Strona 1 z 1

Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 17 sty 2011, 13:35
przez Cr@cker
Witam, temat nie przybliża mojego problemu więc zaraz go opisze. Silnik po uzyskaniu pełnej temp. ma dziwna przypadłość na biegu jałowym z wył. Światłami dmuchawą itd. pracuje dobrze i równo natomiast przy załączeniu np. świateł opadnie w dół do ~300 Obr./min. po czym znowu wskoczy na 900 efekt niby wytłumaczalny spadkiem napięcia w instalacji ale taki sam efekt dzieje się przy kręceniu kierownicą tzn. lekkie ruchy w prawo i w lewo powodują spadek obrotów i do póki wykonuje szybkie energiczne ruchy kierownica to obroty pozostają w dolnym zakresie ok 300 po puszczeniu kierownicy obroty podnoszą się do normy tj. 900 – 800 problem jest na tyle drażniący ze przy parkowaniu auto często gaśnie na wskutek opadnięcia obrotów i odpuszczenia sprzęgła w celu ruszenia. efekt występuje również przy zatrzymywaniu się np. na światłach do póki dohamowywuje biegami jest ok ale po zrzuceniu biegu na "luz" i zatrzymaniu się obroty na chwile spadną w dół a następnie podniosą do 900 – 800 czasami zostanie przy 500 i wtedy trzęsie się jak galareta i do póki nie ruszę to nie wskoczy ale jest to dość rzadkie. Silnik jeszcze strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotów na biegu czyli mam np. 3000 obr zostawiam wbity bieg puszczam gaz i zaczyna się chamowanie biegiem obroty spadają i przy ok 2000 obr. następuje strzał z tłumika (Strzelanie zawsze występuje przy zakresie 2000 obr. lub w momęcie lekkiego dotknięcia pedału gazu) Co zostało wymienione:
-Alternator (w tej chwili daje 14,5v)
– Kable WN (NGK)
-kopułka + Palec
-silnik Krokowy
-Sonda Lambda

Teraz moje pytanie: Czy to może byś cewka zapłonowa o ile da się ją wymienić lub Aparat zapłonowy, znajomy podpowiedział jeszcze ze może być zabrudzona przepustnica,

P.S. Postaram się nagrać jakiś filmik aby dokładnie odzwierciedlić problem

Re: 323C BA 1.3 95r. Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu

PostNapisane: 17 sty 2011, 14:07
przez TonSiL
Obroty to raczej na 100% cała przepustnica + kanały wolnych obrotów i ssania = do wymontowania i umycia . Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy ale w to wątpię. Co do strzelania to raczej źle ustawiony aparat zapłonowy (kąt wyprzedzenia zapłonu), ale to bym zobaczył dopiero jak wymyjesz DOKŁADNIE całą przepustnice, wstawisz ją spowrotem, WYKALIBRUJESZ i wtedy dopiero zobaczysz czy dalej strzela. Swoją drogą wystarczy troszkę poszukać <czytaj> bo było to napewno i to nieraz ;P http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=32195
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=80823
P.S. Nie widziałem przepustnicy od Twojego silnika ale tak na logike wszystko powinno być podobnie ;)

Re: 323C BA 1.3 95r. Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu

PostNapisane: 17 sty 2011, 20:41
przez HOGUM
Może zapytam.
Czy patrząc na wymontowaną przepustnice pod swiatło od strony dolotu ta klapka która sie otwiera przy dodawaniu gazu powinna być szczelna???
Tzn po umyciu przepustnicy z nagaru popatrzyłem pod światło i zobaczyłem że są delikatne prześwity na łączeniu tej klapki z obudową.
Pomóżcie bo muszę dojsć dlaczego chla mi 13-14 litrów na 100 km

Re: 323C BA 1.3 95r. Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu

PostNapisane: 17 sty 2011, 20:43
przez Rafał
Popraw kolego temat... razi trochę ;)

Re: 323C BA 1.3 95r. Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu

PostNapisane: 17 sty 2011, 21:39
przez waldii
czujnik polozenia przepustnicy tez moze tak mieszac ;) Hamujac biegiem komp poprzez owy czujnik czyli tps widzi,ze obroty sa na minimum i odcina paliwo.Gdy nie widzi tych niskich obr leje paliwkiem a gdzies to musi strzelic(latwiej nie potrafie wytlumaczyc)
a btw póki a nie puki ;)

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 00:38
przez Cr@cker
Błędy poprawione :) nie było mnie na kilku lekcjach z polskiego :P i takie teraz tego efekty :|) ale wracając do tematu to chyba zacznę od czyszczenia przepustnicy a ktoś mi jeszcze wyjaśni to "TPS" i gdzie go szukać (ewentualnie co z nim zrobić czy też wyczyścić czy wymienić ?? )

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 02:04
przez mario1616
Mialem ten sam problem w swojej madzi i czyszczenie przepustnicy/krokowego/wymiana/ustawianie tpsu nie pomogla :P Stawialbym jednak na aparat zaplonowy.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 09:42
przez lesiux
sprawdź czy masz dobrze zapłon ustawiony.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 09:52
przez TonSiL
Przepustnica "klapka" ma być szczelna – bynajmniej na logikę tak być powinno... W innym przypadku będzie brać tzw. "lewe powietrze" a wtedy, choć byś był <czarodziej>, to nie dasz rady tego poustawiać.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 11:22
przez HOGUM
TonSiL napisał(a):Przepustnica "klapka" ma być szczelna – bynajmniej na logikę tak być powinno... W innym przypadku będzie brać tzw. "lewe powietrze" a wtedy, choć byś był <czarodziej>, to nie dasz rady tego poustawiać.

Czyli czeka mnie wymiana przepustnicy czy tej samej ruchopmej klapki???

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 12:17
przez TonSiL
Samej klapki nie kupisz. Przepustnica kosztuje coć między 40-80 zł. Spróbuj dorobić sobie taką klapkę u tokarza czy frezera. Tak z ciekawości: Czym czyściłeś przepustnice? Założona już jest? Bardzo duże prześwity masz?

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 12:23
przez HOGUM
Przepustnice czyściłem benzyną ekstrakcyjną + pendzelek + szmatka.Napoczątku powoli szła praca bo benzyna musiała się przeżreć przez nagar. Założyłem ją.Efekt dla mnie na razie nie odczuwalny zresztą u mnie obroty są wporządku.Szukam przyczyny wysokiego spalania więc jak czas był wolny to skorzystałem z fotorelacji i wyczyściłem.Jestem ogólnie po remoncie silnika wiec w miare możliwosci chce wszystkie takie drobnostki zrobić sam. Jeżeli chodzi o prześwity to delikatne ale są i nie wiem czy to może wpływać na spalanie.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 14:40
przez TonSiL
Jeżeli obroty ok to dalej przyczyna może być w aparacie zapłonowym. Bo generalnie strzelanie z niczego się nie bierze <oczko> . Czyszczenie i regeneracja (fotorelacja) jest na forum więc to też możesz wykonać. A obroty przy obciązeniu np. światłami dalej spadają?

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 18:08
przez mario1616
Kolega Hogum troszke namieszal bo podczepil sie pod temat...On nie ma problemow z obrotami i strzalami z wydechu tylko >patrz autor temat.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 18 sty 2011, 18:28
przez witek123
Jak Ci strzela w rurę to ustaw zapłon tak jak pisał lesiux, ponieważ się przestawił.

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 22 sty 2011, 18:41
przez Cr@cker
Przepustnica wyczyszczona na "złoto" zaworki poczyszczone mechanizm przepustnicy nasmarowany i zamontowany w aucie, po regulacji obrotów stwierdzam poprawę na DUŻY + obroty przy ruchach kierownicy już nie idą w dół tylko silnik stara się je podtrzymać i idą w górę co wydaje mi się dobrym efektem. dodatkowo auto zyskało na energiczności czy jak to nazwać na dynamice o wiele lepiej reaguje na pedał gazu i przestał strzelać z wydechu :D :d więc polecam ten zabieg :) i dzięki za pomoc wszystkim wypowiadającym się :)

Re: Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3

PostNapisane: 23 sty 2011, 09:26
przez Majki88
Co do wysokiego spalania sprawdź kody błędów może sonda padała