Nietypowe zamulanie-jakie możliwe przyczyny?

Postprzez Bomber.ktmg » 9 sie 2010, 16:33

Problem jest według mnie dość dziwny..od jakiegoś czasu mam tak że mazdeczka potrafi mi się strasznie zamulać.
Nie jest to w żadnym stopniu zależne od temperatury (zarówno na dworzu jak i temp. silnika). Nie zauważyłem też żadnych zależności towarzyszących temu irytującemu zjawisku.

Po prostu jest tak, że raz odpalę furę, jadę gdzieś i jest totalny muł, a za godzinę znowu gdzieś jadę i zachowuję się jakbym jej paliwa rakietowego dolał do zbiornika.

Dodam że świecę przejechały około 4-5 tyś. km, filtr powietrza około 2 tyś. km , silnik suchuteńki,
olej 10W40 elf (5 tyś. km) aparat zapłonowy czyszczony około tyś. km temu, nie ma mowy o żadnym lewym powietrzu.

Kiedyś miałem podobny problem(był on jednak trwały, a nie jak w tym przypadku, raz tak raz tak) i pomogło wyczyszczenie aparatu oraz wyeliminowanie lewego powietrza.

Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez ericsson1 » 10 sie 2010, 07:58

może przypchany filtr paliwa ? Kiedyś miałem tak w VW. Może gubi iskre i nie pali na wszystkie cylindry ?
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 09:00
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96

Postprzez lesiux » 10 sie 2010, 09:35

Sprawdź zapłon. Może też być aparat do regeneracji. Ja miałem podobnie, po regeneracji aparatu spokój, aczkolwiek jak odpalam ciepły silnik to muli przez kilkanaście sekund potem jest ok. Ostatnio udało mi się i tego też praktycznie pozbyć przez tankowanie paliwa 98 więc zakładam, że problem tkwi w wyprzedzeniu zapłonu. Odpalam ciepły silnik i póki komp nie skoryguje kąta wyprzedzenia to muli, ale to taka moja teoria.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez maniaco » 11 sie 2010, 13:04

może sonda lambda? Silnik dostaje złą mieszankę i stąd ten zamuł..
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Bomber.ktmg » 11 sie 2010, 14:21

w weekend będe miał trochę czasu to sprawdzę błędy kompa...a jak nic to nie wyjaśni to zregeneruje cewke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez Sebaa » 11 sie 2010, 18:55

Sprawdź potencjometr.
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 11:09
Posty: 152
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V rok 1997

Postprzez Bomber.ktmg » 12 sie 2010, 07:26

jaki potencjometr??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez k-pako » 13 sie 2010, 13:36

Bomber.ktmg napisał(a):jaki potencjometr??


Podejrzewam że koledze mogło chodzić o TPS (czujnik położenia przepustnicy), ja bym osobiście typował jeszcze w przepływkę, oglądnij czy nie jest zabrudzona w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez Bomber.ktmg » 13 sie 2010, 14:09

w weekend o ile mi czasu starczy to sprawdzę parę rzeczy i sie odezwe co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez k-pako » 13 sie 2010, 14:33

Bomber.ktmg napisał(a):w weekend o ile mi czasu starczy to sprawdzę parę rzeczy i sie odezwe co i jak


Ja dzisiaj włażę koło 19 na kanał (też BP w zielonej budzie) i nie wyłażę póki muła nie wykryję, więc śmiało pisz, porównamy wartości itp.

Z5 udało mi się kiedyś odmulić ale to i tak było za mało mocy dla mnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez Sebaa » 14 sie 2010, 09:24

Tak chodzi o TPS(potencjometr) u mnie nie działał i po wymianie samochód odzyskał moc, po prostu przepustnica nie otwierała się tak jak powinna i było za mało powietrza a spalał mi 10 L na sto ;/
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 11:09
Posty: 152
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V rok 1997

Postprzez Bomber.ktmg » 15 sie 2010, 14:11

regeneracja cewki zapłonowej nieco pomogła, ale to jeszcze nie to..auto ma swoje lata więc pewnie kilka rzeczy składa się na muła.

Muszę jeszcze dziś sprawdzić błędy i w najbliższym czasie o ile finanse pozwolą chce powymieniać wszystko to co doprowadziło to śmierci części koni ze stada :D Oczywiście na czele z cewką bo jednak co nowe to nowe a regeneracje traktuje jedynie jak pomoc w wykryciu problemu <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez sebas0026 » 15 sie 2010, 19:44

Bomber.ktmg napisał(a):regeneracja cewki zapłonowej nieco pomogła, ale to jeszcze nie to..auto ma swoje lata więc pewnie kilka rzeczy składa się na muła.

Muszę jeszcze dziś sprawdzić błędy i w najbliższym czasie o ile finanse pozwolą chce powymieniać wszystko to co doprowadziło to śmierci części koni ze stada :D Oczywiście na czele z cewką bo jednak co nowe to nowe a regeneracje traktuje jedynie jak pomoc w wykryciu problemu <czarodziej>


powiedz co u ciebie znaczy slowo regeneracja cewki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Bomber.ktmg » 16 sie 2010, 17:09

fotorelacja organo
viewtopic.php?p=734255
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez HiVu » 12 wrz 2010, 19:19

Witam, nie chciałem zakladac nowego tematu więc dopisuję się do tego
a więc problem tkwi w tym że czasem na 2 lub na 3 biegu czuję że autko jest troszkę bardziej przymulone bez wzgledu ile gazu wciskam. Problem ustępuję jak zwolnie pedał gazu i docisne go jeszcze raz-rakieta..
czym może byc spowodowane takie chwilowe mulenie? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 11:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez zieba1982 » 28 gru 2010, 22:09

Mam to samo i nie wiem o co chodzi,na LPG jest to strasznie wyczuwalne na Pb mniej,świece,kopułka nowe,kable 10 tyś,zmiana cewki w aparacie nic nie zmieniła,A może to być kończąca sie sonda???? HELP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez lesiux » 28 gru 2010, 23:09

może być sonda, sprawdź też ustawienie rozrządu czy nie przeskoczył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez zieba1982 » 29 gru 2010, 20:18

Rozrząd odpada dzięki,jest ok dzisiaj odpiąłem sonde i auto w ogóle stało się zamulone ,wiec teraz nie wiem ,jest jakiś pewien sposób na sprawdzenie sądy,,,jutro sprawdzę błędy silnika,komputer od gazu nic nie pokazuje,a sonda w programie gazowym niby pracuje czyli spada i się podnosi na wskaźniku napięcia(czy jak to nazwać) .a dzisiaj na postoju w korku zaobserwowałem ale chyba tylko na LPG że silnik na biegu jałowym chodzi równiutko i nagle na 2 sek drgania i opadanie obrotów dość nisko po czym powraca i jest ok i tak 2 razy na około 1 min,nie miałem czasu się dalej temu przyglądać ale w trakcie jazdy muła ostatnio łapie dość często i mnie zastanawia czy właśnie to coś co na jałowym i na wyższych obrotach też broi.oczywiście jak sie podepnę pod kompa od LPg to silnik chodzi dobrze (u doktora jest sprawny po za już nie). a sonda nie równa się ze zwiększonym spalaniem??? bo obecnie jest ok a nawet po ostatniej autokalibracji pali mniej,dzisiaj się mile zaskoczyłem albo trafiłem na super mocny gaz ale nie sądzę bo na taki jakoś nie trafiałem dotychczas..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez besthacker » 7 lut 2011, 21:45

Witam ja mam też taki problem ze auto strasznie jest zamulone na benzynie w miarę ale na gazie to masakra.jak odpale silnik przejade kawałek aż sie auto rozgrzeje i przełączy sie na gaz to ciężko dojść do 3 tyś a jesli już dojdzie to przez chwile niechce iść wyżej a jeśli pójdzie to tak jak by coś puściło jak puści to auto jedzie tak jak powinno czyli nie zamula ale to zadko a przeważnie tak jest ze niby jedzie ale słabo przyśpiesza czyli tak jak by się dusiło i to nie jest przerywanie czy coś w tym stylu to jest poprostu duszenie się tak jak by nie dostawał powietrza lub paliwa dzieje sie to zarówna na gazie jak i benzynie:(wymieniłem palec kopułke przewody sprawdziłem filtr powietrza no niby troszke jest brudny ale na gorszych jeździłem i było ok kody błędów też sprawdzałem i wyszedł błąd z regulator ciśnienia paliwa ale to chyba nie ma nic wspólnego z gazem.zupełnie nie mam pojecia co to może być może ktoś z Was ma jakieś pomysły??Proszę o pomoc:)


Mam jeszcze do Was prośbe czy posiada ktoś schemat ustawienia rorządu do mojej mazdy?niedługo będę wymieniał i przydał by mi się taki schemacik z góry dziekuje i pozdrawiam!!:)
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2008, 03:05
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja

Postprzez zieba1982 » 7 lut 2011, 22:44

tak ja posiadam ale to dopiero jutro albo weekend bo teraz mam grafik cięzki,posiadam program Auto-data tam jest wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323