przyspieszenie – dziura w obrotach

Postprzez flashmaniac » 27 cze 2008, 23:18

Lubie czasami przycisnac na drugim biegu do 5 tys. obr/min jak kazdy normalny czlowiek:)
i poczuc wciskanie w siedzenie. Czasami jak dochodzi do 3-4 tys obr/min silnik sie ozywia i zaczyna ciagnac ....a czasem wogole sie nie "zbiera" tylko jednostajnie przyspiesza :(

Co moze byc przyczyna ? Mam troche nieszczelne gume laczaco obudowe filtra z kolektorem ssacym....podejrzewam ja ....ale moze ktos mial podobna sytuacje to moze sie wypowie.


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Briareos » 28 cze 2008, 01:49

Dolot musi być szczelny, bez dwóch zdań. Nawet malutkie pęknięcie czy otworek to jest problem.
A poza tym sprawdź czy ci się VICS uruchamia – można na postoju przepustnicą podnieść obroty i obserwować siłownik który otwiera klapkę. Przy 4000 powinien otwierać.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rodas » 28 cze 2008, 15:20

pozatym silniki 16 zaworowe zreguły tak mają że ożywiają się przy około 3500
zakochany w madzi;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2008, 21:21
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 323f BG 1.8 16v kat.

Postprzez flashmaniac » 28 cze 2008, 20:10

rodas napisał(a):pozatym silniki 16 zaworowe zreguły tak mają że ożywiają się przy około 3500



zgadza sie ...i to jest bardzo fajne ....tylko czasmi moj nie ozywa :(
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez arekluk » 29 cze 2008, 11:41

Witam !!
Nie wiem co to te VICS ale jak sie domyślam to klapka która zmnienia długośc układu dolotowego ale mogę się mylić co do tych 4000 obrotów to taka klapka w mojej 323 F silnik 1.8 BP DOHC zmnienia położenie dopiero po 5100 obrotów sprawdzałem to wizualnie wcześniej napewno nie.Jak to wygląda u innych uzytkowników tych modeli mazd ??
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 21:08
Posty: 19
Skąd: Siemianowice
Auto: 323F 1.8 BA 95r.

Postprzez staś » 29 cze 2008, 12:46

arekluk napisał(a):Nie wiem co to te VICS

fachowa nazwa to zmienny układ ssący własnie dlatego nasze auta ciągną od dołu do gury w kolektorze ssącym jast szereg czterech przepusynic który otwiera sie przy wyższych obrotach w kazdym silniku inaczej wcześniej lub puzniej nastepuje otwarcie
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez marcus_87 » 29 cze 2008, 13:42

te kilka klapek to chyba w v6 tylko, u nas jest jedna i chociaz od 4000-4500 czuc ozywienie to rzeczywiscie sie troche pozniej otwiera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez flashmaniac » 26 lip 2008, 11:17

Rozumiem ze jak silnik jest zgaszony to klapka jest zamknieta.
Jak odpale silnik i chodzi na biegu jalowym to klapka juz jest troche otwarta.
Po wprowadzeniu na wyzsze obroty klapka otwiera sie maksymalnie.
Tak powinno byc ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez 2Nol » 26 lip 2008, 12:44

flashmaniac napisał(a):Rozumiem ze jak silnik jest zgaszony to klapka jest zamknieta.
Jak odpale silnik i chodzi na biegu jalowym to klapka juz jest troche otwarta.
Po wprowadzeniu na wyzsze obroty klapka otwiera sie maksymalnie.
Tak powinno byc ?


Nie. VICS nie powinien być uchylony przy niskich obrotach. Ma być zamknięty poniżej 4700rpm (w silniku B6D) i otwarty powyżej.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez flashmaniac » 27 lip 2008, 11:38

tzn u mnie jest tak:

– gdy silnik jest zgaszony to klapka jest w skrajnym polozeniu
(domyslam sie ze jest otwarta)
– gdy uruchomie silnik i chodzi na biegu jalowym klapka obrocona jest w drugie skrajne polozenie(domyslam sie ze ze jest wtedy zamknieta)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez strOOs » 27 lip 2008, 18:54

Z5 tez to ma? :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez flashmaniac » 27 lip 2008, 21:43

moim zdaniem nie ma....ale niech ktos sie wypowie kto ma 1.5
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez flashmaniac » 3 sie 2008, 09:57

mialem ulamany kruciec do VICS i skleilem klejem K2 STEEL WELD – Dwuskładnikowy klej do STALI : http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=373341410

Jest niesamowity.....trzyma bardzo dobrze – twardy jak kamien !
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323