Pęknięty pasek rozrządu [BA BP]

Postprzez hazell » 29 paź 2004, 08:50

Robert W. napisał(a):A co myślicie o zamienniku paska firmy Quinton Hazell oferowanych przez Mazdę?

hmm... nie przypominam sobie abym wypuszczal na rynek takie paski... :P
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Spike » 29 paź 2004, 22:19

Temat kolizyjnosci w R4 byl tyle razy klepany i dalej nie wiadomo jak to naprawde jest, ciekawe kiedy to sie wyjasni na 100%.
323F BA 1.8 =>Xedos 6 KF 2.0 V6.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 17:01
Posty: 74
Skąd: Świdnik
Auto: Megane '06 1,9dci

Postprzez Koval » 30 paź 2004, 13:54

Pewnie nigdy <lol> , może wchodzi tu w grę jakaś bezwładność ?? (luźne przemyślenie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez madzia323f » 13 lis 2004, 00:32

Panie Jaksa:) mam pytanko: czy 1.8 SOHC BP jest kolizyjny?? Sprowadzilem z Holandii, pasek wygląa niby dobrze, ale...... jesli jest kolizyjny moze lepiej wymienić!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 08:30
Posty: 16
Skąd: płońsk
Auto: mazda 323f 1.8 16V GLX 93r

Postprzez mtaranti » 15 lis 2004, 23:40

Ja mialem przeboje z zaworami kiedys tam mi popier......ł mechanik o czym kiedys tam pisałem na forum.
Jak to poprawiałem to mierzyłem skoki zaworów (bo tam miałem problem z popychaczami) itd. a i widząc budowe tłoka to na mój gust mimo ze nie jestem tam jakimś znawcą – FS jest bezkolizyjny.
Swoją drogą znajomy mechanik kiedyś poprawiał mazde po jakimś kowalu to FS jeszcze chodził mimo że rozrząd był przestawiony względem wału o 3 ząbki (na kołach wałków )
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Gość » 23 sie 2005, 17:11

Dzień dobry p. Jaksa mam małe pytanko do Pana. Chce wymienić rozrząd (Mazda 626 1.8 GE FP 16v 1994r) i w jednym sklepie zaproponowano mi pasek firmy TRW w cenie 45zł. Co mam zrobić? Jestem świeżym użytkownikiem Mazdy i totalnie nie znam się na mechanice. Ja wiem, że poruszano ten temat na FORUM, ale nigdzie nie znalazłem nic na temat części z firmy TRW.
Proszę o pomoc.
Gość
 

Postprzez Jaksa » 23 sie 2005, 17:59

Marko67 napisał(a):Chce wymienić rozrząd (Mazda 626 1.8 GE FP 16v 1994r) i w jednym sklepie zaproponowano mi pasek firmy TRW w cenie 45zł. Co mam zrobić?
Słyszałem, że TRW stosuje się w europejskich autach. Ja osobiście nigdy nie zakładałem paska tej firmy (obecnie tani jest oryginał, więc nie ma sensu kupować jakieś badziewie).
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 23 sie 2005, 18:11

Jeszcze przed moją epoką Mazdy słyszałem, że silnik w Escorcie USA jest bezkolizyjny.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gość » 23 sie 2005, 21:10

P Jaksa... Dzięki za pomoc... <piwo>
Gość
 

Postprzez robertbo » 1 kwi 2006, 11:24

kolego naprawde miałeś szczęście :D
ROBERT
Początkujący
 
Od: 31 mar 2006, 14:12
Posty: 5
Skąd: szczytno
Auto: MAZDA DITD 2,0 74kW 1998 R

Postprzez Bladyy78 » 24 lut 2007, 21:14

Napiszcze mi prosze jakiej firmy sa orginalne paski rozrzadu do mazdy bo ja dzis byłem w skepie i kupiłem pasek formy JC mówili mi ze to jest orginał dałem za niego 70zł a podrubka jakas kosztowala 45 zł.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez ravi » 24 lut 2007, 23:26

Bladyy78 napisał(a):Napiszcze mi prosze jakiej firmy sa orginalne paski rozrzadu do mazdy bo ja dzis byłem w skepie i kupiłem pasek formy JC mówili mi ze to jest orginał dałem za niego 70zł a podrubka jakas kosztowala 45 zł.


No to nieźle Cie w konia zrobili. Podobno paski JC to beznadziejna chińszczyzna, która sypie się czasem już po 20tkm. Ogólnie na forum panuje opinia, że z nieoryginałów najlepszy pasek Mitsuboshi i rolka GMB.
Ostatnio edytowano 25 lut 2007, 00:32 przez ravi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Bladyy78 » 25 lut 2007, 00:30

Niewiem czy dobrze podałem pierwszym razem nazwe tego paska jezeli błednie to sorki. Sprawdzeiłem na pudełku i pisze ze jest to pasek TSUBAKI TYMING BELT JC E33020. Produkcji Japonskiej. Czy ktoś słyszał cos o tych paskach? Mam nadzieje ze nie wcisneli mi jakiegos badziewia :| .
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Jaksa » 25 lut 2007, 01:27

Bladyy78 napisał(a):Produkcji Japonskiej
Bedziesz jezdził .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hannibal » 25 lut 2007, 12:14

A ja mam taki motyw z kolizyjnością.
Kiedy wymieniałem uszczelniacze zaworów znajomy mechanik stwierdził że silnik jest bezkolizyjny.
Później zweryfikowaliśmy tę tezę kręcąc kołami przy wymianie rozrządu – żadnych oporów.

Mimo wszystko w Autodata znalazłem zapis, że silnik jest kolizyjny <jelen> (ryzyko pogięcia zoworów przy zerwaniu paska). Jak mam to rozumieć.

Silnik jest kolizyjny czy bezkolizyjny (może przy zerwaniu paska tłoki mają dłuższy skok – szczeże wątpię). może jest jakiś błąd w Autodata?

P.S. Pasek mam Mitsuboshi i napinacz GMB. Zestaw kosztował mnie 100zł – całkiem niedrogo. <jupi>
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez Jaksa » 25 lut 2007, 12:53

Hannibal napisał(a):Jak mam to rozumieć.
Ufac tylko mozna fabrycznym manualom. Duzo literatury jest na rynku w ktorych jest masa błędów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hubizx » 26 lut 2007, 15:40

Odnośnie sprawdzania bezkolizyjności, chciałbym zadać pytano osobom które to robiły.
Wydaje mi się że ważniejsze od kręcenia poszczególnymi wałkami i wałem jest upewnienie się że zawór jest maksymalnie otwarty i tłok jest w najwyższej pozycji. Oddzielnie dla zaworu wlotowego i wylotowego. Pewnie tak to został zrobiony test, chciałbym tylko potwierdzić.Jeśli ww. części się nie spotkały silnik musi być bezkolizyjny, nie ma innych możliwości.
Głównie interesuje mnie FS.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Jaksa » 27 lut 2007, 00:02

hubizx napisał(a):nie ma innych możliwości
Tak jest nie ma ..... nie raz zakładalismy nowy rozrząd po zerwaniu ( FS/FP ) zadnych problemów – prawie <lol> holowanie auta do serwisu .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez vinyl997 » 27 lut 2007, 11:32

Jaksa napisał(a):
hubizx napisał(a):nie ma innych możliwości
Tak jest nie ma ..... nie raz zakładalismy nowy rozrząd po zerwaniu ( FS/FP ) zadnych problemów – prawie <lol> holowanie auta do serwisu .


Witam koledzy wymienilem rozrząd i pompe wodną w MX-3 1,8 V6 po 130 tyś Km kosztowalo mnie to razem z robocizna 1050 zł ale po 150 Km coś zaczeło hmm tak jak by dzwonić potem przestało i znów zaczeło, pojechałem do tego samego mechaniaka i stwierdził że rozsypał sie jakis napinacz czy cos – jakaś część która można wymienić bez sciągania rozrządu wystarczy jaieś pokrywy odkręcić a byłem pewny że wymienił wszystko i oznajmił mi że ta częsc kosztuje prawie 700 zł!!! co o tym sądzicie? może coś zje.. i teraz mnie ładuje w bambuczo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:52
Posty: 119
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: RX-8 231hp

Postprzez Pioteq25 » 27 lut 2007, 15:40

vinyl997 napisał(a):
Jaksa napisał(a):
hubizx napisał(a):nie ma innych możliwości
Tak jest nie ma ..... nie raz zakładalismy nowy rozrząd po zerwaniu ( FS/FP ) zadnych problemów – prawie <lol> holowanie auta do serwisu .


Witam koledzy wymienilem rozrząd i pompe wodną w MX-3 1,8 V6 po 130 tyś Km kosztowalo mnie to razem z robocizna 1050 zł ale po 150 Km coś zaczeło hmm tak jak by dzwonić potem przestało i znów zaczeło, pojechałem do tego samego mechaniaka i stwierdził że rozsypał sie jakis napinacz czy cos – jakaś część która można wymienić bez sciągania rozrządu wystarczy jaieś pokrywy odkręcić a byłem pewny że wymienił wszystko i oznajmił mi że ta częsc kosztuje prawie 700 zł!!! co o tym sądzicie? może coś zje.. i teraz mnie ładuje w bambuczo..


Oczywiście reklamacja- wadliwy element, albo do <dupa> montaż.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323