Mazda 323F 1.8 16V
Strona 1 z 1
Witajcie
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 323F 1.816v Jest to składak z 1996roku czyli buda z 1993r a silnik z 1996r. ,Mam kilka pytań do osób mogących doradzić w kilku kwestiach:
1) Jaki mam silnik?:) Może i smieszne pytanie a jednak ,poprzedni właściciel(kobieta) nie potrafiła odpowiedzieć mi na to pytanie , w internecie zalazłem trzy możliwości dla silników 1.8 16v różniące się mocą. Moje pytanie dotyczy tego jak rozpoznać , którego modelu silnika jestem szczęśliwym posiadaczem ? Dane ,które rzucają się w oczy to: pojemnosć 1840cm, Napis DOHC,16 zaworów i czy są jakieś znaczne różnice konstrukcyjne między silnikami o tej pojemności?
2) Oczywiście,że jest to nowy zakup więc nadszedł czas na wymianę materiałów eksploatacyjnych , wg. Was do takiego silnika jaki olej jest najlepiej zastosować? Jakiej firmy?
3)Na co zwrócić szczególną uwagę ,jakie materiały eksploatacyjne wymienić?
4) gdy silnik jest zimny dochodzi z niego delikatne dzwonienie? zawory? popychacze? działać coś w kierunku eliminacji tych dzwięków ,czy jest to naturalne?
5) zauważyłem,że wnętrze samochodu ma tendencje do szybkiego nagrzewania się w ciepłe dni w związku z tym chciałbym przyciemnić szyby , czy polecacie folię np. z aukcji internetowych allegro? czy oklejenie szyb taką folią wymaga dużej wprawy ,żeby efekt końcowy nie okazał się niewypałem pełnym pęcherzy i zagięć?
6) Czy Mazda tak ma? Zauważyłem ,że dosyć często włącza się wentylator chłodnicy ( pewien użytkownik Hondy stwierdził ,że Japończyki tak mają -mój jest to pierwszy Japończyk) i dziwi mnie trochę ,ponieważ silnika nie wysilam i nie wkręcam na wysokie obroty – czy może jest to sygnał o kiepskiej wydajności chłodnicy ? Trzeba dodać iż Mazda w swej przeszłości miała stłuczkę z lekkim ścięciem grzbietu chłodnicy ,chłodnica jest sklejona i powierzchownie nie widać nieprawidłowości w układzie chłodzenia, cieczy też nie ubywa więć wydaję się ,że jest wszystko ok.
7) I na koniec proszę o kilka porad : o jakie elementy dbać szczególnie , by Mazda nie przyprawiła kłopotów?
Pozdrawiam
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 323F 1.816v Jest to składak z 1996roku czyli buda z 1993r a silnik z 1996r. ,Mam kilka pytań do osób mogących doradzić w kilku kwestiach:
1) Jaki mam silnik?:) Może i smieszne pytanie a jednak ,poprzedni właściciel(kobieta) nie potrafiła odpowiedzieć mi na to pytanie , w internecie zalazłem trzy możliwości dla silników 1.8 16v różniące się mocą. Moje pytanie dotyczy tego jak rozpoznać , którego modelu silnika jestem szczęśliwym posiadaczem ? Dane ,które rzucają się w oczy to: pojemnosć 1840cm, Napis DOHC,16 zaworów i czy są jakieś znaczne różnice konstrukcyjne między silnikami o tej pojemności?
2) Oczywiście,że jest to nowy zakup więc nadszedł czas na wymianę materiałów eksploatacyjnych , wg. Was do takiego silnika jaki olej jest najlepiej zastosować? Jakiej firmy?
3)Na co zwrócić szczególną uwagę ,jakie materiały eksploatacyjne wymienić?
4) gdy silnik jest zimny dochodzi z niego delikatne dzwonienie? zawory? popychacze? działać coś w kierunku eliminacji tych dzwięków ,czy jest to naturalne?
5) zauważyłem,że wnętrze samochodu ma tendencje do szybkiego nagrzewania się w ciepłe dni w związku z tym chciałbym przyciemnić szyby , czy polecacie folię np. z aukcji internetowych allegro? czy oklejenie szyb taką folią wymaga dużej wprawy ,żeby efekt końcowy nie okazał się niewypałem pełnym pęcherzy i zagięć?
6) Czy Mazda tak ma? Zauważyłem ,że dosyć często włącza się wentylator chłodnicy ( pewien użytkownik Hondy stwierdził ,że Japończyki tak mają -mój jest to pierwszy Japończyk) i dziwi mnie trochę ,ponieważ silnika nie wysilam i nie wkręcam na wysokie obroty – czy może jest to sygnał o kiepskiej wydajności chłodnicy ? Trzeba dodać iż Mazda w swej przeszłości miała stłuczkę z lekkim ścięciem grzbietu chłodnicy ,chłodnica jest sklejona i powierzchownie nie widać nieprawidłowości w układzie chłodzenia, cieczy też nie ubywa więć wydaję się ,że jest wszystko ok.
7) I na koniec proszę o kilka porad : o jakie elementy dbać szczególnie , by Mazda nie przyprawiła kłopotów?
Pozdrawiam
-
polkos
Ad 1) Wklej zdjęcie
Jak wygląda pokrywa zaworów? Zachodzi i osłania od góry koła pasowe wałków rozrządu, czy masz tam czarną plastykową osłonę?
Ad 2) 10w40 półsyntetyk, chyba że miałeś cały czas lany syntetyk i nie bierze. Większość ludzi poleca Mobila. Myślę że Gofnet zaraz ci wszystko wyjaśni
Ad 3) Wyszukiwarka się kłania.
Ad 4) Na zimnym to norma. Hydrauliczne popychacze. Można oczywiście wymienić wszystkie szklanki (i zapewne zaworek w pompie oleju), pytanie czy ci to aż tak przeszkadza że chcesz dołożyć do zakupu jeszcze z tysiąc złotych? Są też inne metody, ale skuteczność różna. Przynajmniej tanie
Przede wszystkim pilnuj wymian oleju.
Ad 5) Się nie wypowiem bo nie lubię przyciemniania szyb.
Ad 6) Po to jest żeby chłodzić, szczególnie w mieście gdzie często się stoi. Wolałbyś żeby silnik się przegrzał?
PS. Uzupełnij profil i zacznij korzystać z wyszukiwarki, dużo rzeczy znajdziesz bo były już omawiane.
Ad 2) 10w40 półsyntetyk, chyba że miałeś cały czas lany syntetyk i nie bierze. Większość ludzi poleca Mobila. Myślę że Gofnet zaraz ci wszystko wyjaśni
Ad 3) Wyszukiwarka się kłania.
Ad 4) Na zimnym to norma. Hydrauliczne popychacze. Można oczywiście wymienić wszystkie szklanki (i zapewne zaworek w pompie oleju), pytanie czy ci to aż tak przeszkadza że chcesz dołożyć do zakupu jeszcze z tysiąc złotych? Są też inne metody, ale skuteczność różna. Przynajmniej tanie
Ad 5) Się nie wypowiem bo nie lubię przyciemniania szyb.
Ad 6) Po to jest żeby chłodzić, szczególnie w mieście gdzie często się stoi. Wolałbyś żeby silnik się przegrzał?
PS. Uzupełnij profil i zacznij korzystać z wyszukiwarki, dużo rzeczy znajdziesz bo były już omawiane.
Gratulacje!Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 323F 1.816v
Jeśli faktycznie silnik pochodzi z 1996 roku i jest na deklu zaworowym napis DOHC 16 Valve, to znaczy, że masz DOHC 16 zaworów. Taki silnik BP ma 114-115KM (84-85kW) i 157Nm 4.000obr./min.polkos napisał(a):Jaki mam silnik?
Dla takowych parametrów przyspieszenie 0-100km winno plasować się poniżej magicznej granicy 10 sekund.

Raczej jakiego nie stosować! Przede wszystkim za wszelką cenę nie lej mineralnego oleju silnikowego. Jeżeli chcesz dbać o pojazd i w granicach zdrowego rozsądku nie oszczędzać na nim, to zalej olej syntetyczny, lecz koniecznie o prawidłowej klasie lepkości. Oznacza to, że nie powinieneś lać oleju o klasie lepkości poniżej 10W-40 (biorąc pod uwagę Naszą strefę klimatyczną). Jeśli silnik jest w dobrej kondycji i zalewany był syntetykiem, to Mazda formalnie wspiera minimalną lepkość na poziomie 5W-40, ale o mniejszej lepkości osobiście raczej bym odradzał. Nie zapominaj, że masz silnik z 1996r.! Już w silnikach z 1990r. Mazda jako dolną granicę wskazywała na 5W-30, dlatego też w o 6 lat młodszym silniku nie byłoby to niedozwolone. Dobierając jednak olej silnikowy powinieneś brać kilka rzeczy pod uwagę:polkos napisał(a):jaki olej jest najlepiej zastosować?
– Stan faktyczny silnika. Jeżeli nie znasz silnika (nie wiesz na czym był pędzony), to nie lej oleju o tak małej lepkości. Dlaczego? Bo jeżeli wcześniej pływał tam olej mineralny, to zalewając silnik olejem syntetycznym możesz doprowadzić do dosyć szybkiego rozpusczenia osadów (nagaru), które mogą skutecznie utrudnić poprawdną pracę i skrócić żywotność silnika. Jeżeli więc nie znasz oleju, to lej olej silnikowy 10W-40 lub 10W-50. Jeśli wiesz, że był tam 5W-40 i jesteś tego pewien, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś taki zalał ponownie. Silnik na takim ma lepszy komfort pracy. Olej jest lepszy, nie zostawia nagarów na elementach wewnętrznych silnika, jest bardziej odporny na zużycie oraz stawia mniejszy opór (nieznacznie mniejsze spalanie ale i nieco dłuższa żywotność silnika – mniejsze tarcie i obciążenie).
Nie słuchaj gadania "starych" mechaników, że olej syntetyczny "rozwali" ci silnik. Jest to nieprawdą przy zastosowaniu prawidłowego oleju. Niektórzy mówią, że jak masz 200kkm na zegarku, to musisz jeździć na oleju mineralnym. Nic bardziej błędnego. Ja mam 221kkm i mam zalany olej syntetyczny w silniku B6 z 1990r.! Prawdą zaś jest, iż jeżeli zalejesz zbyt rzadki olej, to w skrajnych przypadkach i braku farta (w Mazdzie jeszcze z takim się nie spotkałem – Duże Fiaty, to co innego) może dojść do rozszczelnienia jednostki napędowej. Ale jak wspomniałem wcześniej – w Mazdzie i innych Japońcach nie słyszałem o takim przypadku. Częściej pojawiają się niedogodności typu późno gasnąca lub mrugająca kontrolka oleju. Ale to również może być spowodowane zapchanym smokiem w misce olejowej (z powodu zbyt rzadkich wymian oleju lub rozpuszczeniu nagaru) albo zapchanego filtra olejowego. W niektórych silnikach powodem mrugania kontrolki ciśnienia oleju jest zaworek w pompie olejowej.
Wszystkie eksploatacyjne:polkos napisał(a):jakie materiały eksploatacyjne wymienić?
– Rozrząd – podstawa i pierwsza rzecz, od której powinieneś zacząć.
– Olej w silniku i skrzyni biegów (zalecam oba syntetyczne – silnik: 10W-50; skrzynia: 75W-90)
– Paski: klinowy i wieloklinowy. Są to na tyle niskie koszta, że nawet gdy dobrze wyglądają, to i tak warto.
– Płyn w chłodnicy (nie koncentrat czy woda, tylko wielosezonowy płyn chłodniczy – np. Petrygo).
– Sprawdź ogrzewanie i nagrzewanie silnika. Jeżeli odbiega od normy, to przed zimną zmień termostat i przepłucz nagrzewnicę.
– Wymień płyn do spryskiwaczy – po co masz mieć szlam na szybach.
– Sprawdź koniecznie akumulator – w ten sposób możesz ustrzedz się niespodzianek w okresie zimowym.
– Sprawdż i ew. wymień pióra wycieraczek.
– Sprawdź (jak masz) szczelność szyberdachu.
– Sprawdź (jak masz) i ew. uzupełnij czynnik chłodzący w klimatyzacji.
– Sprawdź żarówki – nawet jeżeli wszystkie świecą, to zbadaj ustawienie i jakość światła w reflektorach głównych.
– Jedż na sprawdzenie bieżności – po co masz zmieniać opony co kilka miesięcy.
– Sprawdź stan świec i przewodów zapłonowych. Jeżeli będziesz je zmieniał, to zainwestuj w firmę NGK (świece i przewody).
– Sprawdź ciśnienie w ogumieniu i ich stan. Prawidłowe parametry ciśnienia masz na tabliczce na słupku przy drzwiach.
– Sprawdź, czy nie masz wycieków spod dekla zaworowego i ogólnie z silnika.
– Sprawdź, czy nie masz wycieków z układu chłodzenia.
– Może ktoś inny jeszcze coś podrzuci, bo więcej grzechów nie pamiętam.
Tak. Jest to dźwięk z hałasujących hydraulicznych popychaczy. Jeżeli milkną po kilku sekundach lub po nagrzaniu silnika, to nie ma obawy. Często się okazuje, że po wymianie oleju ten objaw mija.polkos napisał(a):gdy silnik jest zimny dochodzi z niego delikatne dzwonienie? zawory? popychacze?
Uważam, iż raczej tak. Po co masz patrzeć na pęcherzyki powietrza uwięzione pod folią, O ile na bocznych szybach jakoś pójdzie, o tyle na tylnej masz większe prawdopodobieństwo poraszki, niżeli sukcesu. Poza tym pamiętaj o przepisach! Przednie szyby musza przepuszczać minimum 70% światła. Inaczej podczas rutynowej kontroli pojazdu możesz stanąć przed faktem zdzierania folii z szyb! Aaaalbo zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu!polkos napisał(a):czy oklejenie szyb taką folią wymaga dużej wprawy
Sprawdź termostat. Jeżeli wszystko jest OK, to oznacza, że układ chłodzenia dobrze odbiera temperaturę z silnika – czyli nie jest zakamieniony. Skontroluj temperaturę silnika. Strzałka powinna po nagrzaniu silnika zawisnąć nieco podna połową skali licznika.polkos napisał(a):Czy Mazda tak ma? Zauważyłem ,że dosyć często włącza się wentylator chłodnicy
– O wszystkie,ale szczególnie o skrzynię biegów. Przy takim silniku "młodzieńcy" często katują sprzęt a później pada przekładnia manualna i... Madzia stoi a "młodzieniec" szuka po całej Polsce drugiej skrzyni.polkos napisał(a):o jakie elementy dbać szczególnie , by Mazda nie przyprawiła kłopotów?
– Budę masz w ocynku, więc gnić nie powinna. Wrażliwe miejsca, to podszybie, dół klapy bagażnika, miejsca przy uszczelkach, dół drzwi, ale to się rzadko zdarza. Ja parkuję pod chmurką, w jednym miejsce został zdarty lakier i od ponad roku tak jest i nic tam nie gnije.
– Nie czyść (a jak musisz, to bardzo delikatnie) tylnej szyby od środka. Możesz uszkodzić podczas w/w operacji ogrzewanie szyby!
– Jeżeli będzie Ci ubywało płynu chłodzącego w chłodnicy a przybywało w zbiorniczku wyrównawczym, aż do jego wylewania, to zmień korek na chłodnicy i upewnij się, że układ chłodzący jest szczelny.
– Jeżeli niekiedy będą "wypadały" Ci w silniku zapłony, to skontroluj i ew. wymień świece, przewody wysokiego napięcia, palec i kopułkę rozdzielacza.
– Gdy obroty będą falowały, przeczyść silniczek krokowy przy przepustnicy, sprawdź szczelność układu dolotowego (do przepływomierza do "Injection" oraz stan przepływomierza. Odczytaj błędy komputera – one potrafią dużo powiedzieć
– Jak będzie Ci dużo palić, to zrób odczyt błędów komputera, sprawdź stan sondy LAMBDA oraz przepływomierza.
– Zimą możesz spotkać się z opadającą na garba klapą bagażnika – niestety ten typ tak miewa. Amortyzator możesz kupić na Allegro.
Na koniec warto napisać, iż te silniki są jednymi z najlepszych w wydaniu Mazdy. Piękna sprawa. Może nieco za delikatne są skrzynie, ale poza tym raczej nie sprawiają kłopotów. Na FORUM rzadko kto "stęka" na taki silnik. Jeżeli ktoś nie sprzedał Ci wraka zalanego MotoDoktor'em, to nabyłeś solidny pojazd. Dobrze, że nie kupiłeś z silnikiem Z5 (1,5i 88KM)

Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS1.
Heh. jak wysłałem post, to zobaczyłem, że i Ty napisałeś. Ciekawe, skąd wiedziałeś...Briareos napisał(a):Myślę że GofNet zaraz ci wszystko wyjaśni

PS2.
Briareos napisał(a):Uzupełnij profil i zacznij korzystać z wyszukiwarki, dużo rzeczy znajdziesz bo były już omawiane.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Chylę czoła przed tak obszerną i dokładną inf. w sprawie diagnostyki i eksploatacji używanych Mazd
Każdemu życzyłbym aby taką odp. zobaczył na swój post.
Może mnie się też uda coś dowiedzieć...
Jest silnik 1.6 i, 8 v, B6 – znajduje się we wraku (bity lewy bok) mazdy 323 3d, rocznik '91, przebieg 180 000 km i stoi tak w stodole od 2001 roku.
Pytanie moje jest następujące: czy taki, 5 letni postój bez uruchamiania mógł mieć negatywny wpływ na jego kondycję i ile można (warto) dać za niego
pzdr

Każdemu życzyłbym aby taką odp. zobaczył na swój post.
Może mnie się też uda coś dowiedzieć...
Jest silnik 1.6 i, 8 v, B6 – znajduje się we wraku (bity lewy bok) mazdy 323 3d, rocznik '91, przebieg 180 000 km i stoi tak w stodole od 2001 roku.
Pytanie moje jest następujące: czy taki, 5 letni postój bez uruchamiania mógł mieć negatywny wpływ na jego kondycję i ile można (warto) dać za niego
pzdr
ivo napisał(a):Pytanie moje jest następujące: czy taki, 5 letni postój bez uruchamiania mógł mieć negatywny wpływ na jego kondycję i ile można (warto) dać za niego
mogł mogła wdac sie korozja na zaworach na tulejach elementy wtrysków mogły zaśniedziec, ale jeżeli był w suchej stodole cały czas to powinien dac sie uruchomic, i nie powinno by wiekszego problemu.
ile warto dac?? kilaset złotych nie dał bym wiecej niż 1000.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
polkos napisał(a):jaki olej jest najlepiej zastosować?
Tak od siebie to powiem Lotos Semisyntetic. Slyszalem juz rozne opinie – od skrajnych po skrajne (czyli od klątw po peany zachwytu) ale prawda jest taka, ze silnik woli czesciej dostac swiezy olej niz dluzej jezdzic na jednym i tym samym. Mobil jest dobry (o klase jakosci lepszy od innych, ale TYLKO Mobil 1 syntetic, inne Mobile juz sie tak nie wybijają) ale drogi. Lotos spelnia takie same normy jak wiekszosc markowych olejow, ale przy cenie Lotosa mozesz sobie pozwolic na czestsze zmienianie. Co najmniej istotne, jest to polski produkt i wspierasz w ten sposob polskich producentow
Swoja drogą, GofNet, kawał dobrej roboty
Moge tylko koledze dodac, ze o olejach bylo juz milion postów i choc ciezko sie przez nie przebic to czasem ciekawe informacje sie znajduje
ivo napisał(a):czy taki, 5 letni postój bez uruchamiania mógł mieć negatywny wpływ
Na korozje stalowych elementow mogl miec na pewno wplyw
W/g mnie taki silnik wymagal bedzie na dzien dobry gruntownego czyszczenia i wymiany wszystkich uszczelek, bo podejrzewam ze przez te kilka lat juz dawno sparciały... Czesci, ktore były zanurzone w oleju mogly az tak bardzo nie zardzewiec i maoze nawet działają. Głowica jest aluminiowa, wiec nie ma strachu, ale reszta silnika to kto wie – moze sie np. okazac ze niektore elementy sa zapieczone (ja tak mialem zapieczone hamulce, bo auto stalo przez rok na parkingu)
Silniki na chodzie chodzą (:) ) po ~1000pln (z komputerem ~1500-1600pln). Cena tego konkretnego zalezy od osprzetu, stanu wizuwalnego i poziomu niepewnosci, czy zadziala
Ja oceniam na max 500pln – jak sie nie uda odpalic to przynajmniej beda z niego w miare tanie czesci
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Sprawny silnik 1,6i 8v na Allegro możesz kupić za 500zł:
Silnik do Mazdy 323 1.6 8v 84kM 1990r. Przebieg: 180kkm.
Ze skrzynią za 700zł:
Silnik do Mazdy 323 1.6 Przebieg: 160kkm.
Pozdrawiam
..::GofNet::..


Ze skrzynią za 700zł:


Niestety tak.Wyżej już napisano, co i dlaczego ale warto dodać, iż taki silnik nie tylko może mieć zardzewiałe niektóre elementy, które akurat nie "pływały" w takim dobrodziejstwie, jak olej silnikowy, ale pomijając ten fakt, nigdy nie możesz być pewien samego stanu silnika tuż sprzed jego "składowania". Nie wiadomo, czy "wyleciał" on z auta z jakiegoś konkretnego powodu, czy po prostu buda się rozpadła (kolizji, korozja, itp.). Niby te silniki są dosyć trwałe (najtwardsze z jednostek napędowych 323), ale nigdy nie możesz przewidzieć jego stanu. Może miał zerwany pasek rozrządu i po założeniu nowego już nie cykał jak trzeba, mógł chlipać olej wiaderkami i dlatego wyślizgnął się z budy, powodów może być wiele... Nie ulega wątpliwości, że te silniki są dosyć odporne, bo nie są wysilone i nie opiewają w zbędnie skomplikowaną elektronikę/mechanikę. Bardziej więc prawdopodobnym jest zardzewienie tulei tłokowej (jej gładzi), pierścieni, zaworów, elementów rozrządu i innych rdzewnych części, niż wada engine'u – której niestety wyeliminować nie możesz!ivo napisał(a):czy taki, 5 letni postój bez uruchamiania mógł mieć negatywny wpływ na jego kondycję
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):O wszystkie,ale szczególnie o skrzynię biegów. Przy takim silniku "młodzieńcy" często katują sprzęt a później pada przekładnia manualna i... Madzia stoi a "młodzieniec" szuka po całej Polsce drugiej skrzyni.
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
- Od: 10 kwi 2006, 21:12
- Posty: 28
- Skąd: Legionowo
- Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS
GofNet napisał(a):O wszystkie,ale szczególnie o skrzynię biegów. Przy takim silniku "młodzieńcy" często katują sprzęt a później pada przekładnia manualna i... Madzia stoi a "młodzieniec" szuka po całej Polsce drugiej skrzyni.
- Od: 10 kwi 2006, 21:12
- Posty: 28
- Skąd: Legionowo
- Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS
Serdeczne podziękowania za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania .Będę korzystał z informacji tu zawartych .Pozdrawiam
-
polkos
Witam
Podobnie jak kolega polkos od kilku dni jestem nowym wlascicielem Mazdy 323f 1,8 16V z 1995 r.
Na moje szczescie auto ktore kupilem jest po wymianie sporej ilosci materialow eksploatacyjnych
Swiece NGK, rozrzad, paski klinowe, piora wycieraczek, nowy akumulator...wszystko to mam udowodnione rachunkami
od poprzedniego wlasciciela...
Jedynym problemem Mazdy sa klekaczace popychacze...szczegolnie na zimnym silniku, gdy silnik sie zagrzeje mniej je slychac choc nadal slychac...zaznacze ze olej byl wymieniany 8000 km temu, silnik zalany jest polsyntetykiem ORLEN 10W40, planuje w najblizszych dniach wymiane...czy zostawic polsyntetyk (jesli tak to czy ORLEN czy jakis inny) a moze zmienic na syntetyk jak pisal GofNet
Podobne pytanie mam do skrzyni biegow
Mam jeszcze jedno pytanie...auto wyposazone jest 2xPP po zapaleniu jednak nie zapala sie kontrolka poduszek nieslychac takze brzeczka ktory sygnalizowal by wade, czy ten model jest wogole wyposazony w taka kontrolke
Sprawdzalem skrzynke bezpiecznikow (wewnetrzna i pod maska)...sprawdzilem jakie powinny byc (niestety mam jedynie dane do tej spod maski) i sa niestety nie zawsze takie jak w instrukcji (Poznaj swoja Mazde) w 4 przypadkach jest bezpiecznik wielkszy lub mniejszy o 10-20 A, czy moze to miec wplyw na funkcjonowanie auta
czy zmienic bezpieczniki na takie jakie powinny byc
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Dzieki
Podobnie jak kolega polkos od kilku dni jestem nowym wlascicielem Mazdy 323f 1,8 16V z 1995 r.
Na moje szczescie auto ktore kupilem jest po wymianie sporej ilosci materialow eksploatacyjnych
Swiece NGK, rozrzad, paski klinowe, piora wycieraczek, nowy akumulator...wszystko to mam udowodnione rachunkami
Jedynym problemem Mazdy sa klekaczace popychacze...szczegolnie na zimnym silniku, gdy silnik sie zagrzeje mniej je slychac choc nadal slychac...zaznacze ze olej byl wymieniany 8000 km temu, silnik zalany jest polsyntetykiem ORLEN 10W40, planuje w najblizszych dniach wymiane...czy zostawic polsyntetyk (jesli tak to czy ORLEN czy jakis inny) a moze zmienic na syntetyk jak pisal GofNet
Podobne pytanie mam do skrzyni biegow
Mam jeszcze jedno pytanie...auto wyposazone jest 2xPP po zapaleniu jednak nie zapala sie kontrolka poduszek nieslychac takze brzeczka ktory sygnalizowal by wade, czy ten model jest wogole wyposazony w taka kontrolke
Sprawdzalem skrzynke bezpiecznikow (wewnetrzna i pod maska)...sprawdzilem jakie powinny byc (niestety mam jedynie dane do tej spod maski) i sa niestety nie zawsze takie jak w instrukcji (Poznaj swoja Mazde) w 4 przypadkach jest bezpiecznik wielkszy lub mniejszy o 10-20 A, czy moze to miec wplyw na funkcjonowanie auta
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
Dzieki
- Od: 1 maja 2006, 22:17
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.
Olej trzeba zmieniać co rok (wielosezonowy, ale innych już praktycznie nie robią) lub co 10-15 tysięcy km – zależnie od silnika i warunków jego pracy. Wymiana oleju nie zaszkodzi, choć niestety zdarza się że dolewany był motodoktor i się potem zaczyna... ale tego się nie da przeskoczyć. Zaleta wymiany jest na pewno taka że wiesz co masz i dokładnie kiedy było zalane (data i stan licznika). GofNet napisał już dziesiątki postów o oleju, polecam poszukać i poczytać
Jeśli na ciepłym silniku ci nadal cyka (a może masz tak jak ja, tzn. cyka po zejściu na wolne obroty ale tylko po dłuższej jeździe w trasie, nigdy w mieście?) to tym bardziej spróbuj zmienić olej. Choć to pewnie wina zaworka i tak
Słychać te popychacze siedząc w kabinie, czy tylko stojąc przy masce?
Kontrolka poduch jest jak najbardziej, pomarańczowa, powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka zapłonu na ON i gasnąć po ok. 6 sekundach. Piszczy ci jak włączysz światła i otworzysz drzwi (na wyłączonym silniku)?
Bezpieczniki zmień na takie jak powinny być. Pamiętaj że bezpiecznik to jedno, ale instalacja (grubość kabli) też była projektowana pod konkretne obciążenia. Mniejszy bezpiecznik będzie sie grzać i dawać spadki napięcia, a w końcu poleci w bliżej nieokreślonym momencie. Większy zaś – wiadomo. Jak się nominalny bezpiecznik pali ciągle to znaczy że coś jest nie tak i trzeba dojść co, a nie wsadzać większy. Jeszcze pół biedy jak ktoś dał 20A zamiast 15A, ale dodanie kolejnych 20A to proszenie się o kłopoty.
Jeśli na ciepłym silniku ci nadal cyka (a może masz tak jak ja, tzn. cyka po zejściu na wolne obroty ale tylko po dłuższej jeździe w trasie, nigdy w mieście?) to tym bardziej spróbuj zmienić olej. Choć to pewnie wina zaworka i tak
Kontrolka poduch jest jak najbardziej, pomarańczowa, powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka zapłonu na ON i gasnąć po ok. 6 sekundach. Piszczy ci jak włączysz światła i otworzysz drzwi (na wyłączonym silniku)?
Bezpieczniki zmień na takie jak powinny być. Pamiętaj że bezpiecznik to jedno, ale instalacja (grubość kabli) też była projektowana pod konkretne obciążenia. Mniejszy bezpiecznik będzie sie grzać i dawać spadki napięcia, a w końcu poleci w bliżej nieokreślonym momencie. Większy zaś – wiadomo. Jak się nominalny bezpiecznik pali ciągle to znaczy że coś jest nie tak i trzeba dojść co, a nie wsadzać większy. Jeszcze pół biedy jak ktoś dał 20A zamiast 15A, ale dodanie kolejnych 20A to proszenie się o kłopoty.
Cykanie slychac stojac przy masce, wewnatrz kabiny nie jest slyszalna oraz cykanie slychac glownie na wolnych obrotach przy normalnej jezdzie nie jest to zbyt slyszalne.
Co do piszczenie to piszczy mi jak zostawie wlaczone swiatla a zostana otwarte dzwi dlatego sadze ze brzeczek dziala, co do poduch – moze byc ze winne sa bezpieczniki
Zamierzam pozmieniac dzis na odpowiednie...niestety nie mam danych do wewnatrz kabiny, do skrzynki pod maska mam.
Wczesniej nie pisalem tego ale autko ma instalacje LPG, moze dlatego sa pozmieniane bezpieczniki
Pozdrawiam
Co do piszczenie to piszczy mi jak zostawie wlaczone swiatla a zostana otwarte dzwi dlatego sadze ze brzeczek dziala, co do poduch – moze byc ze winne sa bezpieczniki
Zamierzam pozmieniac dzis na odpowiednie...niestety nie mam danych do wewnatrz kabiny, do skrzynki pod maska mam.
Wczesniej nie pisalem tego ale autko ma instalacje LPG, moze dlatego sa pozmieniane bezpieczniki
Pozdrawiam
- Od: 1 maja 2006, 22:17
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.
No to po kolei:
Pod maską (w nawiasach te opcjonalne, w zależności od wyposażenia)
1. BTN – 60A
2. INJ – 30A
3. MAIN – 80A
4. (AD FAN) – 30A
5. IG KEY – 50A
6. (ABS) – 60A
7. HEAD – 30A
8. COOLING FAN – 30A
9. STOP – 15A
10. (A/C) – 10A
11. (S/WARM) – 20A
12. ---
13. ST SIGN – 10A
14. HAZARD – 15A
W kabinie:
1. ---
2. ROOM – 15A
3. S/ROOF – 15A
4. METER – 15A
5. P.WIND – 30A
6. HORN – 10A
7. ---
8. R.WIP – 10A
9. DEFOG – 20A
10. A/C – 10A
11. FOG – 20A
12. R.FOG – 10A
13. ENGINE – 10A
14. WIPER – 20A
15. P.WIND – 30A
16. TAIL – 15A
17. ---
18. RADIO – 15A
19. TURN – 10A
20. M.DEF – 10A
21. ---
22. ---
23. CIGAR – 15A
24. H/CLN – 30A
25. D.LOCK – 30A
26. ---
27. SPARE – 10A
28. SPARE – 15A
29. HEATER – 40A
Jakbyś miał pytania który do czego to napiszę, ale wszystkich opisywać mi się nie chce
Pod maską (w nawiasach te opcjonalne, w zależności od wyposażenia)
1. BTN – 60A
2. INJ – 30A
3. MAIN – 80A
4. (AD FAN) – 30A
5. IG KEY – 50A
6. (ABS) – 60A
7. HEAD – 30A
8. COOLING FAN – 30A
9. STOP – 15A
10. (A/C) – 10A
11. (S/WARM) – 20A
12. ---
13. ST SIGN – 10A
14. HAZARD – 15A
W kabinie:
1. ---
2. ROOM – 15A
3. S/ROOF – 15A
4. METER – 15A
5. P.WIND – 30A
6. HORN – 10A
7. ---
8. R.WIP – 10A
9. DEFOG – 20A
10. A/C – 10A
11. FOG – 20A
12. R.FOG – 10A
13. ENGINE – 10A
14. WIPER – 20A
15. P.WIND – 30A
16. TAIL – 15A
17. ---
18. RADIO – 15A
19. TURN – 10A
20. M.DEF – 10A
21. ---
22. ---
23. CIGAR – 15A
24. H/CLN – 30A
25. D.LOCK – 30A
26. ---
27. SPARE – 10A
28. SPARE – 15A
29. HEATER – 40A
Jakbyś miał pytania który do czego to napiszę, ale wszystkich opisywać mi się nie chce
Briareos widze jednak ze sie mylilem ze bezpieczniki pod maska maja z modelu 1995 maja takie same ulozenie jak te opisane w instrukcji modelu z 1997 r.
Jesli wiec ktos posiada schemaciki bezpiecznikow pod maska i wewnatrz auta prosilbym o pomoc.
Pozdrawiam
Jesli wiec ktos posiada schemaciki bezpiecznikow pod maska i wewnatrz auta prosilbym o pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 1 maja 2006, 22:17
- Posty: 16
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 323f 1,8 16V 1995r.
ravo napisał(a):bardzo przepraszam za ot ale gofnet jestem moim idolem, naprawde idolem
kiedys w Gazecie Mlodych ktos napisal do rubryki muzycznej " jestem idolem Izabeli Trojanowskiej " a redaktor mu odpowiedzial : gratuluje Panu.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 19 lut 2006, 20:20
- Posty: 31
- Skąd: Lodz
- Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość