Mazda 323f 95r. Dławienie się do 2,5tys odrotow [BA BP & B3]
Auto musi działać poprawnie na benzynie a jak to jest osiągnięte to dopiero ew. można zająć się lpg.
Kolejność odwrotna nie ma najmniejszego sensu.
EDIT:
Temat dołączyłem do istniejącej dyskusji. Poczytaj całość bo twoje auto niewiele się różni przecież od innych.
Kolejność odwrotna nie ma najmniejszego sensu.
EDIT:
Temat dołączyłem do istniejącej dyskusji. Poczytaj całość bo twoje auto niewiele się różni przecież od innych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przepływka, cewka, palec, kopułka i reszta z tym związana. To przychodzi mi na myśl, czytając objawy. (ja miałem syf w baku, ale w twoim przypadku to odpada, bo usterka występuje na obu paliwach)
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
No więc wymieniłem kable, świece i uszczelkę klawiatury bo poprzednia wyglądała okropnie. Problem rozwiązany, samochód działa na benzynie oraz gazie, obroty wyglądają na okej. Nie wiem natomiast czy spalanie nadal wynosi jakieś 13-14l/100 i kolejna sprawa to samochód nie wkręca się tak dobrze w obroty. Jednak jak najbardziej jeździ i wydaje mi się, że bardziej reaguje na pedał gazu co prawda to nie taka moc jakiej bym się spodziewał, ale jest lepiej.
Błędy sprawdzałeś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Cyrków w mojej kochanej mazdzie ciąg dalszy.
Zaczęło się od nierównej pracy na gazie i słabą mocą. Zajechałem do mechanika(duża siedziba, robili również gaz) i mówię, że mam problem, że samochód nie równo pracuje na gazie gdy wciskam pedał. Zostawiłem samochód u nich na prawie tydzień. Wracam myśląc, że zastanę mazdę zdrową i gotową do jazdy, a okazuje się, że wymieniona listwa wtryskowa gazu wcale nie poprawiła sytuacji, ów mechanik zaczął mi mówić, że cały aparat zapłonowy jest do wymiany i to również może być wina czujników, ale później twierdził, że jednak wcale nie(czarodziej totalny).
Finalnie założyli mi starą listwę i powiedział, że aparat może mieć przebicia i dlatego przy wyższych obrotach(od 1,5k w górę) i po rozgrzaniu silnika trudno mu się wkręcić w obroty(o powyżej 3k na gazie nie ma mowy). Powiedział również, że podobna sytuacja ma miejsce w przypadku benzyny(i będzie tylko gorzej) chociaż wiadomo na benzynie zawsze lepiej.
Wyjechałem kompletnie zdołowany, ale postanowiłem mazdę poddać próbie i przycisnąć ją na benzynie jak wyjechałem z warsztatu. Miód malina jazda na benzynie, moc super, praca ekstra. Przełączam na gaz wraz ta nierówna praca(ale co się dziwić jak mechanik nic nie zrobił, a kasę wziął). Pojeździłem troszkę po mieście jakieś 5-10min(wcześniej samochód jeździł trochę po placu) i postanowiłem znowu dać mazdzie wycisk na benzynie, a ta ponownie mnie nie zawiodła i pracowała znakomicie.
Ostatecznie poczekałem 2godzinki odpaliłem samochód i liczyłem na to, że na zimnym silniku zaraz po samoczynnym przełączeniu się samochodu na gaz samochód będzie dobrze chodził również na nim, niestety tak się nie stało. Samochód na gazie pracuje koszmarnie czy zimny, czy ciepły.
Przepraszam za tak długą wiadomość, ale chciałem dokładnie wszystko wytłumaczyć.
Wymienione zostały:
-świece(stare były w oleju, nowe założone po próbnej jeździe również uciapane)
-kable
Tester błędów wykrywa błędy o numerze 3,8,26 czyli:
-Czujnik położenia walu/czujnik temperatury silnika
-Przepływomierz powietrza
-Elektrozawor pojemnika z węglem aktywnym
Zaczęło się od nierównej pracy na gazie i słabą mocą. Zajechałem do mechanika(duża siedziba, robili również gaz) i mówię, że mam problem, że samochód nie równo pracuje na gazie gdy wciskam pedał. Zostawiłem samochód u nich na prawie tydzień. Wracam myśląc, że zastanę mazdę zdrową i gotową do jazdy, a okazuje się, że wymieniona listwa wtryskowa gazu wcale nie poprawiła sytuacji, ów mechanik zaczął mi mówić, że cały aparat zapłonowy jest do wymiany i to również może być wina czujników, ale później twierdził, że jednak wcale nie(czarodziej totalny).
Finalnie założyli mi starą listwę i powiedział, że aparat może mieć przebicia i dlatego przy wyższych obrotach(od 1,5k w górę) i po rozgrzaniu silnika trudno mu się wkręcić w obroty(o powyżej 3k na gazie nie ma mowy). Powiedział również, że podobna sytuacja ma miejsce w przypadku benzyny(i będzie tylko gorzej) chociaż wiadomo na benzynie zawsze lepiej.
Wyjechałem kompletnie zdołowany, ale postanowiłem mazdę poddać próbie i przycisnąć ją na benzynie jak wyjechałem z warsztatu. Miód malina jazda na benzynie, moc super, praca ekstra. Przełączam na gaz wraz ta nierówna praca(ale co się dziwić jak mechanik nic nie zrobił, a kasę wziął). Pojeździłem troszkę po mieście jakieś 5-10min(wcześniej samochód jeździł trochę po placu) i postanowiłem znowu dać mazdzie wycisk na benzynie, a ta ponownie mnie nie zawiodła i pracowała znakomicie.
Ostatecznie poczekałem 2godzinki odpaliłem samochód i liczyłem na to, że na zimnym silniku zaraz po samoczynnym przełączeniu się samochodu na gaz samochód będzie dobrze chodził również na nim, niestety tak się nie stało. Samochód na gazie pracuje koszmarnie czy zimny, czy ciepły.
Przepraszam za tak długą wiadomość, ale chciałem dokładnie wszystko wytłumaczyć.
Wymienione zostały:
-świece(stare były w oleju, nowe założone po próbnej jeździe również uciapane)
-kable
Tester błędów wykrywa błędy o numerze 3,8,26 czyli:
-Czujnik położenia walu/czujnik temperatury silnika
-Przepływomierz powietrza
-Elektrozawor pojemnika z węglem aktywnym
Nie ma szans, że to tylko i wyłącznie problem z gazem?
Dopisano 15 lis 2016, 12:18:
Powiem, ze juz nie wiem co mam z ta mazda robic. Moc samochod ma, ale miejscami na benzynie potrafi sie przyciac między 3-4k obrotow. Wtedy zmieniam bieg i juz jest okej, czasem mazda naprawde wkreca sie bez problemow, a raz marudzi. Czy widoczny efekt na benzynie moze oznaczac, ze na gazie jest tak samo tylko, ze po prostu z o wiele większym nasileniem?
Dopisano 15 lis 2016, 12:18:
Powiem, ze juz nie wiem co mam z ta mazda robic. Moc samochod ma, ale miejscami na benzynie potrafi sie przyciac między 3-4k obrotow. Wtedy zmieniam bieg i juz jest okej, czasem mazda naprawde wkreca sie bez problemow, a raz marudzi. Czy widoczny efekt na benzynie moze oznaczac, ze na gazie jest tak samo tylko, ze po prostu z o wiele większym nasileniem?
Dokladnie. Jak auto kuleje na PB to na lpg jest znaczniw gorzej. Musisz wymienic to co komp wywalil bledy i dopiero jak bd na PB pracowal jak trzeba to mozesz myslec o lpg
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dodam, ze mazda jednak ma czasem problem na benzynie i slabo sie wkreca(wolno) i jak wczesniej napisalem potrafi przerywac. Nie wiem czy to z powodu temperstury na zewnatrz, ale czasem jak zrobie postoj na swiatlach lub cos to potrafi zaszalec z obrotami na jalowym.
Skasuj błędy, pojeździj nieco i zrób drugi odczyt nowych błędów – to jest ważne!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Błędy skasowane, przejechałem 10km i późniejszy odczyt wykrył jedynie błąd 3. Spotkałem się z Piotrem i doszliśmy do wniosku, że najpierw trzeba będzie pokombinować coś z tym aparatem. Jutro jeszcze przejadę się mazdą po mieście to zobaczę co i jak i sprawdzę błędy raz jeszcze.
Po meczącej próbie odnalezienia sprawnego aparatu w końcu się udało!
Do wymiany był aparat zapłonowy, ustawienie zapłonu i regulacja pozwoliły na nowo rozpalić we mnie uczucie do Mazdy, chociaż za oknem zimno to jednak serce mocno się raduje z tego powodu.
Polecam wszystkim naprawdę zacząć od tego aparatu, jeśli macie takowe problemy i przepraszam raz jeszcze za rozwałkowanie kolejny raz posta, pozdrawiam i dziękuje wszystkim tym, którzy pomogli, a w szczególności Piotrowi!
Do wymiany był aparat zapłonowy, ustawienie zapłonu i regulacja pozwoliły na nowo rozpalić we mnie uczucie do Mazdy, chociaż za oknem zimno to jednak serce mocno się raduje z tego powodu.
Polecam wszystkim naprawdę zacząć od tego aparatu, jeśli macie takowe problemy i przepraszam raz jeszcze za rozwałkowanie kolejny raz posta, pozdrawiam i dziękuje wszystkim tym, którzy pomogli, a w szczególności Piotrowi!

Noo tam u Ciebie to aparat to po raz, po dwa , wtryskiwacze rozsypane, pewnie od detonacyjnego... po trzy lało sie z wtryski na 4 cylindrze, po cztery, nieszczelnosci w dolocie po lepiarzach gaziarzach.
Miałem okazje widziec i posłuchaj i sprawdzic to i owo na żywo.
A co do apratu to chyba to co takiego w K serii, jak działa to dziala, ale jak sie wysypie to mega problem kupic sprawny...
Dobrze auta hula
Miałem okazje widziec i posłuchaj i sprawdzic to i owo na żywo.
A co do apratu to chyba to co takiego w K serii, jak działa to dziala, ale jak sie wysypie to mega problem kupic sprawny...
Dobrze auta hula

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości