spalanie lpg

Postprzez jarkacz » 17 gru 2014, 09:35

Witam zmieniałem w mojej ba silnik na z 1.8 na 1.8 z BG 128km i mam problem. Na lpg spalanie mam 17-18 litrów gazu. I falujace obroty. Na benzynie jest ok silnik równo pracuje. Filtr powietrza jest brudny ale został on wyczyszczony teraz zmieniłem kopulke świece palec i przewody. Po wymianie silnika jest założony nowy rozrząd z pompa wody nowa chłodnica i węże do niej. Na poprzednim silniku spalanie było około 10 litrów. Lpg to 5 letnia sekwencja stag na tym silniku jest to pierwsze zagazowanie. Kompresję podobno ma po 9 i 10 na jednym ale o tym napisałem w innym wątku u kogoś żeby nie zakładać nowego tematu. Ma ktoś jakieś pomysły. Mogłaby być przyczyną filtra ale nie spalanie większe przez to o 5 czy 7 litrów.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez Marek 161BD081 » 17 gru 2014, 09:50

Brudny filtr ma duże znaczenie w spalaniu lpg przy instalacji gazowej starego typu na mieszalniku. Przy sekwencji nie odczuwa się tego aż tak bardzo.
Sekwencja pracuje na podstawie pracy oryginalnego kompa silnika, który nawet nie "wie", że silnik pracuje na gazie czy benzynie.
Po zmianie silnika (szczególnie na zupełnie inny typ) to raczej trzeba byłoby na nowo mapki gazu zebrać i wystroić instalację.
Zapewne spalanie benzyny masz w normie?

PS. temat bardziej pasuje do działu o LPG a nie tutaj więc docelowo tam raczej powędruje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarkacz » 20 gru 2014, 13:52

Spalanie benzyny w normie. Gazownik powiedział, że wszystko samo sie powinnop ustawić i nie będzie problemu. Dodatkowo zauważyłem że chyba EGR jest popsuty bo mi dymiło z ujścia przy kolektorze aż w końcu urwało rurke i jest teraz luzem. silnik nie równo pracuje z wolnych obrotów ma problemy żeby ruszyć teraz. Czytałem o zaślepieniu EGR. Czy on może także wpływać na spalanie? Czy wystarczy że zatkam te rurkę co idzie do egr czy trzeba wykrecic caly mechanizm i przy ssacym zaślepić?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez Marek 161BD081 » 20 gru 2014, 15:33

Ja u siebie zaślepiłem rurkę i po kłopocie. Ale jeszcze za mało skutkiem przejechałem po remoncie motorów aby coś mówić o różnicy w spalaniu.
To zaś co twój gazownia powiedział o automatycznym ustawieniu się sterownika lpg to jedna bzdura.
Podjedź lepiej do innego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarkacz » 20 gru 2014, 16:10

on pogrzebał troche sprawdził przewody i powiedział ze do wymiany i zebym najpierw to pozmieniał i dopiero przyjechał. Samochód też nie równo chodzi falują obroty na lpg i jak dam gaz od razu do dechy to strzela ogniem z rury. Chociaż może to przez to że jest kompletny przelot założony bez kata.

btw miałem już 3 zestawy kopułki palca i przewodów WN i żadne nie pasuje. musze to wykręcić chyba i zanieść do sklepu

PS. na benzynie równos silnik chodzi ma około 900-1000rpm ale to chyba wina aparatu zapłonowego też. Jest pchnięty na maksa do przodu dalej się już nie da a i tak nie wkręca się równo na obroty czasami. Jak go cofne to dusi się silnik i nie da się jechać wcale.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez krzysek71 » 21 gru 2014, 08:46

Sprawdz rozrząd czy masz ustawiony dobrze i do gazownika niech ustawi ci gaz a i czytałem że strzelał na gazie sprawdz przepływkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez jarkacz » 21 gru 2014, 14:45

Rozrząd sorawdzany i jest ok. Jest nowy z pompa wody wyraz z całym układem chlodzenia. Po zatkaniu egr trochę lepiej jest sprawdzę spalanie teraz. I pojadę do gazownika.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323