Wysokie spalanie 13-14 l/100km (1.8 BP)
A wiec jestem posiadaczek (od tygodnia) Mazdi 323f 1.8 16v, i mam nastepujacy problem ja w temacie czy to jest normalne ze ten silnik pali mi ok. 12 l po miescie staram sie jej mocno nie deptac wiec nie wiem z kad takie dpore spalnie.
-
mathoffman
wymień filtry, sprawdź kody błędów, może jakiś problem z sondą lambda? albo masz także zapchany katalizator, może poprostu musisz się tym autkiem jeszcze nauczyć jeździć 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302
Następnie proszę zapoznać się z :
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam Krzysiek
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

Następnie proszę zapoznać się z :

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
czesc ... ja tez mam 1.8 silnik JZBA 95 rok ...
Moja po miescie tez łyka 12, 13 l. w trasie 8.5 – 9 – to jest normalne .... te silniki nie byly porjektowane pod oszczednosc tylko pod osiagi ....
zrobilem juz doktoraty na ten temat
hehehhe
wywal katalizator ..... wstaw strumienice ... ( koszt ok 150 PLN (jesli silnik krokowy masz w pozadalu i sonde lambda – – na diagostyce ci to spawdza po emisji spalin ) – autko nie bierze ci oleju itd ... to nic innego nie zrobisz ...TAK MA BYĆ ...
cIESZ SIE FAJNA JAZDA I FAJNM AUTKIEM .... – iiiiiiiiiiiiii nie zagazowywuj jej
pozdrawiam
Moja po miescie tez łyka 12, 13 l. w trasie 8.5 – 9 – to jest normalne .... te silniki nie byly porjektowane pod oszczednosc tylko pod osiagi ....
zrobilem juz doktoraty na ten temat
wywal katalizator ..... wstaw strumienice ... ( koszt ok 150 PLN (jesli silnik krokowy masz w pozadalu i sonde lambda – – na diagostyce ci to spawdza po emisji spalin ) – autko nie bierze ci oleju itd ... to nic innego nie zrobisz ...TAK MA BYĆ ...
cIESZ SIE FAJNA JAZDA I FAJNM AUTKIEM .... – iiiiiiiiiiiiii nie zagazowywuj jej
pozdrawiam
- Od: 8 cze 2006, 08:47
- Posty: 19
- Auto: MAZDA 323 F – 1840 ccm 1995r.
Jak juz pisałem
Żeby auto 13-15 letnie mało paliło, trzeba o takie autko zadbać, a w szczególności o mazdę.
1. Na pierwszy ogień w BG idze wlew paliwa, który jest połączony z regulatorem ciśnienia w zbiorniku, jest błędnie zaprojektowany, bardzo szybko rdzewieje i pojawiają się dziury, a w lecie bardzo szybko paliwo odparowuje. Na złomie koszt koło 100 zł
2. Sonda lambda. Wymienia się jedno przewodową, co 50 tys. km (bez względu na to czy działa dobrze czy źle) ludzie polecają sondę Boscha ja osobiście używam NTK. Koszt 150 zł
3. Przewody wysokiego napięcia wraz z świecami oczywiście NGK Koszt koło 200 zł
4. Odpowiednia regulacja silnika (jałowe obroty, TPS, jak i sam przepływomierz)
5. Opory toczenia, nie pisze teraz tutaj o łożyskach które też są ważne, a o hamulcach przedniej osi które potrafią hamować bez naszego udziału tzn. zapieczone są.
6…. Technika jazdy….
Moje autko przed tym wszystkim paliło w mieście 11-13l a w trasie 8-7, teraz w mieście 8l, a w trasie 6l.
Żeby auto 13-15 letnie mało paliło, trzeba o takie autko zadbać, a w szczególności o mazdę.
1. Na pierwszy ogień w BG idze wlew paliwa, który jest połączony z regulatorem ciśnienia w zbiorniku, jest błędnie zaprojektowany, bardzo szybko rdzewieje i pojawiają się dziury, a w lecie bardzo szybko paliwo odparowuje. Na złomie koszt koło 100 zł
2. Sonda lambda. Wymienia się jedno przewodową, co 50 tys. km (bez względu na to czy działa dobrze czy źle) ludzie polecają sondę Boscha ja osobiście używam NTK. Koszt 150 zł
3. Przewody wysokiego napięcia wraz z świecami oczywiście NGK Koszt koło 200 zł
4. Odpowiednia regulacja silnika (jałowe obroty, TPS, jak i sam przepływomierz)
5. Opory toczenia, nie pisze teraz tutaj o łożyskach które też są ważne, a o hamulcach przedniej osi które potrafią hamować bez naszego udziału tzn. zapieczone są.
6…. Technika jazdy….
Moje autko przed tym wszystkim paliło w mieście 11-13l a w trasie 8-7, teraz w mieście 8l, a w trasie 6l.
- Od: 2 lis 2004, 01:49
- Posty: 82
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r
Spalanie 12l to nie jest normalne. Mi po mieście pali 10l na oponach 205, i dosyć częstym kręceniu do 4-5tys obr. Więc tak jak pisali poprzednicy, należy wszystko sprawdzić.
a jaki masz motor 1840 JZBA?
tak z ciekawosaci >?
tak z ciekawosaci >?
gadula88 napisał(a):Spalanie 12l to nie jest normalne. Mi po mieście pali 10l na oponach 205, i dosyć częstym kręceniu do 4-5tys obr. Więc tak jak pisali poprzednicy, należy wszystko sprawdzić.
- Od: 8 cze 2006, 08:47
- Posty: 19
- Auto: MAZDA 323 F – 1840 ccm 1995r.
Fakt moja mazda pali 10 po miescie
juz od roku nie udalo sie zejsc nizej niz do 8.5 po miescie ale wtedy jezdzilem z zasadami, czyli nie za szybka jazda .
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
Hmmm spodziewalem sie raczej jednoznacznej odpowiedzi, jednak pozostane chyba opcji, ze takie spalanie jest troche za duze.Co sadzicie o wstawieniu gazu??
Pozdrawiam Mateusz
Pozdrawiam Mateusz
-
mathoffman
Sam gazu nie posiadam, ale z doświadczeń znajomych mogę powiedzieć że jeśli silnik i osprzęt nie jest w bardzo dobrym stanie to może być z tego więcej nerwów jak pociechy. Poza tym łożyska, stan opon, sprawność układu hamulcowego, wydechowego itd. mają też swój wpływ na spalanie.
Proponowałbym pierwsze sprawdzić co jest powodem tak dużego spalania.
Słyszałem że te silniki 1.8 w BG i BA potrafią palić dużo, ale szczerze mówiąc to 626 GD 2.0i 8v jak się w miarę rozsądnie jeździ to pali mniej (przynajmniej ta którą ja jeżdżę) – poniżej 8 w trasie – 10 po mieście jak się nie przykładasz specjalnie do oszczędzania, swoją drogą można się nieźle zdziwić jaki wpływ na spalanie ma technika jazdy.jest tutaj na forum też na ten temat.
Proponowałbym pierwsze sprawdzić co jest powodem tak dużego spalania.
Słyszałem że te silniki 1.8 w BG i BA potrafią palić dużo, ale szczerze mówiąc to 626 GD 2.0i 8v jak się w miarę rozsądnie jeździ to pali mniej (przynajmniej ta którą ja jeżdżę) – poniżej 8 w trasie – 10 po mieście jak się nie przykładasz specjalnie do oszczędzania, swoją drogą można się nieźle zdziwić jaki wpływ na spalanie ma technika jazdy.jest tutaj na forum też na ten temat.
nautillus napisał(a):a jaki masz motor 1840 JZBA?
tak z ciekawosaci >?gadula88 napisał(a):Spalanie 12l to nie jest normalne. Mi po mieście pali 10l na oponach 205, i dosyć częstym kręceniu do 4-5tys obr. Więc tak jak pisali poprzednicy, należy wszystko sprawdzić.
Tak mam identyczny silnik. Jak ktoś już wspomniał, po 12l w mieście to palą 2 litrowe V6.
Panowie tematów o spalaniu jest cała góra – po co zakładacie kolejny ? Żeby zwiększyć bałagan na forum ?
Podepnę ten temat gdzieś w wolnej chwili, ale następnym razem poleci do kosza...

ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
bedzie taka sonda NGK OZA624-E11951 pasowala do BA BP dohc 16v?
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
ja mam panowie podobny problem, z tym ze jezdze 626 z 97 roku ale te z silnikiem 1.8 90KM. tylko ze u mnie jest dziwna sytuacja bo na trasie pali mi 6 litrow na setke a po miescie 15!!!!! a nie przekraczam 3tys obrotow. to tez moze byc sonda albo katalizator?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
inna sprawa, ze za niskie obroty tez nie sa czesto rozwiazaniem
jak mulisz silnik tez bedzie palil...z tym ze warto sprawdzic na sam poczatek kody bledow, skorzystaj z rady Briareos http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
Mieczyslaw napisał(a):a po miescie 15
Sprawdź kody błędów,to podstawa. Może będę w Radomiu na weekend to pomogę. A potem ja bym sprawdził elektrykę. Moja paliła 16 na mieście, 10 w trasie. Zmieniłem przewody, kopułkę, palec i trochę pomogło. teraz szkukam aparatu zapłonowego bo jest walnięty i myślę, że wszystko wróci do normy.
a moje V6 pali 13,7 i moim zdaniem ma tyle palic jak mieszkam w takim miescie ze co 400 m jest nasrane swiatlami wiec nie zdaze sie czasem i do 3-ki dowajchowac
. ale na trasie to od 7-9l zalezy jak mi styki pozwieraja i czy zona siedzi obok 


-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości