Szarpanie (dławienie) sie silnika po nagrzaniu w przedziale niskich obr
Szeryff
altek nic a nic nie ma sie do rzeczy
przyczyna musi byc gdzie indziej byles na regulacji gazu ? sprawdzales cisnienie na cylindrach?, szczelnosc ukladu dolotowego ?, ciagle nie wiem jaka masz instalacje gazowa moze krokowy od lpg sie zacina (odlączyc go w pozycji na 3/4przepustowosci i sprawdzic) moga byc 10-atki przyczyn inne niz aparat juz nie w spominajac o mozliwosci przebicia na przewodach........
a dotego teraz doczytalem ze masz to po miedzy 2-3000 to juz wyklucza usterke typowa dla aparatu u nas bylo do od najnizszych obr do 2-3000obr/min pozniej ustepowalo tendncja jest taka im silnik wolniej chodzi tym iskra mocniejsza i latwiej ma uciec "bokiem"do masy
altek nic a nic nie ma sie do rzeczy
przyczyna musi byc gdzie indziej byles na regulacji gazu ? sprawdzales cisnienie na cylindrach?, szczelnosc ukladu dolotowego ?, ciagle nie wiem jaka masz instalacje gazowa moze krokowy od lpg sie zacina (odlączyc go w pozycji na 3/4przepustowosci i sprawdzic) moga byc 10-atki przyczyn inne niz aparat juz nie w spominajac o mozliwosci przebicia na przewodach........
a dotego teraz doczytalem ze masz to po miedzy 2-3000 to juz wyklucza usterke typowa dla aparatu u nas bylo do od najnizszych obr do 2-3000obr/min pozniej ustepowalo tendncja jest taka im silnik wolniej chodzi tym iskra mocniejsza i latwiej ma uciec "bokiem"do masy
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Organo
Nie mam LPG, to jest profanacja ! Ciśnienie w cylindrach mialem mierzone, jest równe w każdym i zgodne z normą. Świece nowe NGK japońskie, przewody nowe Sakura, układ dolotowy zdejmowałem cały i sprawdzalem rurki i łączenia. Kupię po prostu nową cewkę na allegro (są zamienniki za 200zł) i napiszę co to dało. Pozdrawiam!
Nie mam LPG, to jest profanacja ! Ciśnienie w cylindrach mialem mierzone, jest równe w każdym i zgodne z normą. Świece nowe NGK japońskie, przewody nowe Sakura, układ dolotowy zdejmowałem cały i sprawdzalem rurki i łączenia. Kupię po prostu nową cewkę na allegro (są zamienniki za 200zł) i napiszę co to dało. Pozdrawiam!
-
Szeryff
Witam ponownie, od 10tys. mam BRC Sequent24, dziś jadę na rutynową wymianę filtra gazu, przy okazji zaczepię temat, może faktycznie jakaś nieszczelność i psuje skład mieszanki. Jak z rana przeskoczy na gaz, a silnik nie jest jeszcze w pełni nagrzany, to jest odczuwalnie lepiej, szarpnięcia są minimalne lub praktycznie nieodczuwalne, ale po ok. 15 min. po pełnym rozgrzaniu – jazda samobójcza. Dam znać co wyszło u gazownika.
Pozdrawiam
TH
Pozdrawiam
TH
FAQ przyklejony w każdym z działów jasno określa rozmiary grafiki w podpisie. Proszę o zastosowanie się.
- Od: 19 lip 2007, 14:01
- Posty: 19
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BA Z5 1.5 '97 Seq24 fotograf Białystok www.fotomasz.pl
Szeryff
i tak czuje ze to nie wina u ciebie aparatu zapraszam do mnie przelozymy na chwile zobaczysz ze to jest cos z paliwem w takim razie jezeli uklad dolotowy powietrza jest ok
a podlaczales pod kom (dioda) jakies bledy moze cos pokaze ze jakis czunik dal ciala
i tak czuje ze to nie wina u ciebie aparatu zapraszam do mnie przelozymy na chwile zobaczysz ze to jest cos z paliwem w takim razie jezeli uklad dolotowy powietrza jest ok
a podlaczales pod kom (dioda) jakies bledy moze cos pokaze ze jakis czunik dal ciala
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Witam,
To już przeszło wszelkie oczekiwania
Wracając z roboty, tak maszynkę zaczęło dławić, że poruszałem się z prędkością 30 km/h.
Dodatkowa zapaliła mi się rezerwa (sprawdzałem ile pali- wyszło 8l/100 km – 80% jazda w trasie).
Były dni w tygodniu, że szła bez zerwania.
A gdy zaczynała tylko dławić wskazówka paliwa dziwnie szybko opadała.
Zatrzymałem się na Lotosie coby zatankować Pb98 – okrutnie podciśnienie w baku się wytworzyło.
Już mi coś zaczęło śmierdzieć.
Wcześniej wlewałem STP czarny 2x przy małej ilości paliwa(nic nie pomagało).
Ze stacji paliw do domu miałem z 2 km.
Dla ciekawości ponownie odkręciłem korek i .... podciśnienie również niemałe się wytworzyło.
Szykowałem się do zmiany aparatu zapłonowego.
Ale czy w tym wypadku nie lepiej złapać się czegoś innego
P.S.
Kable, świece, filtry, olej, kopułka, palec ... wymienione.
Na komputerze zero błędów.
To już przeszło wszelkie oczekiwania
Wracając z roboty, tak maszynkę zaczęło dławić, że poruszałem się z prędkością 30 km/h.
Dodatkowa zapaliła mi się rezerwa (sprawdzałem ile pali- wyszło 8l/100 km – 80% jazda w trasie).
Były dni w tygodniu, że szła bez zerwania.
A gdy zaczynała tylko dławić wskazówka paliwa dziwnie szybko opadała.
Zatrzymałem się na Lotosie coby zatankować Pb98 – okrutnie podciśnienie w baku się wytworzyło.
Już mi coś zaczęło śmierdzieć.
Wcześniej wlewałem STP czarny 2x przy małej ilości paliwa(nic nie pomagało).
Ze stacji paliw do domu miałem z 2 km.
Dla ciekawości ponownie odkręciłem korek i .... podciśnienie również niemałe się wytworzyło.
Szykowałem się do zmiany aparatu zapłonowego.
Ale czy w tym wypadku nie lepiej złapać się czegoś innego
P.S.
Kable, świece, filtry, olej, kopułka, palec ... wymienione.
Na komputerze zero błędów.
- Od: 18 paź 2007, 21:07
- Posty: 18
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323P; 1,5 16v DOHC; 97r
mi też szarpie... tyle że w wyższych przedziałach obrotów. Zmienione świece na ngk i kable WN na Sentech i dalej szarpie przy mocniejszym dociskaniu. W sobotę sprawdzę stan aparatu zapłonowego i dolotu.
Madzia 323f BA Z5 1995r
- Od: 10 sty 2008, 16:27
- Posty: 11
- Skąd: Dobre Miasto
- Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r
mój nagle z dnia na dzień zaczął szarpać na wszystkich obrotach, tyle ze na niskich, to obroty falują od 1000 do 500 ze aż szarpie całym silnikiem, rozpędzić sie zbytnio nie ma czym, i na wysokich też jest odczuwalne to szarpanie, przy czym po nagrzaniu silnika nic nie ulega zmianie;/
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
Cóż się u mnie okazało... Kupiłem nowe przewody – NGK i .... nic. Okazało się, że po raz kolejny spieprzył się aparat zapłonowy (oddawałem go już raz do regeneracji 3 miesiące temu). On był powodem szarpania na niskich obrotach i tylko na gazie ! Na benzynie był jeszcze na tyle sprawny, że nie czuć było różnicy, ale ponieważ miałem kupiony z allegro aparat (na czas wysyłki swojego) – a teraz walał się nieużywany w domu – postanowiłem go założyć – i zadziałało ! Także znowu wszystko jest ok, uff.
Pozdrawiam
hodunek
Pozdrawiam
hodunek
FAQ przyklejony w każdym z działów jasno określa rozmiary grafiki w podpisie. Proszę o zastosowanie się.
- Od: 19 lip 2007, 14:01
- Posty: 19
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BA Z5 1.5 '97 Seq24 fotograf Białystok www.fotomasz.pl
Ja właśnie dzisiaj wyjechałam z ASO po wymianie kopułki aparatu zapłonowego.
Mam automatyczną skrzynię biegów i jak tylko stanę na światłach (najgorzej jeżeli jest pod górkę) to na niskich obrotach silnik prawie gaśnie, a wskazówka obrotów szaleje od 750 do ponad 1000 obrotów (wcześniej grzeczniutko stała na 1000). Troszkę lepiej zachowuje się na biegu neutralnym, ale też nie jest tak jak przed wymianą.
A przy ruszaniu wolno na wstecznym zgasł mi całkowicie, co do tej pory się nie działo.
Czy przyczyną może być ta wymieniona kopułka?
Mam robić awanturę, czy to coś innego?
Mam automatyczną skrzynię biegów i jak tylko stanę na światłach (najgorzej jeżeli jest pod górkę) to na niskich obrotach silnik prawie gaśnie, a wskazówka obrotów szaleje od 750 do ponad 1000 obrotów (wcześniej grzeczniutko stała na 1000). Troszkę lepiej zachowuje się na biegu neutralnym, ale też nie jest tak jak przed wymianą.
A przy ruszaniu wolno na wstecznym zgasł mi całkowicie, co do tej pory się nie działo.
Czy przyczyną może być ta wymieniona kopułka?
Mam robić awanturę, czy to coś innego?
- Od: 17 lis 2007, 23:21
- Posty: 4
- Auto: 323 BA PROTEGE 1.5 '95
Nie warto tego naprawiać i tak się nie rozpędzi te typy tak mają moja na gazie sobie czasmi pyrka ale co tam
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
- Od: 1 mar 2007, 21:04
- Posty: 100
- Skąd: Poznań/puszczykowo
- Auto: TOYOTA AVENSIS
dawidek578 napisał(a):Nie warto tego naprawiać i tak się nie rozpędzi
już naprawione, świeca padła, a byly to nowe spiltfire (65zł za sztukę;/) a póki co oleju mi ubywa tak z 80ml na 1000 km, więc trochę jeszcze pojeżdze na tym silniku (kwestia finansowa;/)
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
chuchErro napisał(a):nowe spiltfire (65zł za sztukę;/)
bo za drogie były ja mam NGK 4 sztuki 55zł i jezdze
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
- Od: 1 mar 2007, 21:04
- Posty: 100
- Skąd: Poznań/puszczykowo
- Auto: TOYOTA AVENSIS
A ja dziś dostałem paczkę z nową cewką zapłonową (kupiona na Alledrogo od sprzedawcy Japaneze). Założyłem i póki co silniczek elegancko pracuje, wkręca się na obroty i nie szarpie. Muszę Mazdunię dziś przegonić, żeby się wszystko zagrzało dobrze, i wtedy zobaczymy. Cewka kosztowała 230zł z wysyłką. Chyba lepsze to od regeneracji... Dodam, że zastosowałem najpierw wszystkie zabiegi zalecane przez Organo, założyłem nowe świece i przewody. Widocznie była już solidnie sfatygowana ta fabryczna cewka
-
Szeryff
Witam.
Mój kolega kupił sobie 323F BA Z5 '96 i problem w tym że na praktycznie każdym biegu (przy obrotach poniżej 2000), przy zbyt mocnym dodaniu gazu auto się dławi, szarpie nim i po kilku chwilach auto zaczyna wkręcać się na obroty i przyspieszać – sam dziś to sprawdziłem. Na obrotach powyżej 2000 po dodaniu gazu jest ok. Auto na wysokich obrotach śmiga aż miło. Wymieniliśmy kable i świece na ngk (stare kable już były taśmą izolacyjną poklejone ) Jest lekka poprawa ale ciągle nie jest tak jak być powinno. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Obroty potrafią lekko zafalować. Aparat zapłonowy to BP... coś tam coś tam. Jakieś propozycję?? Może TPS??
Mój kolega kupił sobie 323F BA Z5 '96 i problem w tym że na praktycznie każdym biegu (przy obrotach poniżej 2000), przy zbyt mocnym dodaniu gazu auto się dławi, szarpie nim i po kilku chwilach auto zaczyna wkręcać się na obroty i przyspieszać – sam dziś to sprawdziłem. Na obrotach powyżej 2000 po dodaniu gazu jest ok. Auto na wysokich obrotach śmiga aż miło. Wymieniliśmy kable i świece na ngk (stare kable już były taśmą izolacyjną poklejone ) Jest lekka poprawa ale ciągle nie jest tak jak być powinno. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Obroty potrafią lekko zafalować. Aparat zapłonowy to BP... coś tam coś tam. Jakieś propozycję?? Może TPS??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Jak podlaczysz pod kompa to ci niepokaze ze to aparat jesli to w ogole aparat.Ja obstawiam właśnie na niego
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość