Pomiar ciśnienia sprężania- interpretacja wyników

Postprzez 90krzycho90 » 8 paź 2013, 20:55

Witam, dzisiaj wykonałem pomiary ciśnienia sprężania, na sucho i przy próbie olejowej. Wyniki podane w barach. Pomiary wykonane na rozgrzanym silniku i na otwartej przepustnicy. Oto wartości:


1). 13,9 15,2
2). 14,1 15,9
3). 14,3 16,0
4). 14,2 15,5


W manualu dla BP standard to 13 barów, jednak nie wiem jak mam dokładnie rozumieć wyniki drugiego pomiaru, dlatego prosiłbym o pomoc :) Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2015, 23:29 przez 90krzycho90, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez VPM » 10 paź 2013, 19:31

jak dla mnie bardzo dobre wyniki nie ma sie czym martwic zdrowy silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez 90krzycho90 » 11 paź 2013, 18:52

Też uważam, że dobre wyniki powychodziły, przynajmniej te pierwsze, ale bardziej interesują mnie te drugie, bo nie wiem czy na ich podstawie można coś powiedzieć na temat stanu pierścieni. Tak naprawdę ciśnienie w cylindrach mierzyłem, bo autko ostatnio zaczęło puszczać dymka na zimnym silniku, więc postanowiłem, że wymienię uszczelniacze (Takoma, już zakupione), natomiast przejrzałem dużo postów na ten temat i wiem, że może się okazać, że po wymianie uszczelniaczy zaczną przepuszczać pierścienie, choć z drugiej strony wcale tak nie musi być. Więc tak czy inaczej uszczelniacze zostaną wymienione i dalej będzie już widać. Na pewno napiszę, jak się ze wszystkim uporam.
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez 90krzycho90 » 24 paź 2013, 11:01

A więc po długim czasie Magdalena w końcu dostała nowe uszczelniacze, niestety nic się nie poprawiło, dymi tak samo jak przed wymianą, natomiast jestem niemal pewny, że to wina lejących wtrysków, bo po uruchomieniu czuć smród spalanej benzyny, dymienie ustaje po ok. 1min. Oczywiście wszystko do sprawdzenia. Odezwę się, jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą :)
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez Nigger » 6 cze 2014, 17:43

Witam szanowne grono.

Nie chce zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten:
właśnie wróciłem od mechanika po mierzeniu kompresji na sucho. Silnik był powiedzmy ciepły, to jest po przejechaniu około 1 kilometra spod bloku do mechanika, bez pałowania rzecz jasna. Wyniki wyszły następująco:
1). 11.5
2). 11
3). 10.8 (choć mechanik stwierdził że bardziej 10.5 niż 10.8)
4). 11

Mam do Was pytanie, czy takie wyniki sa w miarę przyzwoite..?
Auto "na liczniku" ma niby 156000km ile ma na prawdę, nie wiem.

Generalnie chodzi mi o to czy silnik jest na tyle w dobrym stanie żebym mógł w auto inwestować (klima, sprzęgło, rozrząd) czy raczej sobie odpuścić i szukać nowego egzemplarza..?

Pozdrawiam.
Jest Ryzyko, Jest Zabawa...!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 23:41
Posty: 39
Skąd: Starachowice
Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 14:42

Kompresje mierzy sie po nagrzaniu silnika do wlaczenia wentylatora.Wyniki nie sa szalowe. Czy byla robiona proba olejowa ?
Przemek323c
 

Postprzez 90krzycho90 » 20 sie 2014, 04:58

Decyzja nalezy do Ciebie, ale na Twoim miejscu wyremontowalbym ten silnik, ja tak zrobilem u siebie i jestem zadowolony, jesli chodzi o koszt czesci to zamknalem sie w siedmiu stowach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez 90krzycho90 » 20 paź 2014, 14:08

Już tylko kwestią zakończenia tematu chciałem dodać kilka słów na temat pomiaru ciśnienia w cylindrach i jak rozumieć wyniki. Otóż teoria mówi że pomiar ciśnienia na sucho służy nam do ogólnej oceny szczelności tłok-pierścień-cylinder i zaworów. Jeśli po pomiarze ciśnień w cylindrach widzimy że wartość w którymś mocno odbiega od tej którą podaje producent to dokonuje się próby olejowej. Wstrzykuje się do takiego cylindra ok. 5ml oleju po czym ponownie mierzymy ciśnienie. Jeżeli ciśnienie wzrośnie znacznie oznacza to że do remontu mamy dół ponieważ olej doszczelnił pierścienie, jeżeli ciśnienie wzrośnie nieznacznie to znaczy że do remontu jest góra.
Myślę że tak należy rozumieć nasze wyniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez jarkacz » 17 gru 2014, 09:27

Tez nie będę zakładał nowego tematu. Kazałem mechanikowi zmierzyć ciśnienie na cylindrach. Nie wiem czy nagrał silnik i wyszły mu pomiary po 9 na 3 i 10 na jednym po bronie olejowej wyszło po 12 i 12.5 zmieniłam silnik (obecnie siedzi silnik od BG 1.8 128km) jak kupowałem silnik facet zapewniał mnie ze maja ponad 12 i na jednym 11.9 jest dostałem tez wykres i się zgadzało. Czy jakby robil to na zimnym możliwe ze by tak spadło Ciśnienie? Powinienem powtórzyć u innego mechanika po nagrzaniu silnika testy?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez rafał88 » 17 gru 2014, 12:56

Co to za cisnienie 9 i 10, ten silnik dziwne ze wogole pracuje, nie chlapie Ci olejem w tlumik?? Ja w swoim z5 zrobilem pomiar na 2 garach po 14 i kolejne 2 mialy 14.5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jarkacz » 20 gru 2014, 13:49

nominalna kompresja w tych silnikach jest 12.8 z tego co pamiętam. 9 jest to minimalny próg jak gdzieś wyczytałem. Oleju nie bierze zbytnio. sprawdziłem to na 1000KM wział może z 50-100ml co nie jestraczej normalne. Silnik jak pisałem to 1.8 BP z mazdy 323f BG. Nie chlapie mi olejem.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez rafał88 » 20 gru 2014, 19:00

To moze byc problem na zaworach, silnik pracuje rowno? Moze byc ze trzebaby zdjac glowce i sprawdzic szczelnosc na glowicy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jarkacz » 20 gru 2014, 19:37

na benzynie równo pracuje równomiernie wkręca się na obroty. Kopcił na początku ale doszedłem do wniosku że to egr bo mi się urwał. Inna sprawa na LPG. Obroty falują i strzela czasami. Nie wiem czy mam tak jeździć... Na razie nie mam funduszy ;/. Planopwałem na wiosne/lato zmienić dolot i rozebrać silnik sprawdzić te rzeczy. Nie wiem ogólnie w jakim jest stanbie zrobiułem na tym silniku około 1200km na razie może więcej nie jest być może do końca dostrojony. Był tylko włożony i tyle. Z kolegą to robiliśmy i nie mamy programu żadnego żeby podpiąć do kompa i sprawdzić wszystko.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez 90krzycho90 » 4 sty 2015, 01:00

Jesli rzeczywiscie silnik spala takie ilosci oleju jak napisales to wszystko jest w normie. A jezeli chodzi o pomiar cisnienia to wiarygodne wyniki wychodza przy rozgrzanym silniku i otwartej na maksa przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323