Strona 1 z 1

Planowanie głowicy – Na ile można sobie pozwolić?

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:01
przez wwy
Panowie, potrzebuję rzetelnej rady, co do tego, ile można zdjąć bezpiecznie z głowicy, aby autko było żwawsze...
Jestem tuż przed zdjęciem głowicy i pomyśłałem, że zamiast standardowego planowania zwiększyłbym trochę osiągi samochodu.
Proszę o pomoc w tej kwestji.

_______________________
323F BA 1,8 1.840ccm 1998r.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 23:41
przez Pyton162
2-3mm wystarczą – ja tam robiłem u siebie w 1,5 Z5, od razu wypoleruj sobie kanały dolotowe i wylotowe, jak będziesz miał silnik rozgrzebany.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 16 wrz 2005, 08:41
przez magicadm
Morgenik napisał(a):2-3mm wystarczą
Z tego, co wiem (lub mi się wydaje) to producent zazwyczaj dopuszcza zmianę wysokości głowicy rzędu 0.2mm (tak miałem dla 4G13).
Nadmierne splanowanie zwiększy stopień sprężania, co może spowodować spalanie stukowe, samozapłon (w fazie sprężania – przed impulsem iskry, itp).

Jak zbierzesz za dużo – głowica na śmietnik chyba, że dorobisz uszczelkę pod głowicą 3mm grubości...

Zwykłe planowanie (na np. SPC20) powinno zdejmować setne części milimetra...

Może Mazdy są bardziej podane na tego rodzaju "TUNING", ale bym był ostrożny...

Na pewno będziesz skazany na dobrej jakości paliwo (z wysoką odpornością na spalanie stukowe)...

PostNapisane: 16 wrz 2005, 09:13
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 16 wrz 2005, 09:26
przez sołtys
SimoneuS napisał(a):lub lotnicze...
Zapodasz lotniczą, to po głowicy za jakiś 1.000km – sprawdzone <diabełek>.

PostNapisane: 16 wrz 2005, 09:36
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 16 wrz 2005, 09:42
przez sołtys
SimoneuS napisał(a):że tylko lotnicze, bo one ma chyba 113
Zależy do czego. Do samolotów sportowych są dwie 115 i 130 oktan, wszystkie paliwo jeszcze ołowiowe + oczywiście zawory chłodzone sodem, inaczej byłoby po nich a do Wilgi i Zlina wystracza 100LL, tak to się w lotnictwie oznacza <lol>

Silniki turbinowe, turbośmigłowe i odrzutowce, to już nafta lotnicza, coś pomiędzy ON a benzyną. Traktory C360 na tym chodzą, natomiast nowsze konstrukcje już nie :].

Wszystko sprawdzone w aeroklubie Bielsko Biała hahaha.

PostNapisane: 16 wrz 2005, 09:54
przez sołtys
SimoneuS napisał(a):najwyżej potem tylko PB98 lub lotnicze...
No albo LPG <lol> tylko po co wtedy ten tuning hahaha.

PostNapisane: 19 wrz 2005, 20:09
przez wwy
Dzięki Panowie za porady i informacje.
Doszedłem do wniosku, że nie będę nic ponad to co trzeba zbierał z głowicy, czyli od 0,2-0,5 mm (tak przynajmniej mi powiedziano w warsztacie). Za to wypolerują mi kanały – to chociaż jest bezpieczne...
A co do LPG to zainwestowałem w sekwencję i różnicy nie zauważam względem benzyny (osiągi).
Mój tuning skończy się pewnie na tym, że dołożę do już zainstalowanych strumienicy i ostatniego tłumika Sebringa stożek K&N, hahaha.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 19 wrz 2005, 20:13
przez Pyton162
Stożek i gaz, obyś nie miał problemów.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 19 wrz 2005, 20:16
przez wwy
A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji??

PostNapisane: 19 wrz 2005, 20:20
przez Pyton162
No nie wiem, ale może coś ma, ja tam jeżdę na beznynie i mam stożek, więc nie mam problemów, ale nie wiem, czy jak nie będzie Ci lapał więcej powietrza, to nie będzie coś się działo, jak masz gaz, najlepiej spytaj się dobrego gazownika.

PostNapisane: 19 wrz 2005, 20:39
przez magicadm
wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji ??
Moim zdaniem tyle samo, co do beznzyny – spadek mocy i momentu w dolnym zakresie obrotów i "pseudo" kop przy obrotach maksymalnych.

Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...

PostNapisane: 22 wrz 2005, 22:46
przez farciarz
wwy napisał(a):A co ma stożek do gazu w przypadku sekwencji ??
Spadek mocy i duszenie się... to może się dziać. Taką przyjemność zafundował sobie mój znajomy.
magicadm napisał(a):Bez hamowni, pomiarów i strojenia dolotu z zapewnieniem dopływu zimnego powietrza – bzdura i kasa w błoto...
Dokładnie :P. Jeszcze powiedz, że stożek zamontujesz sam <faja>, bez strojenia... to się uśmieję.

PostNapisane: 29 maja 2009, 14:14
przez no_fear
czy ma ktoś sprawdzone info o ile mm można bezpiecznie splanować głowicę w BA Z5 ? :)