zapytanie o napięcie w skrzynce bezpieczników [BA B3]

Postprzez dariusz.p » 12 paź 2012, 17:30

witam
mazda 323,1.3 , 97r bez klimy.
Mam prośbę o sprawdzenie u was w autach w skrzynce bezpieczników ( w komorze silnika) czy występuje napięcie ( +) na tym żółtym kablu lub w gnieździe przekaźnika wentylatora, w tej jednej wsuwce ( po przekręceniu stacyjki i przed ) tam gdzie oznaczone jest czerwoną strzałką. Gdzieś mam przerwę w obwodzie i nie działa mi wentylator chłodnicy , nie wiem czy tam o co pytam powinien być plus. Postępuje zgodnie z książką zrób to sam mazda 323,i z tego co napisane ,jest przerwa na dodatnim przewodzie zasilającym ,czy chodzi o ten żółty kabel ? A może ktoś wie gdzie on idzie ?
Z góry dzięki za jakieś informacje.

Obrazek

Jeśli dam napięcie bezpośrednio z aku w tą wsuwkę pod strzałką to wentylator chodzi. I nie wiem czy tam powinien dochodzić +, tym właśnie żółtym kablem .(sprawdzanie zg. z książką)
Obecnie jest.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 16:21
Posty: 15

Postprzez esina » 14 paź 2012, 10:18

na żółtym przewodzie jest dopiero napięcie jak przekażnik zadziała,
idzie on bezpośrednio do wentylatora. Podając tam napięcie pomijasz styki przekażnika.

Przewód czarno/czerwony – zasilanie 12V z bezpiecznika 20A (colling Fan) podaje napięcie poprzez styki przekaźnika na przewód żółty do wentylatora.

Przewód czarno/biały – zasilanie 12V cewki przekaźnika z bezpiecznika 10A (engine) ...12V dopiero po przekręceniu kluczyka.
Przewód różowo/czarny – sygnał na cewke (minus) z PCM (komputera) ...załącza przekaźnik

Sprawdź przekażnik (wyjęty) ...czy ma przejście na stykach roboczych po podaniu napięcia 12V na cewke.

Tutaj masz schemat obwodu wentylatora:
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez dariusz.p » 14 paź 2012, 17:45

Dzięki esina rozjaśniłeś mi trochę sprawę.
Sprawdziłem tak na krótko, przekaźnik działa prawidłowo.Mam jeszcze dwa zapasowe które też wpinałem, bez rezultatu. Wygląda na to że w gnieździe przekaźnika nie ma masy która powinna być dostarczona przez przewód różowo czarny ( tzn. nie ma sygnału na cewkę w postaci minusa).
Masa nie pojawia się nawet gdy wtyczkę (jednopinowa) z czujnika włączania wentylatora (tego w termostacie) dotknę do masy silnika czy karoserii. Wg książki powinien wtedy wentylator zakręcić.
Auto przed kupnem miało wymieniany silnik i teraz nie do końca wszystko tu działa i pasuje ( elektryka)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 16:21
Posty: 15

Postprzez esina » 15 paź 2012, 16:16

to masa do przekaźnika jest załączana przez czujnik w termostacie ? ...a nie przez komputer (PCM) ?
sprawdź przejście przewodu "masy " z tego czujnika do gniazda przekaźnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323