Strona 1 z 1

Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 00:42
przez F_inzaghi
Witam

Tak jak w temacie, orientuje sie ktoś może jakie powinny być luzy na zaworach w silniku B3? Zamierzam sie w najbliższych dniach wybrać do mechanika i wolałbym być zorientowany w temacie.

Z góry dzięki
Filip

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 13:41
przez B4r7
Ja sie doczytałem S 0,30 W 0,30 na ciepłym-a mnie uczyli że na zimnym sie takie rzeczy robi...

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 14:47
przez Yellowmen
Mój mechanik robił na zimnym...ale jakie luzy to nie wiem..... wiem że w ASO jedna płytka (o danej grubości ) to koszt 32zł....ale pocieszające jest to że płytki można podmieniać i nie trzeba dokupować 16sztuk :)

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 15:06
przez lesiux
Pierwsze słyszę aby się ustawiało na ciepłym. Zawsze na zimnym się ustawia bo jak silnik się nagrzewa to się właśnie kasują te luzy.

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 15:16
przez B4r7
jak nie wieżysz zrobie print screena z autodaty

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 17:06
przez hopek
W tym silniku nie ma płytek wiec koszt tylko za regulację

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 17:17
przez Yellowmen
hopek napisał(a):W tym silniku nie ma płytek wiec koszt tylko za regulację


O widzisz...tu mowa o 1.3...a ja myślałem o 1.5.... może faktycznie nie ma płytek <co?>

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 17:22
przez hopek
gdzies wyczytałem ze b3 16V miały mechaniczną regulacje a 8V samoregulatory... Ale jesli to BA to chyba raczej 16V jest :)

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 17:24
przez MIRU
Wystarczy poszukać :D
Regulacja luzu zaworów – silnik B3:
– silnik powinien byc zimny w ksiazce jest napisane "nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy" i tu jest blad ustawiamy na zimnym
– zdjąć pokrywę zaworów;
– obrócić wał korbowy silnika tak, aby tłok w pierwszym cilindrze (od strony napędu rozrządu) znalazł się w górnym martwym położeniu po suwie sprężania. W tym celu należy obracać wał korbowy w kierunku, w którym obraca się podczas pracy silnika, za pomocą śruby koła pasowego na wale korbowym lub jednego z kół przednich, po podniesieniu samochodu przy włączonym 5 biegu;
– w celu zmniejszenia oporów, można wykręcić świece zapłonowe;
– sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów: dolotowego i wylotowego w 1 cylindrze, dolotowego w 2 cylindrze oraz wylotowego w 3 cylindrze. Wymagana wartość luzu zawór dolotowy i wylotowy: 0,3mm (na gorącym silniku);
– obrócić wał korbowy o jeden pełny obrót, aby doprowadzić tłok w 4 cylindrze do górnego martwego położenia po suwie sprężania;
– sprawdzić luz zaworów i w razie potrzeby wyregulować dla obu zaworów 4 cylindra zaworu dolotowego 3 cylindra oraz wlotowe 2 cylindra;
– założyć pokrywę głowicy;


więc B4r7 nie wierz ksiazkom :)

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 17:50
przez B4r7
autodata to nie książka... i sam napisałem że sie uczyłem na zimnym silniku.... a co jeśli konstruktor silnika przewidział luz zaworowy własnie te 0.3 na ciepłym rozszerzonym silniku jak każdy wie metal reaguje na temperature i sie rozrzerza. więc te 0.3 nastawiane na zimnym silniku bedzie miało inną wartość na ciepłym... i tu zapada pytanie czy specjalnie nie jest nadane te 0.3 luzu bo np materiały użyte do kontrukcji klawiatury nie ze stopów bardziej podatnych na rozszerzalność cieplną

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 19:02
przez hopek
Jeśli na hot jest 0,3 to na zimnym byłoby więcej a raczej nie ma takich luzów przy takim małym engine bez przesady. Ustawiac na 0.3 na zimnym silniku i nie rozmyślać za dużo

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 19:06
przez F_inzaghi
tak, silnik jest 16V. No cóż, troszkę to dziwne, ale przynajmniej coś już wiem ;) także dzięki tak czy siak. Narazie zostane przy wersji: zimny silnik S 0.3 W 0.3. A tak swoją drogą to gdzie szukacie takich rzeczy? Ja szukałem na forum ale info na temat silniczka B3 nie jest aż tak obszerne niestety.

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 19:47
przez hopek

Re: Luzy zaworowe Mazda 323C 1.3 96r

PostNapisane: 9 lut 2011, 20:09
przez F_inzaghi
Prawda :) dzieki anyway.