Od jakichś 2 tyg mam problem z Madzią, na 5 biegu nie ma praktycznie w ogóle mocy;/ ... Vmax to 110km/h , gdzie niedawno 160 bez większego trudu śmignęła. Nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem... Na pozostałych biegach jakoś się zbiera ale też można odczuć minimalny spadek mocy. Czy ktoś miał taki problem ? ewentualnie może powiedzieć w czym tkwi problem
Mazda 323C 1.3 16V – Duży spadek mocy, przyczyny?
Strona 1 z 1
Witam..
Od jakichś 2 tyg mam problem z Madzią, na 5 biegu nie ma praktycznie w ogóle mocy;/ ... Vmax to 110km/h , gdzie niedawno 160 bez większego trudu śmignęła. Nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem... Na pozostałych biegach jakoś się zbiera ale też można odczuć minimalny spadek mocy. Czy ktoś miał taki problem ? ewentualnie może powiedzieć w czym tkwi problem
z góry dziękuje za wskazówki:)
Od jakichś 2 tyg mam problem z Madzią, na 5 biegu nie ma praktycznie w ogóle mocy;/ ... Vmax to 110km/h , gdzie niedawno 160 bez większego trudu śmignęła. Nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem... Na pozostałych biegach jakoś się zbiera ale też można odczuć minimalny spadek mocy. Czy ktoś miał taki problem ? ewentualnie może powiedzieć w czym tkwi problem
Ostatnio edytowano 23 lip 2011, 00:24 przez pawaw1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 wrz 2009, 16:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r
Jak mówisz że na innych biegach też jest spadek mocy to ja bym sugerował na początek sprawdzenie świec i przewodów wysokiego napięcia – może warto je już wymienić?
Też biorę taką opcję pod uwagę, ale na tych niższych biegach spadek mocy jest znikomy ... dopiero na 5 przestaje "iść"... jak rozbujam auto na 4 do 90 i wrzucę 5 bieg to do prędkości 100km/h dochodzi bardzo bardzo wolno...
- Od: 1 wrz 2009, 16:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r
@up
Teraz jest właściwa nazwa tematu ?
Możliwe usterki to : świece/przewody, zabity katalizator, przepływomierz, lewe powietrze.. ? Jeszcze coś można dopisać do tej listy ? bo przed naprawą chciałbym zebrać jak najwięcej informacji...
Teraz jest właściwa nazwa tematu ?
Możliwe usterki to : świece/przewody, zabity katalizator, przepływomierz, lewe powietrze.. ? Jeszcze coś można dopisać do tej listy ? bo przed naprawą chciałbym zebrać jak najwięcej informacji...
- Od: 1 wrz 2009, 16:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r
Wątpię żeby lewe powietrze miało taki wpływ, ale rurę od dolotu nie zaszkodzi sprawdzić czy nie ma dziur ani pęknięć a jak ma to zaizolować 
Wiem już, że to nie świece i przewody... Chciałbym zabrać się za filtr paliwa, ale nie mam pojęcia gdzie on się znajduje?? Ktoś coś wie... czytałem na forum, że podobno masakra z wymianą, ale jakbym wiedział gdie go szukać to dałbym radę xD
- Od: 1 wrz 2009, 16:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r
jeśli to rura od dolotu to wystarczy ją zdemontować i sprawdzic, od tego bym zaczął. ja wymieniłem świece, kable, aparat zapłonowy żeby na koniec zauważyć pęknięcie własnie na dolocie. u mnie max było 120. spadek mocy na wszystkich biegach a koło 4 tys obrotów i wyżej różna dziwne zachowania. do 3 tys chodził w miare normalnie.
filtr paliwa w silniku 1.5 znajduje sie w komorze silnika tuż za nim, tj między silnikiem a ścianką kabiny. taka puszka, paliwo wchodzi jedną stroną wychodzi drugą. dojście jest masakryczne nawet po zdjeciu dolotu, akumulatora. nie wiem jak to jest rozwiązane w 1.3. niektóre auta filtr paliwa mają pod autem niedaleko zbiornika.
filtr paliwa w silniku 1.5 znajduje sie w komorze silnika tuż za nim, tj między silnikiem a ścianką kabiny. taka puszka, paliwo wchodzi jedną stroną wychodzi drugą. dojście jest masakryczne nawet po zdjeciu dolotu, akumulatora. nie wiem jak to jest rozwiązane w 1.3. niektóre auta filtr paliwa mają pod autem niedaleko zbiornika.
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Wymieniłem filtr- nie jest to takie trudne w 323C 1.3, może komuś się przyda- filtr jest za silnikiem, bardziej po lewej.. trudno go nie zauważyć. Rurkę od dolotu przy okazji obejrzałem, jest cała, przepływaka i przepustnica czyste. No i niestety problem jest nadal, został wydech i katalizator do sprawdzenia, może to wtryski
już nie wiem za co się mam zabrać ehh..
- Od: 1 wrz 2009, 16:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r
pawaw1 napisał(a):odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem.
Skoro bez przepływomierza autko zachowuje się tak samo jak z nim to może po prostu jest on uszkodzony?
Dobrze byłoby spróbować zrobić małą podmiankę od kogoś chociażby na krótką przejażdżkę.
Nie masz przypadkiem LPG?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziurawy wydech ma głownie wpływ na hałas autka 
Na mocy nie tracisz z tego powodu – to nie "dwusuw"
Na mocy nie tracisz z tego powodu – to nie "dwusuw"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość