Zużycie oleju mieszczące się w normie? [BA BP]

Postprzez Majlo » 22 maja 2008, 11:03

Briareos napisał(a):na niskich obrotach



hehe no nie wiem czy to takie niskie :P przykład masz tu... :P http://youtube.com/watch?v=szR5vYGLB0U

nie wiem może silnik był kiedyś wymieniany bo ktos zajeździł w niemczech i jest nowy bo w środku czystość.... trudno mi powiedzieć ale na 3/4 bagnetu jest od wymiany... co do oleju kupiłem Lotosa semisyntetic, ale kumpel mi powiedział idź to oddaj i kup olej silnikowy a nie "gnojówkę" i wymieniłem na Mobila. On ma Mitsu Lancera GTI i jeździ na Valvoline katuje go ostro a silnikowi nic nie jest... wiec na oleju nie ma co oszczędzać raczej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Briareos » 22 maja 2008, 12:35

Ładny filmik, ale zrobiliście za krótkie wyhamowanie – odniosłem wrażenie że niektórzy zwalniali jeszcze przed słupkiem... Ale zakładając że nie jeździsz tak codziennie to niestety nie jest to dobry przykład :D Przegoń Mazdę na A4, Kraków –> Opole i nazad, trzymaj się tak 120-140. Wtedy będziesz miał porównanie.
A co do oleju – no każdy leje co chce. Ja wychodzę z założenia że producent przewidział olej klasy SG i paliwo 91 oktanów i nie ma co się szczypać – na pewno nie zaniżali normy w dół. Do malucha też mogę wlać pełny syntetyk, mocy mu od tego nie przybędzie <lol> I dodam jeszcze że marne zdanie o Lotosie mają głównie ludzie którzy nigdy go nie używali...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez recordd » 22 maja 2008, 17:35

GofNet napisał(a):A ja jestem święcie przekonany, że branie oleju, to nie wina pierścieni, lecz oleju mineralnego (lub kiepskiego semisyntetyka), który chętnie jest wlewany do naszych silników.

Nie w przybadku silników Z5 i BP. Zresztą może swiadczyc o tym liczba postów na forum typu "bierze olej".
Olej pod nazwą Mobil napewno w tym przypadku nie jest złotym środkiem, może i lepszy niż lotos ( z powodu ciekawszych reklam, autosugestii :droższe musi być lepsze). Jest ktoś, kto potwierdzi, ze po wymianie oleju na Mobila zniknał (zmniejszył się 50% stanu początkowego) problem z olejem w tych silnikach? Jezeli tak, to ja chetnie sprobuje.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 12:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez Pioteq25 » 22 maja 2008, 18:40

To może valvoline maxlife pomożę? Do moje efki leję synpower 5W40 a autko ma już 200tys nakulane.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez yoshiwwy » 22 maja 2008, 19:32

Mnie pobiera olej mimo wymiany pierścieni. Raz w tygodniu sprawdzam poziom i wyrównuję ewentualne ubytki. Trochę ucieka mi aparatem zapłonowym. Ale jak pisał wcześniej Marcinosky nie chcesz żeby brał ci olej kup sobie nowy samochód.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez GofNet » 23 maja 2008, 01:22

recordd napisał(a):Jest ktoś, kto potwierdzi, ze po wymianie oleju na Mobila
     A jeśli napiszę, że po wymianie oleju, nazywanego "Mobil 10W-40" przez poprzedniego właściciela na 10W-50 firmy Midland (syntetyk), silnik przestał brać olej (wcześniej na ~2-3kkm wziął ~1l oleju), to czy to wystarczy? Obecnie jeżdzę na 5W-50 Mobila i też nie bierze oleju (przebieg ~230kkm). Sęk w tym, że silnik ciągle się oczyszcza, bo nagaru jest nadal dużo.

     Dlaczego silnik bierze olej? Porównajcie Golfy, Ople, Fordy, czy inne auta do Mazdy. Jak silnik kończy życie w w/w, a jak w Mazdzie? W tych pierwszych silnik traci moc, kopci na czarno i ledwo ciągnie, ale właścicielowi wydaje się, że jeszcze da się z tym jeździć. W przypadu Mazdy silnik nie zdradza żadnych powyższych objawów, ale właścicielowi wydaje się, że silnik już dawno jest zajeżdżony.

     Bierze Wam olej? A co z dynamiką? Jakoś przypadkiem nie chce spaść, prawda? Silnik do remontu, ale jakoś jeździ doskonale! A co wykaże remont? No co wykaże...?

     Przy dymkach na zimnym silniku i dużym zużyciu oleju wykaże dwie rzeczy. Po pierwsze stwardniałe uszczelniacze – stąd poranne dymki. Po drugie zapieczone pierścienie olejowe – stąd branie oleju garściami. Nie będzie natomiast rys na tulejach cylindrów (poza ew. rysami zrobionymi przez producenta – efekt honowania). Kompresja okaże się właściwa. Pierścienie kompresyjne OK, itd. BARDZO RZADKO zdarza się, aby silnik Mazdy umarł z powodu utraty kompresji (założenie: sprawna głowica).

     Co się więc dzieje? Pierścienie olejowe się zapiekają. Pojawia się na nich nagar, blokujący ich "luźną" pracę. Olej zaczyna się dostawać do komory spalania i niestety znika z układu smarowania. Dymki poranne zaś powstają z powodu twardych uszczelniaczy zaworowych. Gumka, będąca uszczelniaczem szyjki zaworu zmienia swoją strukturę na bardziej twardą i przez to znacznie słabiej przylega do zaworu. Efektem tego skapujący i zgromadzony na zaworze olej wolniutko spływa po trzonku zaworu i dostaje się do komory spalania. Poranne odpalenie dlatego zapewnia dymek, gdyż zebrany olej musi się wypalić. Niedopalony olej potrafi dostać się w układ wydechowy i jeszcze sobie trochę pokopcić, do całkowitego wypalenia. Oooczywiście nie są to duże ilości, ale z małej kropli, duży dym...

     Co jeszcze się dzieje? W przypadku samoregulatorów luzów zaworowych (HLA) również występuje zapiekanie. Potrafi się wysunąć na określoną wysokość i już nie schować. W takiej pozycji może podstawić zawór, co prowadzi do jego niedomykania, zmniejszonej kompresji, wypalenia zaworu i/lub trochę trwalszego gniazda zaworowego. W przypadku regulacji płytkami ten mankament nie występuje, ale HLA samo się reguluje, zaś płytkami czyni się to ręcznie.

     Czytając moje wypociny nie nasuwa Wam się wspólny mianownik? Zapiekające się pierścienie olejowe, twardniejące uszczelniacze, zastałe HLA... Jaki czynnik występuje we wszystkich tych przypadkach? Może podpowiem:
1. Mrówki?
2. Kiepski olej?
3. a może Ojciec Dyrektor Rodzynek?

     Wszystko to dzieje się przez kijowy olej, który lany jest dla zaoszczędzenia pieniądzy. Twierdzenie, że olej, to olej i jeśli ma na nalepce odpowiednią normę, to OK, jest błędne. A wino, marki "wino" za 3,50zł i wino "Czarny Doktor" za 20zł, to te same wina? A buty z marketu firmy AirFly za 30zł i buty od dystrybutora firmy RBK, czy Ti-Tec za 300zł też taką samą jakość oferują? A monitory LCD firmy Yuraku i Eizo też reprezentują podobną jakość? A olej dla Bierdonki i olej Kujawski, to porównywalne olejej? A Paliwo Shell VPower Racing i PB95 ze stacji "Szybka" nie różnią się od siebie? A tradycyjne, mineralne szkła okularowe nie wyróżniają się od syntetycznych z indeksem 1,67? To dlaczego takie szkła kosztują 20-30 razy więcej, niż mineralne? Reklama w ich cenie nie jest zawarta, bo nikt tego nie reklamuje!

     Czy nadal uważacie, że cena oleju silnikowego uzależniona jest od wydatków na reklamy, poniesionych przez jego producenta? A co powiecie o oleju firmy Motul, który jakoś się nie reklamuje, a jest najdroższy?

     Jestem święcej przekonany, że przeważająca ilość Waszych problemów z braniem oleju spowodowana jest właśnie przez dupny olej.

     Później narzekacie, że bierze olej, kopci z rana, katalizator zapchany, sonda LAMBDA wskazuje niewłaściwe przebiegi, odma zarzygana olejem, smok zapchany, a nawet filtr powietrza cały zapaprany olejem.

     Pomyślcie nad tym przez trochę...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez daniel_w » 23 maja 2008, 01:48

GofNet napisał(a):Pomyślcie nad tym przez trochę...

no i mam noc z głowy :D

Dobrze prawisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:44
Posty: 98
Skąd: Lublin
Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT

Postprzez flashmaniac » 23 maja 2008, 01:57

to ciekawe co piszesz....
a jaki olej zaleca ksiazka serwisowa od mazdy ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez GofNet » 23 maja 2008, 03:20

     Nie znajdziesz tam marki oleju, czy słowa o tym, że ma to być olej mineralny, semisyntetyczny, czy syntetyczny. Jest podana norma API i klasa lepkości SAE i na podstawie ich dobiera się odpowiedni olej. Po klasie lepkości SAE można wywnioskować, że winno się w naszym klimacie stosować olej o lepkości 5W-.. (np. 5W-40, 5W-50) lub 10W-.. (np. 10W-40, 10W-50) .

Obrazek

     Swoją drogą olej musi spełniać normę wymaganą przez API. Na przykład w/g dokumentacji do silników benzynowych Mazdy z lat 1989-1994 powinno się stosować oleje spełniające wymogi jakościowe SE, SF i SG. Nie niższe. No ale, że w obecnych czasach nie ma już raczej smarów SG, lecz są określone wyższą normą jakościową, to należy takie właśnie stosować.

     Kupując olej należy zwrócić uwagę na datę ważności. Olej trzeba zmieniać w aucie co rok lub określony przebieg, ale nie można lać przeterminowanego oleju silnikowego oraz takiego, który straci datę przydatności w okresie jego eksploatacji...

     Na koniec dodam, iż dla pojazdów eksploatowanych wyłącznie w mieście, zaleca się wymiany oleju co pół roku (lub określony przebieg), ale jak wiemy, nikt tego nie przestrzega...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Marko79 » 23 maja 2008, 08:03

Od paru lat leje Castrola 10W-40. Za miesiąc znowu muszę wymienić. Średnio na 10 tyś km bierze mi około 1 do 1,5 L
Radzicie zmienić na inny czy zostać przy tej marce?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez flashmaniac » 23 maja 2008, 10:58

Ja jezdza teraz na Mobil 10W-40. Jesli chcialbym sie przesiasc na Mobil 5W-50 to czy zalecane jest jakies plukanie silnika po spuszczeniu starego oleju ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Majlo » 23 maja 2008, 15:14

Briareos napisał(a):Ale zakładając że nie jeździsz tak codziennie to niestety nie jest to dobry przykład zeby

codziennie tak nie jezdze wiadomo ale lubię jak na tej trójce jest chociaż ta "setka".

Briareos napisał(a):Kraków –> Opole

nie jeżdżę w tamte strony :)


Briareos napisał(a):I dodam jeszcze że marne zdanie o Lotosie mają głównie ludzie którzy nigdy go nie używali...


powiem Ci że ojciec się uparł i mówi że to jest bardzo dobry olej ale teraz z perspektywy czasu jak popatrze jak jego silnik chodzi a mój to jest różnica. On ma przejechane tylko 110kkm i przebieg na 1000000000% jest ory a ja mam prawie 190kkm i nie wiadomo czy nie było cos ruszane przy liczniku... Trochę żałuje ze nie kupiłem syntetyka.... teraz bede miał dylemat przy wymianie oleju czy go zmieniac na syntetyk czy dalej jexdzic na pół jesli wszystko jest ok.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez GofNet » 23 maja 2008, 15:38

@flashmaniac: A jest ku zmianie powód? Bo jeśli nie, to Lepsze jest wrogiem dobrego...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Briareos » 23 maja 2008, 23:44

Majlo napisał(a):ale lubię jak na tej trójce jest chociaż ta "setka"

No nie po to się ma BP żeby po mieście na IV biegu jeździć :P
Nie chcę tematu ciągnąć w nieskończoność więc tak podsumuję mój silnik: jak jeżdżę tylko po mieście to bagnetem sobie nie zawracam głowy, ale 3 wypady do Balic i już widać że zaczyna ubywać. I twierdzę że to jest normalne :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez kylym » 24 maja 2008, 00:29

Briareos napisał(a):kylym, ale za to nie musiałbyś oleju wymieniać – tylko dolewki hahaha


Ale filtr by sie zdało :D

U mnie zużycie oleju waha się tak:
Mobil 15W40- 0
Mobil 10W40- 1,5l/ 10kkm
BP Visco 3000 (10W40)– 1,2l/10kkm
3xLotos 10W40- 2-2,5l/10kkm
Midland Avanz 10W40- ?? Zalewam w przyszłym tygodniu.

Zakupiłem midlanad na 2 wymiany. Zobaczę jak się sprawuje i prawdopodobnie pod koniec roku wrócę do BP. Porównam wyniki do poprzednich i zobaczę jak bardzo silnik odczuł 50 kkm :D
WPI
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 23:08
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Panda 100 HP/czasem Mazda 6

Postprzez konik323f » 26 maja 2008, 20:04

Do silników 16V nie należy stosować olejów mineralnych. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2006, 17:24
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 323F '91 1,8 16V SOHC

Postprzez nicek777 » 29 maja 2008, 23:18

Poradzcie mi cos. Po zakupie samochodu nalalem Mobila 10W40 tak mi radzono. Olej znika mi w tempie 1l/2000-2500km wiec nie jest tragicznie. No ale jest kopcenie z rana. Kilka osob jest zadowolonych z motodoktora. Pisza ze ustaje kopcenie z rana ze oleju im bierze 2-3 razy mniej. Co zrobic ?? Widze kilka opcji:

a) przy najblizszej wymianie zalac inny polsyntetyk (Wasza sugestia, szczegolnie interesuje mnie zdanie GofNeta)
b) dolac ten motodoktor
c) zalac jakis dobry minieral :/
d) nic nie zmieniac bo jest fajntastycznie :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Sokool » 29 maja 2008, 23:40

Na pewno nie
nicek777 napisał(a):b) dolac ten motodoktor
c) zalac jakis dobry minieral :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Brudny Harry » 30 maja 2008, 10:51

a) przy najblizszej wymianie zalac inny polsyntetyk (Wasza sugestia, szczegolnie interesuje mnie zdanie GofNeta)


A może sprobujesz Motula Technosynthese 4100 15W50 ?
Slyszalem od znajomego ciekawą anegdotę na temat olejów mobil, shell i innych szeroko reklamowanych marek. Otóż w gruncie rzeczy to najczęściej podobno jeden czort, bo są rozlewane do baniek w jednym miejscu.
Motul z tego co wiem szeroko się nie reklamuje (może oprócz produktów do motocykli), a rozlewany jest tylko i wyłącznie w jednym miejscu na świecie – w fabryce Motula we Francji.

Ja wymieniłem olej zaraz po zakupie więc nie wiem czy moja brała wcześniej czy nie. Tak czy inaczej zrobilem już prawie 4kkm i nie ubył mi nawet milimetr, a mam właśnie zalanego tego Motula. Cena też o dziwo jakaś niewygórowana – ok 150 pln za 5 litrową bańkę. Może dlatego, że spora częśc budżetu firmy nie idzie na reklamy jak chociażby w przypadku castrola czy mobila...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez flashmaniac » 31 maja 2008, 12:20

Przejechalem jakies 1.5 tys km i dolac musialem okolo 0.5 L oleju :( Mobil 10W-40.
Z tym ze przejechalem jakies 100km z predkoscia wachajaco sie od 160 do 180km/h i pytanie czy ta predkosc mogla spowodowac taki ubytek oleju ?
Z taka predkoscia przejechalem sie tylko aby sprawdzic samochod i oczywiscie nie jezdze tak na codzien i nie zamierzam.:)


p.s mam mazde od okolo tygodnia i mam takie pytanie.
Jak kontroluje olej to jedna strona miarki jest i tak cala "mokra" w oleju i w sumie nie widac jaki jest poziom.......natomiast z przeciwnej strony miarka "mokra" jest od samego dolu do pewnego miejsca miarki i wtedy stan oleju mozna odczytac ...ten typ tak ma ??

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323