Strona 1 z 1

323f BA BP silnik BP05?

PostNapisane: 19 gru 2011, 22:33
przez klimu
Hej,

Posiadam od jakiegoś czasu Mazdę 323f BA BP '97. Pewnego dnia postanowiłem kupić do niej nowe przewody zapłonowe. Padło na NGK. Zmierzyłem długość wszystkich przewodów i przy pomocy katalogu na stronie NGK zdecydowałem się na kupno RC-ZE37. Zadowolony otwieram maskę wypinam stary przewód i lipa, fajki są za krótkie. Z drugiej strony przy aparacie zapłonowym (M3) też jakoś średnio mi pasuję złącze.
Dzwonie do sklepu w którym je kupiłem opisując problem i po przewertowaniu przez pana kilku katalogów słyszę, że tylko te przewody które kupiłem są przewidziane do mojego modelu. Padło podejrzenie: poprzedni właściciel zmienił silnik i zapomniał mi o tym powiedzieć jak mi go sprzedawał.
No to latarka w ręką i szukam jakichkolwiek oznaczeń na silniku. Na lewym boku bloku silnika znalazłem napis: BP05-8-2. No to googlując trafiłem na to forum z identycznym problemem:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1671338#p1671338

jymzyn napisał, że pasują przewody NGK o oznaczeniu RC-ZE36. Ktoś jeszcze to może potwierdzić?
Czemu takiej konfiguracji nie ma w żadnym katalogu? Czy to fabryczna robota Mazdy czy samowolna przekładka silnika?

I jaki to jest silnik? BP-ZE?
Wygląda tak:
Obrazek

PostNapisane: 20 gru 2011, 08:59
przez lesiux
Tak, to jest BP o ile dobrze pamiętam to też mam u siebie kable RC-ZE36. Jak nie zapomnę to sprawdzę wieczorem.

Re: 323f BA BP silnik BP05?

PostNapisane: 20 gru 2011, 15:17
przez klimu
Teraz czy to jest standardowa robota mazdy? Jakie oznaczenia mają pozostałe silniki w 323f BA 1.8l? Np te do których pasują przewody RC-ZE37.

Z tego co wygooglowałem to silnik 1839cm3 16V DOHC o oznaczeniu BP05 był montowany min. w serii BG i np MX-5 i miał 128KM? Mam jakieś szanse na 14kucyków więcej? :D

PostNapisane: 20 gru 2011, 15:50
przez adamax4
klimu napisał(a):Mam jakieś szanse na 14kucyków więcej? :D

Nie, nie ;P Ten BP 130konny wyglądał inaczej :)

Re: 323f BA BP silnik BP05?

PostNapisane: 23 gru 2011, 10:49
przez klimu
Dla potomnych: wymieniłem przewody na NGK RC-ZE36 i pasują idealnie. :)

Na pudełku od przewodów jest napisane ze pasują do Mazdy Lantis 1.8. Mazda pod tą nazwą produkowała 323f na rynek Japoński. Czyli co mam silnik przeznaczony na rynek japoński? Dekoder vin twierdzi ze moja Madzia była wyprodukowana na rynek niemiecki.

Mam szanse się naciąć przy kolejnych zakupach?

PostNapisane: 23 gru 2011, 23:54
przez Majki88
widocznie mają bajzel w katalogach bo 1.8 było jak ktoś wyżej pisał wkładany do 3 modeli i mogą się różnić długościami kabli ot całe zamieszanie

PostNapisane: 24 gru 2011, 00:36
przez luki_92_92
RC-ZE37 nic dziwnego że nie pasuje do BP bo mam pudełko z moich kabli NGK i jest jak wół napisane RC-ZE37 a niżej
323 BA 94 1.5L
323F BA 94 1.5L

czy coś takiego, także widać przewody od Z5 do BP nie pasują.

PostNapisane: 24 gru 2011, 01:40
przez klimu
luki_92_92 napisał(a):RC-ZE37 nic dziwnego że nie pasuje do BP bo mam pudełko z moich kabli NGK i jest jak wół napisane RC-ZE37 a niżej
323 BA 94 1.5L
323F BA 94 1.5L

czy coś takiego, także widać przewody od Z5 do BP nie pasują.


no to looknij na stronę NGK :)

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... E37/14232/

PostNapisane: 24 gru 2011, 12:23
przez luki_92_92
Nie wierzysz, trudno. Specjalnie dla ciebie zrobiłem fotkę :)

Obrazek

+ strona ngk

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... E37/14225/

PostNapisane: 31 gru 2011, 14:22
przez Lukano
W katalogach NGK jest masę błędów. To samo miałem jak kupowałem przewody do mx3.
Masz normalny BP ;) Na dodatkowe kucyki nie licz, chyba, że włożysz BP z 323f BG, no i zrobisz dobry remont, bo po tylu latach pewnie wiele tych kuni tam nie zostało ;)