Czujnik temperatury [BA BP]

Postprzez zal4 » 8 lip 2015, 09:06

Panowie, czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć dlaczego jak odpinam czujnik temperatury (2-pinowy, z prawej strony silnika) to nagle auto zaczyna mi równo chodzić, nie faluje itp.? Czujnik oczywiście od razu wymieniłem na nowy, ale nie pomogło. Liczę, że odpowiedź na to pytanie pomoże mi rozwiązać odwieczny problem.
I druga sprawa bardziej praktyczna. Mogę trochę pojeździć z odpiętym czujnikiem, żeby w końcu nacieszyć się jazdą?
Z góry piękne dzięki.
ps. temat o falujących obrotach przeczytałem od deski do deski.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 23:02
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)

Postprzez Andrzej414 » 8 lip 2015, 17:06

Odepnij inne czujniki. Np sondę lambda albo przepływomierz. I zobacz jak wtedy zachowuje się to auto bo niekoniecznie to musi być czujnik temperatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez zal4 » 9 lip 2015, 09:01

Sondę i przepływkę już wymieniałem.
Chodzi mi tylko o to jak to się dzieje, że jak odpinam czujnik temperatury to auto zaczyna normalnie pracować, a jak wstawiam nowy czujnik to znowu głupieje?
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 23:02
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)

Postprzez Andrzej414 » 9 lip 2015, 09:32

Z tymi czujnikami bywa różnie. Podobno nie każdy pasuje i nie każdy spełnia parametry. Był nie tak dawno podobny problem tu na forum. Radzę Tobie kupić używany ale oryginalny czujnik. I duże prawdopodobieństwo że będzie ok. Tak więc działaj .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez zal4 » 9 lip 2015, 10:18

Tak zrobię, koszta nie są duże, wię myślę, że warto.
Dzięki. Pochwale się jak coś.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 23:02
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)

Postprzez zal4 » 19 sie 2015, 08:26

Przyczyną były stykające się przewody od kostki czujnika. Odizolowałem je. Dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 23:02
Posty: 6
Skąd: Zgierz
Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron