Wentylator chłodnicy i czujnik temperatury

Postprzez duklo » 26 sie 2015, 09:16

Witam, mam pytanie – przy jskiej temp. powinien załączyć się wentylator chlodnicy i na jakim poziomie powinna być wskazówka na desce? Gdzie jest czujnik sterujący pracą wentylatora?

U mnie wskazówka zatrzymuje się troszkę poniżej połowy, ale nie widzisłem, ani nie słyszałem , żeby wentylator chodził.
Na krótko pod skumulator działa.
Raczej też nie widać, żeby się grzał.
Czyżby nie osiągał tak wysokiej temp. Wystarczy mu chłodzenie powietrzem łapanym podczas jazdy?
Silnik 1.3 16v 97r. Szukałem pod aparatem, ale tam go nie ma
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 17:19
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sie 2015, 10:23

Czujnik załączający wentylator to jest ten sam co daje informację dla sterownika o temperaturze silnika.
Jeśli masz temperaturę na wskaźniku w połowie to jest ok i nie masz się czym martwić.
Na wskazania temperatury nagrzanego silnika wpływa też termostat. U mnie na poprzednim termostacie miałem tuż przed połową – na nowym mam delikatnie (o grubość wskazówki) powyżej i tez jest OK.
Te silniki maja dosyć dużą i wydajną chłodnicę więc trzeba dosyć długo czekać aż silnik się tak nagrzeje aby wentylator się załączał.
Ważne aby w jeździe w korku wskazówka temperatury nie wędrowała Ci do góry.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez duklo » 4 wrz 2015, 17:35

Witam, odgrzeje temat, bo madzie doprowadza mnie do obłędu.
Dzisjaj pojechałem do znajomego i rozmawiałem z nim 10 min.nie wyłączając silnika i nagle woda w zbiorniczku zaczęła sie gotować. Wskaźnik na desce był minimalnie poniżej połowy. Wentylator się nie włączył.
Później jechalem do pracy, stalem w korku i wszystko było ok.
Szukałem więc czujników i tak:
Znalazlem jeden pomiędzy 1i 2 wtryskiem (zgodnie z opisem na forum) .Jest to czujnik 3 pinowy, biały.Po jego wypieciu opadła wskazówka na desce. Za co jeszcze odpowiada?

Drugi czujnik-1pin 1 przewód znalazłem na środku silnika w bloku od strony grodzi, pod kolektorem. (Czarno zielony)
Od czego on jest? Wypąłem go i nic.

I szukałem jeszcze czujnika w okolicy termostatu, ale nic co przypomina czujnik nie znalazłem.
Jest jednak coś co mnie zastanawia. Obok termostatu do bloku przykrecona jest blaszka do ktorej to wpięta jest wtyczka z dwoma przewodami. Co to jest? Wyglada jak masa, ale może ma to związek z termostatem?
Silnik 1.3 16v 1997

Dopisano 4 wrz 2015, 21:53:

Sprawdziłem ten drugi czujnik – jest od cisnienia oleju.

Dopisano 5 wrz 2015, 10:52:

Nieaktualne – korek chłodnicy nie trzymał ciśnienia.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 17:19
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 8 wrz 2015, 16:57

Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym więc korek stanowi istotny jego element.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323