Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z dziwnie falującymi obrotami w mojej maździe.
Problem jest zawsze na rozgrzanym silniku. Generalnie raz mam 1000rpm, a raz ~800rpm. Często też falują jak na załączonym filmie. Dodatkowo często na drugim biegu są szarpnięcia, jakby któryś cylinder wypadał z cyklu pracy, w sumie też jest podobny objaw na wstecznym, ciężko cofnąć na pół-sprzęgle.
Dodam że wszystkie filtry są nowe, świece, kable, olej i płyny również.
http://filmy.elektroda.net/51_1456081216.mp4
Mazda 323p B3 – Falujące obroty
Strona 1 z 1
Zacząłbym od sprawdzenia i ew. regulacji czujnika TPS, wolnych obrotów.
Nie zaszkodziłoby też czyszczenie zaworu wolnych obrotów.
Sprawdź też dokładnie szczelność dolotu.
Nie zaszkodziłoby też czyszczenie zaworu wolnych obrotów.
Sprawdź też dokładnie szczelność dolotu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
@ostry38
Kolego masz dokładnie to samo co ja, a nawet masz łagodniejsze objawy. Jeśli chodzi o jazdę to u mnie i na 1 i 2 biegu jadąc powoli szarpie niesamowicie (to samo dzieje się na wstecznym). Obroty potrafią tak falować, że skaczą od 850~ do prawie 0 albo i nawet czasem sobie zgaśnie
włączanie czegoś od razu wpływa na pracę silnika. Chodzi mi o np. podgrzewanie tylnej szyby, mocniejsze dmuchawy, zamykanie szyb ele., kręcenie kierownicą, jak i również włączenie świateł dziennych ma znaczenie. Ogólnie mówiąc dupa
Ja tam już przyzwyczaiłem się do takiej jazdy, ale jak tylko ktoś inny siada za kółkiem to od razu chce wysiadać
a narzeczona nawet nie chce spróbować
Czyściłem i przepustnice i silniczek krokowy, ustawiałem TPS. Nic nie dało. Dolot powietrza szczelny.
Na filmiku widać "lekko falujące obroty": 1 część stoję na biegu jałowym, 2 – jadę w korku, 3 – zamykam szyby i kręcę kierownicą.
https://vimeo.com/192155310
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Kolego masz dokładnie to samo co ja, a nawet masz łagodniejsze objawy. Jeśli chodzi o jazdę to u mnie i na 1 i 2 biegu jadąc powoli szarpie niesamowicie (to samo dzieje się na wstecznym). Obroty potrafią tak falować, że skaczą od 850~ do prawie 0 albo i nawet czasem sobie zgaśnie
Czyściłem i przepustnice i silniczek krokowy, ustawiałem TPS. Nic nie dało. Dolot powietrza szczelny.
Na filmiku widać "lekko falujące obroty": 1 część stoję na biegu jałowym, 2 – jadę w korku, 3 – zamykam szyby i kręcę kierownicą.
https://vimeo.com/192155310
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
Proponuję sprawdzić masy silnika, skrzyni biegów oraz karoserii. Ponadto aparat zapłonowy, świece, przewody zapłonowe. I na koniec jeszcze do sprawdzenia błędy komputera.
Masy znajdziesz idąc po przewodzie od ujemnej klemy akumulatora. Zaraz za akumulatorem masz przewód przykrecony do karoserii a potem idzie do skrzyni i dalej do alternatora.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości