Luzy zaworowe i skorodwana miska olejowa [323C BA BP]

Postprzez wsteczny.bieg » 10 maja 2007, 11:36

Na początek chciałem się serdecznie przywitać.
Od kilku miesięcy użytkuję Mazde 323C 96' 1324ccm – i pojawiło się ostatnio kilka problemów.
Przeszukałem forum, ale jakoś nie mogę się w tym połapać i mam kilka pytań.

Ostatnio osiągnąłem jakieś 155000km przebiegu i mam wrażenie że zaczęły klepać zawory. Czy w tym silniku (to jest chyba B3, ale nie jestem pewny) reguluje się luzy zaworowe?

Druga sprawa jest taka. Silnik nigdy nie miał żadnych wycieków, ani nie brał oleju. I chyba z braku naturalnej ochrony przed korozją skorodowała miska olejowa. I teraz co robić – próbować to spawać czy kupić nową/używaną miskę olejową ?
Jaki to może być koszt ?
Pozdrawiam,
--
Wsteczny.bieg
Mazda 323c 1324ccm OHC 16V, 96'
wsteczny.bieg
 

Postprzez jjsliwka » 10 maja 2007, 15:56

Jak miska nie skorodowała na wylot kup Brunoxa Epoxy odlej z buteleczki do sloiczka (nie maczaj pedzla z kawalkami rdzy w butelce – Brunox straci wlasciwosci) posmaruj na lekko oczyszczana z rdzy miske i po dwoch dniach pomaluj lakierem i sprawa zalatwiona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Winetou » 10 maja 2007, 16:56

w B3 luzy zaworowe się reguluje ręcznie.
Poprawiam za Ciebie temat – przeczytaj proszę regulamin działu przed założeniem kolejnego tematu.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez qwasol » 10 maja 2007, 20:08

B3 w wersji 16V reguluje się recznie
B3 w wersji 8V sa samoregulatory (widać na zdjęciu po lewej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez MarcinB » 11 maja 2007, 15:11

To może ja się tu podłącze. Też mam dosyć mocno skorodowaną miskę olejową tylko w 323F z silnikiem Z5 ale u mnie z niej nie kapie. No i mam pytanie, czy blacha miski olejowej w tym silniku jest na tyle gruba, że trochę korozji nie grozi poważnymi skutkami czy też mam szukać nowej misy?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez jjsliwka » 11 maja 2007, 15:25

Jak nie cieknie to Brunox Epoxy i malowanie. Cyna że masz nadmiar kasy, czasu i ewentualnie zawsze ktos może źle skręcić i do poprawki bo zacznie cieknąć. Ja bym malował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez wsteczny.bieg » 14 maja 2007, 08:57

No więc obejrzałem sobie dokładnie tą miskę. Malowanie nic nie da. Trzeba ją chyba wymienić. Ale koszt nowej to jakieś kosmiczne pieniądze. Szukam używki, ale jakoś nie mogę trafić. Wiecie może gdzie można znaleźć taką używkę ?
wsteczny.bieg
 

Postprzez vit » 9 wrz 2008, 20:11

Witam :D , gdzie można dostać ten preparat Brunox Epoxy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Docent D » 9 wrz 2008, 20:26

vit, w sklepie z fabrami :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez vit » 9 wrz 2008, 20:33

Hehe :D nie wpadłem na to :P ok dzięki Docent D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez vit » 19 wrz 2008, 15:09

Witam ponownie, jedno jeszcze małe pytanko w sprawie skorodowanej miski, czy tym epoxy to trzeba nałożyć dośc grubą warstwe czy wystarczy tylko nałożyć i bedzie OK?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323