Tłumik końcowy do 323s 95r. 1.8 114KM.

Postprzez wkserwis » 28 maja 2011, 14:01

Witam. Szukam tłumika końcowego do Mazdy 323s (sedan) BA 95-98r. silnik 1840cm DOHC. Jest problem z zakupem w sklepach. Czy będzie pasował od 1.5 ? Jaka jest średnica rury wlotowej do tłumika końcowego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Postprzez cwany » 29 maja 2011, 15:55

pewnie problem z zakupem jest z powodu takiego że albo strasznie mało jest sedanów z silnikiem 1.8 albo wogóle takich nie ma. osobiście nie spotkałem się w tym modelu z takim silnikiem. miałem kiedyś 323s z 95 i wiem że miały silniki 1.3, 1.5 i 1.7D, ale o 1.8 nie słyszałem.
sory ale jesteś pewien ze masz 1.8? a to nie jest błąd w papierach? chyba że ktoś wstawił 1.8 ale wtedy tłumik końcowy pasowałby pewnie normalnie od 1.5
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez wkserwis » 29 maja 2011, 21:30

Dokładnie to jest 1840cm a w fabryce oznaczyli go jako 1.9. Interesuje mnie średnica wejściowa tego tłumika,bo może będzie pasował od 1.5.Jeżeli będzie mniejsza,to sobie dorobię i nie będę szukał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Postprzez B4r7 » 30 maja 2011, 10:56

Jeśli do hatchbacka jest taki sam to moge ewentualnie sprzedać... mam bosala w dobrym stanie:D
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez wkserwis » 30 maja 2011, 21:16

Do hatchbacka jest w kształcie S,a do sedana jest prosty.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Postprzez Kuklex » 2 cze 2011, 16:32

Jezeli chcesz sportowy (pewnie jakis uniwersalny) to obojetne jaka srednica wlotu – oby nie mniej niz seria. Jak ktos wie jak dobrze pospawac to ci to zrobi jak trzeba. Ja w moim 1.5 fabryczne rury mam 1.8" a wlot do tlumika jest 2". Musisz tylko uwazac zeby pucha nie byla za duza. Moj tlumik ma chyba 4" i jest baardzo glosny, do tego potezny bas – pozniej wrzuce filmik.
W sumie to mozesz sprawdzic srednice zewnetrzna rury przy pomocy sowmiarki (tuz przed tlumikiem jest kawalek prostej rury).

Ps. Sory za brak polskich znakow ale pisze z telefonu.
Pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez wkserwis » 3 cze 2011, 05:49

Chyba założę tłumik komorowy,bo te sportowe to są na krótkie trasy.Mój tłumik ma rurę wejściową 50mm,a twój 45mm,więc od 1.5 się nie nadaje seryjny.
Co do zmiany średnic rur,to chyba się nie powinno zmieniać na większe,bo spada prędkość wydalanych gazów i częstotliwość się obniża.Taka jest moja teoria,ale pewnie nie mam racji.
P.S. Czerwone są najszybsze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 12:08
Posty: 8
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323s 1.8 DOHC

Postprzez Kuklex » 3 cze 2011, 14:52

pewnie masz rację w kwestii zmiany średnicy rur ale taka jest prawda że na seryjnym wydechu zmieniając samą puchę nie zauważysz żadnej zmiany. jakieś teorie mówią że zmieniając filtr na sportowy + końcowy moc silnika wzrośnie! (o jakieś 3%...), choć ja uważam że co najwyżej moment się ciuteczke inaczej rozkłada.

moja pucha jest przelotowa i z góry mówię że to trzeba lubić – ja już sam go wyciszyłem bo nie dawałem rady
pozdro

PS. z tym czerwonym się zgadzam :D
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323