Mazda 1.3- odpala w pozycji I, wyje rozrusznik

Postprzez goodsoon » 3 wrz 2020, 00:00

Dzień dobry,
Mam problem z Mazda 323S BA 1.3. Otóż późnym wieczorem przy próbie odpalania, przekręcając kluczyk w pozycję I, gdzie następuje zapalenie się wszystkich kontrolek po chwili silnik samoczynnie odpalił, a poza dźwiękiem pracy silnika, zaczęło coś bardzo głośno wyć. Dodatkowo wydobywał się dziwny swąd spalenizny. Na początku szybko wyłączyłem silnik, ale jako że trzeba z pracy jakoś wrócić późnym wieczorem to podjąłem kolejną próbę i to samo- odpala bez zapłonu i wyje. Po kilku sekundach głośne wycie ustało i postanowiłem wyruszyć w trasę. Po dojechaniu do domu i zgaszeniu silnika znowu było przez chwilę słychać delikatne wycie. Podczas samej jazdy było ok.
Co to może być?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2015, 19:19
Posty: 6 (1/0)
Auto: VW Golf mk2 1.8 gaźnik 89'
Mazda 323S BA 1.3 kat 96'

Postprzez Płomień » 3 wrz 2020, 00:08

Zwarcie w kablach, lewy prąd, zepsuta stacyjka. Ciężko diagnozować przez internet, trzeba przetrzepać kabelki.

Czy wilgoć / deszcz mają jakiś wpływ na pojawienie się objawów?

Posprawdzaj bezpieczniki, czy są takie jakie powinny być. Dawno temu miałem sytuację, gdzie 323 BA po deszczu nie chciała zgasnąć, nawet po wyjęciu kluczyka. Okazało się że poprzedni właściciel geniusz wsadził mocno za duży bezpiecznik do klimy, popaliły się izolacje i po instalacji klimy komputer dostawał lewy prąd <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 3 wrz 2020, 03:04

mazdy 626 z tego okresu produkcji miały problem ze stacyjkami, była chyba na to nawet jakaś akcja naprawcza.
Być może u Ciebie ujawnił się podobny problem.
Coś kojarzy mi się ,że kostki stacyjki się przegrzewały i jaja z tym jakieś były.
Dodatkowo jak wyżej – trzeba przejrzeć przewody, bezpieczniki i przekaźniiki oraz sam rozrusznik ze wskazaniem na bendix..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez malina970 » 3 wrz 2020, 15:23

Ja bym obstawiała wiązkę idącą od rozrusznika do stacyjki i samą stacyjkę. Była akcja serwisowa na kostkę stacyjki. Gdybyś podjechał do ASO może by zrobili. Najlepiej gdyby auto obejrzał elektryk bo może być straszna rzeźba w kablach. Nie pali izolacji kabli?

Dopisano 3 wrz 2020, 14:26:

Płomień napisał(a): lewy prąd

Przy lewym prądzie rozładowywało by aku.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2020, 17:08
Posty: 142 (0/3)
Auto: Mazda 323 C V BA '94

Postprzez zadra » 3 wrz 2020, 18:58

lewym prądzie rozładowywało by aku.

chyba, że dzieje się to na kablach za przekaźnikem a nie na kablach bezpośrednio z akumulatora..

Wyjmij stacyjkę i pooglądaj kostkę stacyjki..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez goodsoon » 6 wrz 2020, 13:00

Witam,
Okazało się, że problem leży w stacyjce. Zauważyłem dym ze stacyjki, rozebrałem, okazało się, że z takiej kremowej półokrągłej kostki bezpośrednio przy stacyjce widać zwarcie. Rozebrałem, wyczyściłem, problem ustąpił. Dziękuję serdecznie za porady.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2015, 19:19
Posty: 6 (1/0)
Auto: VW Golf mk2 1.8 gaźnik 89'
Mazda 323S BA 1.3 kat 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323