ten sam co do wskaźnika, ale nie musi. Generalnie poszukaj manuala z Twojego silnika i spróbuj doszukać się po zdjęciach/rysunkach co to za czujniki.

PostNapisane: 23 paź 2012, 19:38
przez waldii
masz o dwa czujniki za duzo ;) chyba zmiksowal ktos inny silnik z innym kolektorem.Do wskaznika idzie ten jednopinowy pod aparatem zaplonowym a od wentylatora jest ten na termostacie.On idzie di ecu a ten steruje wentylatorem

Re: czujniki w silniku

PostNapisane: 24 paź 2012, 11:18
przez dariusz.p
Pod aparatem zapłonowym jest tylko czujnik wkręcony w termostat,chyba że jest tam jeszcze gdzieś ukryty kolejny...
Posprawdzam jeszcze dziś te czujniki, może jeszcze Ktoś ma taki typ Mazdy i podzieli się informacją jak i ile czujników powinno być podpiętych do instalacji.Dzięki.
Obrazek
Taki silnik jest wstawiony do tej mazdy i rozmieszczenie czujników .(numeracja wzg.zdjęć wyżej)

PostNapisane: 25 paź 2012, 22:16
przez Hazu
U mnie w BA Bp 98 r był tylko ten 3 pinowy czujnik zamiast dwóch czy też 3 czujników jak w starszych mazdach

Re: czujniki w silniku

PostNapisane: 26 paź 2012, 19:56
przez dariusz.p
Ok dzięki. Może ktoś jeszcze ma taki typ mazdy i podzieli się informacją ile pod instalację z tego modelu powinno być podpiętych czujników w silniku.?
Zastanawia mnie do jakiego czujnika powinien być podpięty drugi wtyk (do którego idą dwa kable) na płaską wsuwkę ,znajdujący się nad aparatem zapłonowym.

Dopisano 27 paź 2012, 18:03:

Faktycznie innego rozwiązania niema ,do instalacji z tego modelu mogę podpiąć tylko trzypinowy czujnik (foto1) i czujnik ciśnienia oleju (foto2),wtyczka koło aparatu zapłonowego, pasuje tylko na wpięcie do blaszki podtrzymującej kostki przewodów i pobiera z niej masę. Czujnik w termostacie i w bloku wydają się zbędne. Zostaje mi wymiana tego trzypinowego czujnika i zobaczyć wtedy czy zadziała wentylator chłodnicy i czy wskaźnik temp.będzie pokazywał prawidłowo.