Na początek chciałem się serdecznie przywitać.
Od kilku miesięcy użytkuję Mazde 323C 96' 1324ccm – i pojawiło się ostatnio kilka problemów.
Przeszukałem forum, ale jakoś nie mogę się w tym połapać i mam kilka pytań.
Ostatnio osiągnąłem jakieś 155000km przebiegu i mam wrażenie że zaczęły klepać zawory. Czy w tym silniku (to jest chyba B3, ale nie jestem pewny) reguluje się luzy zaworowe?
Druga sprawa jest taka. Silnik nigdy nie miał żadnych wycieków, ani nie brał oleju. I chyba z braku naturalnej ochrony przed korozją skorodowała miska olejowa. I teraz co robić – próbować to spawać czy kupić nową/używaną miskę olejową ?
Jaki to może być koszt ?
Pozdrawiam,
--
Wsteczny.bieg
Mazda 323c 1324ccm OHC 16V, 96'
Luzy zaworowe i skorodwana miska olejowa [323C BA BP]
Strona 1 z 1
Jak miska nie skorodowała na wylot kup Brunoxa Epoxy odlej z buteleczki do sloiczka (nie maczaj pedzla z kawalkami rdzy w butelce – Brunox straci wlasciwosci) posmaruj na lekko oczyszczana z rdzy miske i po dwoch dniach pomaluj lakierem i sprawa zalatwiona.
- Od: 11 gru 2006, 20:01
- Posty: 81
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F 1993R 1,84
To może ja się tu podłącze. Też mam dosyć mocno skorodowaną miskę olejową tylko w 323F z silnikiem Z5 ale u mnie z niej nie kapie. No i mam pytanie, czy blacha miski olejowej w tym silniku jest na tyle gruba, że trochę korozji nie grozi poważnymi skutkami czy też mam szukać nowej misy?
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
No więc obejrzałem sobie dokładnie tą miskę. Malowanie nic nie da. Trzeba ją chyba wymienić. Ale koszt nowej to jakieś kosmiczne pieniądze. Szukam używki, ale jakoś nie mogę trafić. Wiecie może gdzie można znaleźć taką używkę ?
-
wsteczny.bieg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość