Strona 1 z 1

Co to jest ?? vris vics ?? 1.8 BA/BH

PostNapisane: 30 lip 2012, 18:58
przez mecki
Witam.
Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest za cudo i do czego służy ?

http://www.youtube.com/watch?v=VRvLD2YWodM&feature=plcp

http://s4161.chomikuj.pl/ChomikImage.as ... 819&loc=PL

PostNapisane: 30 lip 2012, 19:18
przez mikissj
a mógłbyś dać jakieś obszerniejsze zdjęcie bo trudno powiedziec co to jest

PostNapisane: 30 lip 2012, 19:30
przez olik110
no jak to co :) to jest VRIS takie coś od podciśnienia :) to cięgno powinno się poruszać powyżej 5 albo 5,5 tys obr. Oczywiście jeśli jest prawidłowo podpięte.
Jeśli się mylę to jestem tylko człowiekiem :D

PostNapisane: 31 lip 2012, 20:07
przez HOGUM
Vics, Olik ale jesteś tylko człowiekiem :).Kolektor dolotowy o zmiennej długości, co dawało długi dolot przy niskich obrotach silnika, poprawiający charakterystykę momentu obrotowego oraz krótki dolot przy wysokich obrotach, poprawiający charakterystykę mocy. Źródło WIKIPEDIA

PostNapisane: 31 lip 2012, 23:20
przez mecki
Dzięki wielkie

PostNapisane: 1 sie 2012, 12:43
przez olik110
HOGUM chciałem poczytać trochę więcej o tym tzw. VICS co napisałeś ale nie mogłem znaleźć :) za to znalazłem coś na temat VRIS :) co prawda jedno jest podciągnięte pod Forda Probe ale one z tego co mi wiadomo były podobne do Mazd :)

http://xedos6.ru/files/pdf/vris.pdf

http://nephilim.customer.netspace.net.au/Jerry/vris.htm

Spokojnie HOGUM :) jesteśmy tylko "człowiekami" :]

Re: Co to jest ?? vris vics ?? 1.8 BA/BH

PostNapisane: 1 sie 2012, 21:09
przez Ruski
Wygląda na to, że obydwaj macie rację <ok> Tylko jak są 4 cylindry to jest to VICS a jak 6 to VRIS, co jasno jest napisane na stronie
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_l ... e_manifold
Cytuję:
Mazda — Variable Inertia Charging System (VICS) is used on the Mazda FE-DOHC engine and Mazda B engine family of inline-four engines, and Variable Resonance Induction System (VRIS) in the Mazda K engine family of V6 engines. An updated version of this technology is employed on the new Mazda Z engine, which is also used by Ford as the Duratec.

U mnie też to jest i sam nie wiedziałem do tej pory co to takiego to ustrojstwo <lol>

PostNapisane: 1 sie 2012, 22:06
przez HOGUM
olik110 napisał(a):jesteśmy tylko "człowiekami"
Ludziami <ok> A dzwoniłem jak kierownice założyć do Ciebie :) Ja to [jaki?] jestem od podcisnień <lol>

PostNapisane: 1 sie 2012, 22:29
przez puznies0
HOGUM napisał(a):Vics, Olik ale jesteś tylko człowiekiem :).Kolektor dolotowy o zmiennej długości, co dawało długi dolot przy niskich obrotach silnika, poprawiający charakterystykę momentu obrotowego oraz krótki dolot przy wysokich obrotach, poprawiający charakterystykę mocy. Źródło WIKIPEDIA



witam... ok... wszystko pięknie jest opisane na stronach które podaliście... a teraz tak na chłopski rozum wyjaśnijcie... czym się różni praca silnika z tym podciśnieniem i bez niego??? u mnie upierdzielił się króciec od niego i powiem szczerze, że różnicy żadnej nie ma... więc nie wiem po co to ustrojstwo jest...

[Usunięte]

PostNapisane: 3 sie 2012, 18:28
przez mecki
PostTen post został usunięty przez mecki 3 sie 2012, 18:29.

PostNapisane: 15 lis 2013, 18:25
przez bany007
są schematy VRISa do V6, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączenia VICSa do BA 1.8 16v. znalazłem częściowy schemat ale nie jest prawidłowy i do tego nie pełny. U mnie brakowało jednego z solenoidów, zamówiłem kompletny zestaw, ale nie wiem do końca jak go podłączyć, zaczął działać krótki dolot, grodzie się otwierają, ale znowu brak ssania i delikatnie falują obroty, byłbym mega wdzięczny za choćby jakieś foty :(

http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?15698-VICS-solenoid